دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید. عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند. کدهای اسکیما به گوگل کمکمی‌کند تا راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید. همچنین خوب است بدانید که تاثیر سئو در کسب و کار آنلاین موضوعی قابل چشم پوشی نیست و به شدت مهم است. از این طریق می‌توانید به جای یک محل یا یک شهر، محصول خودتان را در سطح استان، کشور یا حتی دنیا معرفی کنید پس هرگز قدرت اینترنت را دست کم نگیرید و از همین حالا به آموزش سئو بیاندیشید. اگر محتوای مرتبط با کسب‌وکار خود تولید کنید و با سئو به رتبه‌های اول گوگل برسید، مخاطبان هدف را جذب کرده‌اید.

  • بنابراین زمانی که مشغول بهبود سئو سایت خود هستید هرگز از هدف اصلی که در واقع افزایش درآمد و مشتریان است، غافل نشوید.
  • حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روش‌های درست سایت خود را سئو کرده‌اید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمی‌کند.
  • نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید.
  • با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.
  • Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند.

هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها دائما در‌حال تغییر و بروز رسانی هستند و موتور‌های جستجو هرگز آن‌ها را بطور دقیق عمومی نمی‌کنند. گوگل سرچ کنسول نه تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان می‌دهد. به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند. این ابزار بطور کلی به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینه‌سازی انجام دهید.

🔵 اصطلاحات رایج و پرکاربرد سئو

هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. خب وقت این است که صحبتی با شرکت سئو که دو مرحله قبل را گذرانده است، داشته باشید. آمادگی شما برای صحبت با شرکت سئو، سوالاتی است که می پرسید و جواب هایی است که خواهید گرفت. به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر داشته باشید که پروژه ها و کسب و کار های آنلاین بسیار متنوع بوده و بهینه سازی آنها نیز نیاز به استراتژی های خاص خود دارد. به زبان ساده، بهینه سازی بدون داشتن برنامه ریزی و استراتژی صحیح معمولا نتایج خوبی ندارد و گاهی کم کاری و یا حتی استفاده ی بیش از حد از بهینه سازی سایت، سرمایه گذاری شما در این بخش را به هدر می دهد.

چه کسی باید سئو سایت ما را انجام دهد؟

همه میدانیم سئو مهمه و تاثیر فوق العاده ای در بهبود کسب و کار و سودآوری شما دارد. کاربرد شگفت انگیز سئو سایت این است که شما و کسب و کارتان ر بولد میکند و از شما یک برند معتبر میسازد. برند سازی شما باعث میشود در ذهن ها ثبت شوید و همه شما را بشناسند. معرفی شما به عنوان یک برند معتبر باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان میشود. سئو سایت اهداف زیادی را دنبال میکند و در صورتی که به صورت اصولی و استاندارد در سایت به کار رود میتواند نتایج فوق العاده ای روی کسب و کار و سودآوری شما داشته باشد. کدهایی هستند که اگر از آنها در نوشته ها یا برگه های سایت خود استفاده کنیم، باعث میشود موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری را در نتایج جستجو نمایش دهند.

Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم. با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد.

این تگ‌ها به شدت مهم بوده و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز با توجه به الگوریتم rankbrain به شدت مهم‌تر نیز شده‌اند. Title با اهمیت بیشتر در بالای تمامی مقالات سایت شما با تگ H1 همراه خواهد بود. هر صفحه باید فقط یک تگ H1 داشته و لزوماً تایتل صفحه آن را به خود اختصاصی دهد. حالا در هر حوزه و هر مبحثی در SEO هم این مورد فرقی نخواهد داشت. به جرات می‌توان گفت اگر سئو را به طور حرفه‌ای بخواهید انجام دهید بدون این ابزار کار شما ناممکن و یا بسیار سخت خواهد بود.

اگر سایت شما فاکتورهای مختلف که بیش از 200 فاکتور است را رعایت کرده باشد، شانس شما برای رسیدن به رتبه‌های اول گوگل بسیار زیاد است. برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است.

پس از سئو چه افرادی وارد وب سایت من می‌شوند؟

در حال حاضر به نظر افزونه KK Star امکان انجام کاری که در نظر دارید را فراهم میکند. مثلا یک مجموعه کتاب، فیلم‌‌های چند قسمتی یا سریال‌هایی که چندین فصل دارند. پیشنهاد میکنیم برای مقاله، محصول یا خدمات خود از این نوع نشانه گذاری استفاده نکنید. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده نکنید.