دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”. حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. در عوض میتوانید از عبارت “بالا رفتن مرد از کوه” هم استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است).

  • برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید.
  • اگر در حال بررسی خدمات سئو هستید، احتمالا با چند شرکت سئوی مختلف برخورد کرده اید.
  • سئوی داخلی یا On-Page، به لینک‌سازی داخلی بین صفحات سایت، کیفیت فنی وبسایت، محتوای منتشرشده، رفتار کاربر در سایت و … اشاره‌دارد.
  • بعد از سال‌ها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد.
  • اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید.

یکی از چیزهای خوبی که در وب سایت شما دیدم جامع بودن بلاگ ها و آموزش هاست که انصافا مشخصه روزهای زیادی براش وقت گذاشته شده. چیزی که من از از این راهنمای سئو یادگرفتم این بود که همیشه نباید بر روی اولین کلمات کلیدی که به ذهن میرسه تاکید داشت و خیلی وقت ها بهتره از کلمات کلیدی ساده تر و اصطلاحا بلندتر کار رو شروع کرد. قبولش برام سخت بود، اما با توجه به دلایل منطقی شما در قسمت سوم این راهنما، من کاملا توجیه شدم. چند وقته که ازین تکنیک استفاده می کنم و انصاف هم نتایج خوبی گرفتم.

این آنالیزها و تحلیل محتوا همگی با ساختار هوش مصنوعی کار می‌کند که نتیجه توسعه تکنولوژی در سال‌های اخیر است. همچنین اگر خواهان آموزش به صورت آنلاین هستید، مجموعه ما در هفته 3 الی 4 مطلب را به دسته بندی آموزش سئو سایت مراجعه نمایید و از آخرین الگوریتم‌ها و آخرین آموزش‌ها مطلع شوید. به عنوان مثال DIGIKALA.COM یک دامنه بسیار معتبر است، چرا که همه در مورد آن شنیده‌اند و تعداد کاربران بالایی را در بین سایر وب سایت های فروشگاهی دارد. علت موفقیت سئو در موتورهای جستجویی چون google را میتوان ناشی از عملکرد آن مبنی بر رضایت کاربران دانست. یکی دیگر از اهداف سئو ، نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجو شده کاربران است که داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است. برای موتور های جستجو ) روشی برای فریب دادن گوگل نیست بلکه روشی برای همیاری و همکاری با گوگل برای نمایش بهتر نتایج به کاربران است.

شما باید با کارکرد موتور جستجو به طور کامل آشنا باشید، تا فرایند و چیستی سئو را به درستی درک کنید. هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است. در واقع گوگل به یک مرجع تبدیل شده و موتورهای جستجو دیگر، خودشان را با او تتبیق میدهند. در واقع تفاوت دیده شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو، فرقش از زمین است تا آسمان.

فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود. لینک، پیوندیست که شما در فضای اینترنت برای منتقل شدن از صفحه ای به صفحه دیگر روی آن کیلیک میکنید. به همین خاطر سعی میکنم یک واژه نامه در ادامه برای شما قرار دهم، که شامل اصطلاح تخصصی سئو و معنی کامل آن باشد. این سایت هم سرویسی مشابه سایت قبلی ارائه میکند، با این تفاوت که سایت moz مخترع معیارهایی مثل اعتبار دامنه و اعتبار پیج نیز هست.

برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند. در صورت وجود اونها، شما احتمالا قادر به کسب رتبه بالایی برای پست های سایتتون هستید. ضروری نیست، اما اگه تعداد صفحات سایتتون زیاده، حتما پیشنهاد میشه که سایت مپی ایجاد و اونو در گوگل سرچ کنسول Submit کنید.

دلیل اهمیت سئو سایت چیست؟

بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است. شما با جذب مخاطبان هدف می‌توانید تعامل و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما کمک زیادی می‌کند. پس مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید. مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند.

در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود. علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند. Sitewide links لینک‌هایی هستند که در سر‌صفحه و پا‌نویس سایت و یا بسته به نوع قالب وبسایت، در نوار کناری سایت نیز وجود دارند. این لینک‌ها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده می‌شوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سر‌صفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند. یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است. Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

با این حال بسیاری از متخصصین سئو بر این عقیده هستند که لینک های نوفالو موجب طبیعی تر به نظر رسیدن مجموعه بک لینک های یک وب سایت می گردند، از این رو بایستی جزیی از استراتژی سئو محسوب گردند. در حالت کلی پیشنهاد ما در لینک سازی اینست که بک لینک های خود را هر چه طبیعی تر ایجاد کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود. خرید بک لینک تا زمانی که نوفالو باشند معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. اگر هدف شما از خرید بک لینک ارتقا سئو وب سایت است، ممکن است که این کار شما با جریمه هایی رو به رو باشد. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند.

تعریف کلاسیک سئو

Google AdSense بستری را برای صاحبان سایت فراهم می‌کند تا از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند. Google AdSense پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که صاحبان سایت می‌توانند با گذاشتن تبلیغات آن روی سایت خود، برحسب تعداد کلیک یا بازدید پول دریافت کنند. به اینصورت که، صاحبان سایت با ثبت نام در Google AdSense آمادگی خود را برای گرفتن تبلیغات گوگل اعلام می‌کنند و از آن طرف، افراد آگهی دهنده با استفاده از ابزار Google Ads، آگهی‌های مد نظر خود را به گوگل می‌دهند.