دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

اگر ربات گوگل وارد سایت شما شود و مشغول خزیدن شود، با استفاده از لینهای مختلف که در سایت شما وجود دارد، به صفحات مختلف رفته و آنها را بررسی میکند. بنابراین طبیعی است هر سایتی که محتوای کامل‌تر و درست‌تری داشته باشد را در رتبه‌های برتر نشان می‌دهند. و بسیاری مسائل دیگر که واقعاً جای بحثش در این مقاله نیست و نیاز به یک دوره تخصصی سئو دارد. اگر این پیش ذهنیت را داشته باشید، محتوا کپی نمیکنید چون، از دید گوگل مطلب دسته اولی ندارید و کپی کار حساب میشوید.

شما به عنوان یک متخصص سئو باید در زمینه آموزش مفاهیم اولیه به مشتریان خود نیز وقت و انرژی صرف کنید. استفاده از مثال های اینچنین برای بازتعریف مفهوم سئو کمک میکند تا افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا میشوند درک بهتری از مفاهیم مرتبط با آن داشته باشند. البته شما با حضور در کلاس میتوانید ویدئو ضبط شده دوره را به همراه یک مدرک معتبر از وبسیما آکادمی دریافت کنید. این آشنایی می تواند منجر به ارتباطی پایدار شود یا ممکن است در ابتدای کار به پایان برسد. باید طوری از ریشه تربیت کنیم که بتواند هرچه بهتر و بیشتر با جامعه درست خود ارتباط برقرار کند. به بیانی تربیتی که ارتباط صحیح با جامعه هدف و جذب دوستان بیشتر که همانا مشتری یا بازدیدکننده سایت هستند.

  • البته باید اضافه کنم که، حتماً خود سایت نیز باید یک سری خصوصیاتی را داشته باشد که موتورهای جستجو برای نشان دادنش علاقه پیدا کنند اما، این موارد خیلی زیاد نیست و محتوای ما در نهایت بسیار تعیین کننده تر است.
  • یک لینک nofollow به همان اندازه یک لینک استاندارد ارزشمند است.
  • در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.
  • احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید.

برای انتخاب درست عنوان و توضیحات متا در سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌های سئو نظیر یوست و رنک مث امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت و بهینه سازی این عنوان و توضیحات متا را برای شما آسان خواهد کرد. لینک داخلی یک لینک از یک صفحه از سایت به صفحه‌ای دیگر از همان سایت است. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید.

هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است. چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست.

حتماً باید عکس‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید یکتا بوده و کپی از سایت دیگر نباشند چون گوگل این مورد رو با توجه به هوش مصنوعی خود تشخیص داده و سایت شما را جریمه می‌کند. مبحث On-Page سئو بسیار گسترده است سعی می‌کنیم در این آموزش seo به این مطالب بپردازیم تا شما به درک بهتری از سئو برسید. سعی کنید ۱۰ رقیب صفحه اول گوگل را روی هر مورد که در این آموزش یاد می‌گیرید تحلیل کنید. برای تست این مورد ابتدا فایل robots.txt سایت خود را بررسی کنید و یا از بخش Blocked Resources گوگل وبمستر تولز اگر بخشی از سایت شما برای خزنده‌های گوگل محدود شده بود را پیدا کنید و نسبت به رفع آن سریعاً اقدام کنید. تحلیل‌های بسیار بی‌نظیر و حرفه‌ای با این ابزار می‌توان انجام داد که حتی استراتژی‌های مخفی شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ را به صورت کاملاً دقیق می‌توان کشف کرد و از آن به سود خود استفاده نمود. نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری و صرف هزینه برای سئو در مقایسه با تمامی روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین و قابل‌توجه‌تر است.

✔️ ترافیک ورودی از گوگل

آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر می‌کند و مهم است دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید حتما بروز شده باشد. الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می‌‌آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد. تبلیغات اینترنتی شامل بنر‌‌های تبلیغاتی، پاپ آپ‌‌ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت‌‌ها است.

دانلود چک‌لیست سئو

قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است.

می توانید با ورود به سرچ کنسول گوگل خود و آنالیز صفحه مورد نظر از صحت این قضیه با خبر شوید. در صورتی که سایت شما بیش از اندازه عریض باشد و یا مشکلات ظاهری برای مشاهده در گوشی موبایل داشته باشد، با خطای زیر مواجهه خواهید شد. صفحاتی از سایت شما که توسط خزنده ها بررسی و در نتایج گوگل قابل مشاهده است. به نوعی از فعالیت های غیر اصولی و فریبکارانه که منجر به ارتقا سریع تر رتبه در نتایج گوگل می شود.

برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود.

به این منظور می‌توانید از ابزارهای رایگان و پولی موجود برای بررسی قدرت صفحات وب سایت خود در مقیاس استفاده کنید. زمانی که از شما می‌پرسند، سئو چیست؟ قطعاً بخش اعظمی از این حوزه را به مقایسه رتبه و ارزش یک وب سایت نسبت به رقبای خود اختصاص می‌دهید. در نهایت نیز کالن داده مربوط به اطالعات تمامی صفحات مشابه تعیین میکند تا به چه ترتیبی در نتایج جستجوی یک کاربر دیده شوند. سپس با توجه به قوانین طراحی شده برای این الگوریتم ها،صفحات را بر اساس صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل خواهند کرد. چرا برای موتور جستجو خوب است ؟ چون در آن جستجو کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود.