دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

محتوای وب سایت شما عامل پناتی بوده و در این راستا بایستی محتوای بد را ازسایتتان پاک کنید. یک لینک nofollow می تواند به عنوان یک راهنما برای گوگل در نظر گرفته شود و می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد. خیر، لینک دادن به وب سایت های دیگر تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور می کند. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند.

  • برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد.
  • به محتوایی گفته میشود که از هر نظر کامل و جامع باشد، همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید یک محتوای آسمان خراش است.
  • مردم آن زمان موتورهای جستجو رو به صورت یک دایرکتوری یا لیست فهرست می دیدند ، به صورت صفحه زرد ، بر اساس حروف الفبا دیده میشد.
  • بنابراین اگر در حال حاضر جزو ده تای اول نیستید، شانس چندانی برای snippet ندارید.

بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در سطح گمانه زنی و نظریه باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، بهتر است بر روی عواملی تمرکز کنید که تأثیرشان ثابت شده است، اما همچنین سعی کنید که امتیاز خوبی را در همه زمینه ها کسب کنید. به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت هم در سئو داخلی و هم در سئو خارجی می شود. اگر کلمه لینک رو در سایت سرچ کنید ما دو مقاله از این مبحث رو پوشش دادیم، با این وجود سعی میکنیم باز این مبحث رو در تقویم محتوایی مون پوشش بدیم. Indexing – تهیه یک نسخه و تحلیل محتوای آندر این مرحله گوگل اطلاعات خزش شده را در دیتابیس خود ثبت کرده و مورد تحلیل بررسی قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که گوگل محتواهای برتر را به مخاطب نمایش می‌دهد، اگر محتوای شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، شما از نگاه مخاطب معتبر می‌شوید و همیشه در ذهن وی می‌مانید.

Reciprocal linking یا Link Exchange چیست و چه کاربردی دارد؟

بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید.

هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد. گوگل سایتی را برای حضور در بالا‌ترین جایگاه‌ها (صفحه اول) لایق می‌داند که از دید کاربران بهترین کارآیی را داشته باشد و بتواند احتیاجات کاربران را رفع کند. گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند.

هدف ما انتشار محتوای کوتاه ولی با معانی عمیق و کاربردی است و در نظر داریم علاوه بر نکات فنی موارد انگیزشی و اخلاقی در حوزه سئو را نیز مطرح کنیم. من میدیدم که همه جا از سئو صحبت میشه و همیشه دوست داشتم بتونم منم سر رشته ای از این سئو داشته باشم. با مطالعه مطالب سایت شما و دانلود کتاب رایگان خیلی اطلاعات تونستم کسب کنم. قابل توجه ترین بخش سایت از دید من که خیلی برام جالبه بخش میکروبلاگ هستش. با توجه به تحریم های گوگل برای ایران، امکان تایید مالکیت برای یک موقعیت در نقشه گوگل وجود ندارد. در نتیجه اگر به ایمیل قبلی خود دست رسی ندارید تفاوتی در پاسخ گویی ایجاد نمیشود.

Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند. Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است. از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود.

در این راهنمای سئو، ما 3 استراتژی رایج را که بسیار خوب عمل می کنند را پوشش خواهیم داد. این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند. بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد.

سئو کلاه سیاه

اما برای انتقال بهتر معنای سئو، باید آن را به‌صورت «بهینه‌سازی برای موتور جستجو» معنی کرد که توضیح بهتری ارائه می‌دهد. چون در سئو قرار است وبسایت را برای موتورهای جستجو، بهینه کنیم. هدف سئو، بالابردن سطح کیفی و کمی ورود بازدیدکنندگان گوگل به سایت و دیده‌شدن برند در موتورهای جستجو به واسطه روش‌های ارگانیک (طبیعی) و بدون پرداخت پول است. به کلیه اقداماتی که در داخل وبسایت شما رخ می دهد تا رتبه شما را در گوگل بالاتر ببرند.

به بیان بهتر، هر اقدامی که در خارج سایت ما انجام شود و رتبه ما را افزایش بدهد، off page به حساب میآید. گوگل نمای زنده سایت شما را نمایش می دهد، حتی می توانید در دستگاه های مختلف هم پیش نمایشش را ببینید. سعی کنید همه یا بخشی از عبارت کلیدی شما در لینک یا نامک صفحه نیز وجود داشته باشد. انتخاب تگ تایتل یا عنوان نیز در نوشته های وبسایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. اول از همه، باید بتوانید از کلمات کلیدی خود در نامک نوشته استفاده نمایید.

سئو خارجی یا Off-Page SEO چیست؟

فایل robots واقع در مسیر ریشه وب سایت ها بوده و این فایل با دستورات خود به راهنمایی ربات های موتورهای جستجو در هنگام پایش و خزیدن در وب سایت ها می پردازد. غالب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس دست به تولید اتوماتیک این فایل می زنند. متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد.