دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو به هیچ عنوان نمی‌تواند در کوتاه مدت به شما نتیجه ملموسی را بدهد. بدون شک ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوانید برروی عبارات هدفتان در گوگل رتبه بگیرید و سپس از آن به درآمد برسید. پس اگر بدون شک باید در کوتاه مدت برروی روش های دیگر هم تمرکز کنید.

  • همچنین منابع تحت دسترس شما (مانند نیروی انسانی و بودجه) نیز در این زمان موثر هستند.
  • بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوی که شده، موضوع SEO را جدی بگیرید.
  • Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد.
  • برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد.

ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزش‌آفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همان‌طور که از نام‌ش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیبایی‌شناسی در کنار کارایی عمیق و ارزش‌آفرین افزایش دهیم. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای بیش از 30 کارمند هستند می‌توانند با تشکیل یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو؛ سرعت عمل و انعطاف‌پذیری خود را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و پیشرفت در سئو افزایش دهند. اگر مجموعه‌ای اهمیت سئو را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر به‌صرفه‌ترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود. در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است. تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت.

برآورده‌کردن نیاز و انتظارات کاربر

بله، دسته بندی ها موجب نظم بخشیدن به ساختار وب سایت شده و می توانند از رقابت صفحات با یکدیگر در نتایج جستجو جلوگیری کنند. فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد. اگر هم زمان زیادی صبر کرده و چنین نتیجه ای را مشاهده کرده اید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز وجود دارد. در هر حال این مورد بایستی توسط یک کارشناس سئو بررسی شده تا در صورت پنالتی شدن، اقدامات لازم صورت گیرد.

اهداف سئو چیست ؟

مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد. سایت B یک محتوای رایگان و سایت A یک بک لینک رایگان دریافت می کند، نتیجه یک بازی دو سر برد است.

با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید. گاهی اوقات عملکرد کلی سایت می تواند به طور چشمگیری تحت تأثیر تغییر در یک کشور خاص، کاهش رتبه یک کلمه کلیدی مهم یا یک مشکل کارکرد در نوع خاصی از دستگاه قرار گیرد. در این مرحله می توانید با صاحبان وب سایت برای جایگزینی بک لینک رقیب خود (این کار به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود) با بک لینک شما یا افزودن لینک شما به عنوان یک منبع اضافی مکاتبه کنید. هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید.

برای بررسی اصول این روش سئو و همینطور یادگیری چند تکنیک، به مقاله سئو کلاه سفید در فرین آکادمی مراجعه کنید. در ادامه این موتور جستجو، برای اینکه در هر بخش عملکرد بهتری داشته باشد، چند الگوریتم متفاوت که به عنوان بازوهای الگوریتم اصلی فعالیت میکنند را هم تولید و معرفی کرد. به عنوان مثال، برای بهبود سئو محلی، الگوریتم کبوتر را معرفی کرد یا برای مقابله با وبمسترانی که محتوای سایت های دیگر را میدزدند، الگوریتم پاندا معرفی شد. دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید.

علاوه بر مشاهده عملکرد صفحات خود، شناسایی منابع ترافیک سایت بسیار مهم است. اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است.