دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان

توی سایت آرشیو هم نگاه کردم صفحاتش خوب ایندکس نشدن که از روی اون کپی برداری کنم . حتی توصیه‌هایی برای بهبود سایت شما در نسخه موبایل در این‌جا ارائه می‌شود. در بخش mobile usability وبمستر تولز هم می‌توانید این مورد را بررسی کنید. روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. به این معنی که اگر سایت خود را روزانه بروز می‌کنید این ربات‌ها به صورت روزانه به سایت شما سر می‌زنند و مطالب شما را می‌خوانند و یا اگر ماهیانه سایت شما بروز می‌شود این ربات ها به صورت ماهیانه به سایت شما سر می‌زنند.

  • سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند.
  • به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند.
  • منبع معتبری برای استانداردهای سئو وجود داره؟ که خود گوگل منتشر کرده باشه؟ کجا میتونم دسترسی داشته باشم؟ قطعا الگوریتم های گوگل یک داکیومنتی چیزی باید داشته باشه که کل دنیا رو درگیر خودش کرده.
  • ابزار بسیار قدرتمند دیگری به نام Ahrefs نیز وجود دارد که شرکت‌های بزرگ سئو از آن برای پیدا کلمات کلیدی ارزشمند و یا تحلیل سئو سایت‌های رقبا استفاده می‌کنند.

با استفاده از طراحی واکنش گرا، صرف نظر از اینکه بازدید کننده از چه دستگاهی برای دستیابی به سایت شما استفاده می‌کند، تمام محتوا‌هایی که در وب سایتتان دارید، به نحوی قابل خواندن و در دسترس خواهند بود. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد. به عبارت دیگر، از صرفا یک بازدید کننده، تبدیل به یک متقاضی شود. عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری.

ابزاری که گوگل در اختیار صاحبان وبسایت قرار داده است تا اطلاعات سایتشان ( میزان کلیک، میزان بازدید، خطاها و …) را مشاهده نمایند. قبل از شروع اصول اولیه و مهم سئو باید بگوییم این پارامترهای سئو هر چند سال، تغییر می‌کنند و برخی ممکن است مهم تر از بقیه شوند. اما بسیاری از آنها تقریبا ثابت است و می‌توانید با رعایت آن ها در وبسایت خود، تا حد بسیار زیادی به افزایش بازدیدکنندگان سایت خود کمک کنید.

تاثیر نرخ پرش یا Bounce Rate سایت

گوگل عاشق محتواست؛ هرچه محتوای سایت شما برای گوگل و دوستان گوگل (جستجوکنندگان) جذاب تر باشد، ارتباط بین سایت شما و گوگل صمیمانه تر می شود. نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند. سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران .

بازاریابی محتوا

در مجموعه درس‌هایSEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). وقت بخیر تغییر قالب تا زمانیکه آدرس ها و محتویات صفحات عوض نشوند و از نظر سرعت و …

به این ترتیب این جستجوها میتواند تبدیل به منبع اصلی جذب ترافیک دیجیتال برای برند ها شود. به عبارت دیگر seo تبدیل به بخش اساسی بازاریابی دیجیتال شده است. و البته بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.