دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای شرکت وبسیما برتر محفوظ است. شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد.

  • ما یک سری مقالات داریم با عنوا ۲۰ نکته کلیدی در سئو سایت که فکر میکنم اونها خیلی به خواسته شما نزدیک باشند.
  • پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.
  • چیزی به نام لینک سازی کلاه سفید وجود ندارد، هر روش ایجاد بک لینک، کلاه سیاه بوده و گوگل به شدت مخالف ساخت آن است.
  • این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه گوگل خود را فراخواهید گرفت.
  • ازآن‌پس هرکسی در گوگل سرچ کند خرید کفش شمارا درنتیجه اول مشاهده می‌کند.

لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند. Programming Language یا همان زبان برنامه نویسی به ما این امکان را می‌دهد تا به زبانی که کامپیوتر می‌فهمد، به آن دستور العمل بدهیم. همانگونه که زبان‌های بسیاری برای ارتباط بین انسان‌ها وجود دارد، مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی نیز وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از آن‌ها با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند.

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند. حضور این دو مورد در کنار هم میتواند قدرت بسیاری برای وب سایت شما ایجاد کند. اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید.

وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. اینجاست که به کلمه سئو می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت می‌باشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه‌های اول را دارم.

مراحل کامل سئو وب سایت

اما دیر یا زود به دام الگوریتم های در حال آپدیت گوگل می افتد و گرفتار جریمه های سنگین گوگل خواهند شد. بهترین ابزاری که می‌توانیم به شما معرفی کنیم سایت tinypng.com هستش که خود زیر مجموعه ای تحت پروژه های گوگل است. اگر از وردپرس استفاده می کنید پلاگین های زیادی برای اینکار وجود دارد و نمونه ای خوب آن wp smush است ولی هیچ ابزاری قدرت سایت tinypng رو ندارد در فشرده ترین حالت عکس باز درصد زیادی از حجم عکس را کاهش خواهد داد. برای شروع ابتدا باید با سئو و تکنیک‌های آن کاملاً آشنا شوید و بعد آن را قدم به قدم بر روی وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید.توصیه می‌کنیم از منو مقالات بخش آموزش‌های سئو را به طور کامل مطالعه کنید. بر اساس نیاز کارفرما و میزان سختی کلمه کلیدی هزینه سئو متفاوت است ولی حداقل مبلغ موردنیاز ۱ میلیون و حداکثر تا ۱۰۰ میلیون هم می‌توان برای پروژه‌های سئو متصور شد.

مثلاً یکی از دلایل پیشرفت میهن وردپرس در این سال‌ها این است که همیشه مخاطب را با فرایند سئو به سایت خود جذب کرده و بعد از سئو سعی کرده همیشه آپدیت باشد و محتواها را به‌روز نگاه دارد. این الگوریتم هسته مرکزی و همینطور بازوهای آن، دائما در حال به روز رسانی هستند و با هر بروزرسانی، گامی به سمت هوشمندتر شدن برمیدارند. در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم. منظور از طرفدار، مشتریانی هستند که دائما از سایت شما خرید میکنند. با توجه به افزایش مخاطبان سایت، برند شما شناخته تر از قبل میشود.

Alt Text چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟

به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، عملیات و استاندارد‌سازی‌هایی که با هدف نزدیک کردن سایت با الگوریتم گوگل و ارتقای رتبه سایت‌‌مان در موتورهای جستجو (مثل گوگل) انجام می‌دهیم را سئو یا همان SEO می‌گویند. شاید به‌نظربرسد که سئو، ابزاری منحصر به گوگل است، درحالی‌که اینطور نیست و به‌همان‌اندازه که سئو برای گوگل برنامه دارد، با کاربران هم در ارتباط است و به آنها هم توجه‌دارد. اصل مطلب سئو این است که بفهمیم کاربران، چه‌چیزهایی را در گوگل جستجو می‌کنند، به‌دنبال چه هستند، از چه کلماتی در جستجوهای خود استفاده می‌کنند و چه نوع محتوایی مورد پسندشان است. وقتی پاسخ این سوالات رو بفهمیم، بهتر می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و در نتیجه بهترین پیشنهادها و راه‌حل‌های خود را به آنها ارائه‌کنیم. زمانی‌که راه‌حل‌های ما برای کاربران، مناسب باشد، گوگل متوجه این موضوع شده و مطالب ما را در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌دهد. اگر بخواهیم سئو را به‌صورت کلمه‌به‌کلمه معنی‌کنیم، «بهینه‌­سازی موتور جستجو» معنای آن خواهدبود.

به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید. شبکه های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال های تاثیرگذار خارجی هستند که رتبه سایت شما را بهبود خواهند داد.

تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند. این اطلاعات متا دیتا نامیده می‌شوند و فقط برای موتور‌های جستجو و کرالر‌ها قابل مشاهده هستند. موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است. از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت می‌تواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کار‌های دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند.