دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

اگر سئو را درست یا کامل انجام‌ندهیم، نه تنها باعث از دست‌رفتن هزینه و زمان می‌شود، بلکه ممکن‌است تاثیر منفی بر سئوی ما داشته‌باشد و از جایگاه فعلی خود، چند پله سقوط کنیم. سئوی خارجی یا Off-Page شامل لینک‌سازی، محبوبیت صفحات در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری صفحه و صفحات سایت در فضای اینترنت می‌باشد. سئوی داخلی یا On-Page، به لینک‌سازی داخلی بین صفحات سایت، کیفیت فنی وبسایت، محتوای منتشرشده، رفتار کاربر در سایت و … اشاره‌دارد. سالهاست که توسط منابع مختلف از سرعت لود سایت به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها یاد می شود.

  • بله گوگل از شاخص نرخ پرش در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده نمی‌‌کنه.
  • بنابراین بیایید در مورد آنچه این شرکت ها انجام می دهند و نقش متخصصان چیست صحبت کنیم.
  • در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید.
  • یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.
  • سلام، سعی کردم مطلب سئو به زبان ساده رو خیلی جامع بنویسم، تا واقعاً کاربردی باشه، در ادامه هم به روز رسانی خواهد شد.
  • این مقاله را در مرورگر خود بوکمارک کنید و هر چند وقت یکبار از این صفحه بازدید کنید.

می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و سعی کنید بهترین نسبت بین کیفیت و اندازه فایل را پیدا کنید یا کل فرآیند را با یک افزونه فشرده سازی، خودکار کنید (مانند Robin image optimizer pro در وردپرس). نکته آخر اینکه مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر کاربران ایرانی را هدف قرار داده اید، وجود سرور در کانادا کار عاقلانه ای نیست). برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر.

آیا برند‌سازی در سئو اهمیت دارد؟

به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهد و شما را در مدت زمان کوتاهتری به جایگاه های بالایی میرساند. شما میتوانید مثلا فروشگاه اینترنتی خود را در منطقه ای که فعال است معرفی کنید و با سئو محلی مشتریان حضوری بیشتری را جذب کنید. نادیده گرفتن این نوع از انواع سئو میتواند رقبا را از شما پیش بیندازد و پیشرفت شما را دیرهنگام تر رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از انواع سئو میتوانید به صفحه سئو منفی مراجعه کنید. به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان در آمریکا بیش از ۴۵ دلار برای هر کلیک روی عبارت جستجو “قیمت بیمه خودرو” پرداخت می کنند. با شرکت در کلاس سئو آریا تهران میتوانید در مدت زمان کوتاهی اصول سئو را یاد گرفته و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

تاریخچه سئو و بهینه سازی وب

ما در این مقاله سعی کردیم با بیانی ساده به شما بگوییم که سئو چیست و به فوق‌العاده بودن و صد البته سادگی سئو بپردازیم. پس لطفا حواستان را حسابی جمع کنید که در این سفر پرماجرا دست خالی برنگردید. اگر بخواهیم صادق باشیم یکی از دلایلی که مبحث سئو را برای بسیاری از افراد مبحثی پیچیده و سخت تعریف کرده است، همین تعاریف بسیار زیاد و گوناگون در گوگل است؛ اما سئو واقعا ساده‌تر از این حرفاست. برای این مورد جواب دقیقی وجود ندارد ولی بر اساس میزان رقابتی و سختی کلمه می‌توان برحسب تجربه بازه‌ای را برای آن مشخص کرد که در خدمات و مشاوره‌های سئو این مورد را با کارفرما مطرح خواهیم کرد. البته نباید اصطلاحاً با تکرار بیش از حد خود را در خطر پنالتی شدن در گوگل قرار دهید و سعی کنید چگالی مربوط به آن را رعایت کنید. البته خود پلاگین yoast درصد استفاده و بازه مجاز را به شما نشان می‌دهد و توصیه‌های مهمی برایتان خواهد داشت.

Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید.

Unique Visitor چیست؟

به عنوان کسی که از سئو هیچی نمیدونهباید بگم مقاله خیلی طولانی بود اما ارزشش رو داشت. سلام، خوشحالم که مطلب سئو به زبان ساده رو دوست داشتی و خوشحالم که تونستم سئو رو واقعاً به زبانی ساده توضیح بدم. من هم سعی میکنم به زودی همین مطلب رو بروز کنم و آموزشش رو قرار بدم. با نظر دادن و اشتراک مطالب اثر خاص، به ما برای انتشار مطالب بیشتر و تخصصی تر انگیزه بدهید. اما نباید یک نکته را فراموش کنید، سئو همه چیز نیست، سئو هم پر هزینه است و هم زمان بر، اما اگر نتیجه دهد، بسیار پر قدرت خواهد بود.

به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام معیارها را همیشه تجزیه و تحلیل کنید، اما خوب است که یک نمای کلی از معنای آنها داشته باشید تا از تفسیر نادرست داده ها دوری کنید. هر دو معیارهای از نظر دقت مشکلاتی دارند، بنابراین ما توصیه نمی‌کنیم که بر اساس این دو معیار نتیجه‌گیری بزرگی انجام دهید. می توانید انتخابگر محدوده زمانی را در سمت راست بالای هر گزارشی پیدا کنید.

پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید!