دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. هرگونه سوالی درباره سئو چیست و چه کاربردی دارد داشتید میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند و ابهامات شما را رفع کنند. امروزه کمتر کسی است که از اینترنت استفاده نکند و از قابلیت های آن و فضای مجازی دور باشد. تقریبا میتوان گفت که ۹۰% مردم ایران برای آن که محصول و خدمت مورد نظرشان را پیدا کنند از جستجوی گوگل استفاده میکنند.

  • اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کد ردایرکت پیشنهاد میکنیم مقاله ریدایرکت 301 چیست را مطالعه کنید.
  • هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند.
  • تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است.
  • مقالات وبلاگ، بخش مهمی از استراتژی سئو هستند اما همان مقالات هم باید براساس تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی یکپارچه تهیه‌شده و به موازات تولید مقالات، پارامترهای سئو در مقاله و حتی در کل وبسایت نیز رعایت‌شود.
  • زمانی که سایت شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتورهای جستجو سایت خوبی شناخته شود و در بالاترین رتبه در جستجوی گوگل قرار گیرد بی‌‌شک مطمئن باشید شما کارتان را درست انجام داده‌‌اید و در حوزه‌‌ای که فعالیت دارید بهترین هستید.

البته دقت داشته باشید که تاثیر آنها به اندازه بک لینک نیست، اما وجود آنها در راستای کسب رتبه بالا کاملا ضروریست. مشاهده نتایج حاصل از سئو ممکن است هفته ها، ماه ها یا شایدم سال ها به طول بینجامد. این زمان به موضوع وب سایت و کلمه کلیدی مورد نظرتان وابسته است.

پاسخ یک سوال مهم در سئو

خیلی خوشحالیم که محتوای این صفحه مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته است. منابع مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که به تعریف واژه سئو پرداخته اند ولی بازخوانی مفهوم آن از زبان متخصصین این حوزه میتواند همچنان جذاب و تاثیرگذار باشد. تلاش ما تکمیل تدریجی این صفحه و جمع آوری نظرات افراد بیشتری است، پیشنهاد میکنم در آینده نیز مجدد به این صفحه مراجعه کنید. تعویض های بازیکنان هم مثل کارهایی میمونه که در پی بررسی اطلاعات سرچ کنسول انجام میشه. و در نهایت بک لینک و رپورتاژ هم مانند توصیه هایی هستن که مربی در حین بازی به بازیکن ها میگه تا بتونن کارشون رو به بهترین شکل انجام بدن.

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟

توسط پلاگین های وردپرس سئو که در آموزش سئو وردپرس نیز به آن پرداختیم به راحتی می‌توانید برای هر صفحه خود عنوان و توضیحات جداگانه بسازید. یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در سئو، سرعت باز شدن صفحات سایت شماست. به آموزش دقیق و نحوه تحلیل سایت‌های بزرگی همچون دیجیکالا و حتی روش خرید ارزان این ابزار پرداختیم که بدون هیچ زحمتی بتوانید از اسرار سئو دیجیکالا و سایت‌های بزرگ نیز باخبر شوید. شاید با این عبارت بارها و بارها در اینترنت مواجه شده باشید ولی تا قبل از این آموزش هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید.

چه طور میتوانیم به صفحه اول در گوگل بیاییم؟

به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید. UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX می‌نامند. معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند. زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، رتبه‌های صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل می‌کنند.