دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک می‌کند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان.

  • و همین بروز شدن یا نشدن اخبار در یک سایت خبری، به شدت میتواند اثر مثبت یا منفی در سئوی آن سایت بگذارد.
  • این نوع سئوکارها تمایل دارند کلاه سفید باشند و کاملا منطقی یک سایت را سئو کنند.
  • ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند.
  • Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند.

تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود. اگر قالب جدید شما از نظر کدنویسی، سرعت و نمایش در موبایل بهتر از نسخه قبلی باشد میتواند به بهبود رتبه و سئو شما نیز کمک کند. برای یلدا یه سری محصول داشتیم که براشون یه دسته بندی جدید درست کرده بودم. زمانی‌که دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست.

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند و بیشتر هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید. کسب و کار های امروزی به دنبال برندینگ سازی و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کارشان هستند و میخواهند بدون آن که فضای کاری شان را گسترش دهند از گوگل برای بهبود کسب و کارشان کمک بگیرند. سئو سایت یکی از روش هایی است که باعث قدرتمند شدن کسب و کارتان، حک شدن خدمات تان در ذهن مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری دائمی است. در این مقاله میخواهیم درباره اینکه سئو چیست و چه کاربردی دارد توضیحات کاملی بدهیم و پاسخ به سوالات سئو چیه هر آنچه که در مورد لازم است بدانید لا به صورت صفر تا صد به شما توضیح میدهیم. اگر میخواهید سایت شما در کمتر از ۶ ماه در صفحه اول گوگل جایگاه ویژه ای پیدا کند میتوانید وارد صفحه شرکت سئو سایت ما شوید و با حدود هزینه سئو سایت تان و شرایط عقد قرارداد در بهترین شرکت سئو تهران آشنا شوید.

اصطلاحات و تکنیک‌های سئو که خوب است راجع به آن‌ها بدانید

ماندگاری در سایت یک عامل بسیار مهمی است که در گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید به ازای هر صفحه میانگین آن را مشاهده کنید. برای بالا بردن میزان ماندگاری کاربر در سایت یا Avg Time On Page می‌توانید با استفاده از ویدیو و صوت کاری کنید که کاربران مشتاق شوند زمان بیشتری را درون سایت شما سپری کنند. قاعده‌ی رفتاری موتورهای جستجوگر بدین شکل است که بتوانند در صفحات سایت‌ها بخزند و به بن‌بست رسیدن برای آن‌ها اصلاً خوشایند نخواهد بود. هر صفحه‌ای از سایت شما باید دارای دو تگ مهم title و description باشد تا گوگل در نمایش نتایج خود از آن‌ها استفاده کرده و بتواند تأثیر مستقیم در جذب کاربر و گرفتن Click های بیشتر باشد. تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند. در این بخش ما با استفاده از تکنیک‌های رایج سئو محتوا، سعی می‌کنیم مطلب خودمان را برای گوگل و مخاطبان سایت تا جای ممکن بهینه‌سازی کنیم.

هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است. اگر شخص بازدید کننده، مادامی که در سایت شماست، چندین صفحه در وب سایت شما باز کند، همچنان یک بازدید صورت گرفته است. یک بازدید زمانی به پایان می‌رسد که بازدید کننده سایت شما را ترک کند؛ یا روی لینکی خارجی کلیک کند و صفحه‌ای از یک سایت خارجی، جایگزین صفحه سایت شما شود و یا اینکه پنجره مرورگرش را ببندد. اگر فردی با یک IP یکسان، دوبار از یک سایت بازدید کند، دو بازدید به حساب خواهد آمد. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. Google AdSense نیز شبکه‌ای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل می‌کند.

افزایش فروش اینترنتی نیز مثل هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است. اما سئو seo چه اهمیتی برای کسب و کار ما دارد؟ سوالیست که در ادامه به آن خواهم پرداخت. در واقع این نتایج شانسی به من و شما نشان داده نمی شود، معیارهایی وجود دارد که موتورهای جستجو آنها را بررسی کرده و در صورت تعیید، نمایش داده میشوند. به نظر من بهتره موضوعات رو دسته‌بندی کنید و از دسته‌های مهم‌تر و پرطرفدارتر که جستجوی بیشتری دارند تو لینک‌های قسمت فوتر استفاده کنید. برای این‌که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید.

آژانس دیجیتال وبیما همراهی با تجربه در مسیر توسعه کسب و کار شماست. ما با ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال کمک می‌کنیم تا در این راه گام‌هایی مطمئن بردارید. تماس شما با ما می‌تواند شروع کننده‌ی این مسیر باشد، برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما هم کمک زیادی خواهد کرد. پس اکثر مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید؛ و در نهایت در‌میابید که تمام این اتفاقات زیر سایه سئو رخ می‌دهد.

قیمت خدمات سئو چگونه تعیین می‌شود؟

ربات ها یا لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند. درگذشته پیج رنک معیار گوگل برای امتیاز دادن به لینک ها بوده است، اما در حال حاضر Domain Authority و Page Authority معیار اصلی برای امتیاز دهی به لینک ها می باشند. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می توان گفت وب سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.

موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند.

ابتدا با استفاده از ابزارهای مشاهده بک لینک (مانند ابزاری که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد) به مشاهده و بررسی بک لینک های سایت بپردازید. وضعیت آن وب سایت ها و میزان ارتباط آنها با سایت خود را چک کنید. لینک هایی که از وب سایت های اسپم به شما داده شده اند، فایده ای برای شما نخواهند داشت. همچنین دقت کنید که در بین انکر تکست ها تنوع خوبی وجود داشته باشد. اگر 90% بک لینک های سایت فالو باشد، این بدین معنیست که یک جای کار می لنگد و نشان از تلاش شما برای فریب گوگل خواهد داشت.