دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!

اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت. اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود.

  • سئو کلاه سفید یا white hat SEO راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید.
  • این که ارزیاب‌ها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیاب‌های گوگل بخوانید.
  • وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید.

در ادامه، مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که ممکن است در مقوله سئو مورد استفاده قرار گیرند را مشاهده می‌کنید. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود. به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود.

یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. این تکنیک، تاکید زیادی بر ایده استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی خاص دارد، که خطر بزرگی برای یکپارچگی متن شما ایجاد می شود، چرا که معمولا منجر به استفاده بی رویه از کلمات کلیدی می گردد. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد.

کلمات کلیدی را کجا پیدا کنیم؟

شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. فراموش نکنید کسب نمره خیلی بالا در ابزارهای تست سرعت نباید تبدیل به یک دغدغه اساسی در استراتژی سئو شما بشود. گوگل از هزاران فاکتور برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها استفاده می‌کند، کسب نمره خوب در ابزارهای تست سرعت مهم است امااگر دانش فنی ندارید خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید. تمرکز خود را روی ارايه آنچه کاربرانتان می‌پسندند بگذارید و نه فقط کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت سایت.

اجرای بهینه سازی

متخصصان سئو‌ی کلاه سیاه از مزرعه لینک، برای افزایش بک لینک‌های وبسایت مد نظرشان استفاده می‌کنند. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند.

قیمت سئو‌ی یک وب سایت چگونه برآورد می‌شود؟

لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند.