دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

یک راهکار دیگر هم برای رسیدن به رتبه اول گوگل وجود دارد و نام آن تبلیغات گوگل یا google adwords است. در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند. سئو کردن سایت به صورت کاملا کلاه سفید و قانونی واقعا زمانبر بوده و گاها بازخورد خوبی ندارد.

  • لینک داخلی یک لینک از یک صفحه از سایت به صفحه‌ای دیگر از همان سایت است.
  • شما باید بدانید اصول سئو چیست و به صورت اصولی و تکنیکی اصول سئو را پیاده سازی کنید.
  • مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود.

خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود. آنهایی که در صفحه اول گوگل هستند نیز، شامل ده نتیجه مختلف میشوند و افراد اغلب روی نتایج اول تا سوم از همان صفحه اول کیلیک میکنند. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما با موضوع سئو خارجی چیسترا مطالعه نمایید. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد.

دنبال کردن یا ردیابی رتبه سایت

مخاطبان شما چه کلماتی جستجو می‌کنند؟ باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمه‌ای است که مخاطب شما بدنبال آن می‌گردد به این فرایند تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند. بازه زمانی برای خرید رپورتاژ آگهی بستگی مستقیم با میزان رقابت کلمه کلیدی و فعالیت های رقبای شما دارد و نمیتوان عدد مشخصی برای آن اعلام نمود.

انواع سئو

وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود.

تفاوت اصلی بین Rich Card و Rich Snippet این است که Rich Snippet در سلسله مراتب نتایج جستجو تغییری ایجاد نمی‌کند؛ در‌حالیکه Rich Card نتایجی است که در قالب کارت‌هایی، بالای سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. Google AdSense بستری را برای صاحبان سایت فراهم می‌کند تا از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند. Google AdSense پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که صاحبان سایت می‌توانند با گذاشتن تبلیغات آن روی سایت خود، برحسب تعداد کلیک یا بازدید پول دریافت کنند.

Indexing یا فهرست کردن اطلاعات:

یکی از راه های مهم ایجاد اعتماد در سایت، ارائه گواهی SSL است. گواهینامه های SSL اطلاعات مبادله شده بین مرورگر وب کاربر و سرور شما را رمزگذاری می کند. با توجه به آنچه پیشتر گفته شد شاید این سؤال پیش بیاید که چطور می توانیم از خدمات ارزنده سئو با قیمت مناسب و معقول برخوردار شویم.

در مطلب روش های ساخت بک لینک، اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه شده است. لینک سازی تنها بخشی از فرایند سئو محسوب میشه و شما نبایست سایر مسائل مهم تر سئو رو نادیده بگیرید. صد البته که لینک سازی یک شبه و زیاد موجب آسیب به وب سایت خواهد شد.