دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین. یادگیری سئو این روزها یه چیزه و یاد دادن اون به بقیه کار بسیار دشوارتریه. با توحه به شناختی که از بازاریابی آنلاین دارم میدونم کار بسیار دشواری رو دارین انجام میدین. من معمولا برای سایتی نظرمو نمینویسم، ولی واقعا مطالب مهم و مفیدی از سایتتون یاد گرفتم. سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم. اما باید انکر تکست های متنوعی داشته باشید و از دستکاری انکر تکست خودداری کنید.

  • و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است.
  • اگر یک تکنیک سئو روی یک وبسایت امتحان شد و موثر بود دلیل نمی‌شود برای همه کارایی داشته باشد.
  • پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید.
  • اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود.
  • پس باید در نظر بگیریم برای سئو یک سایت تمامی این المان‌ها از طرف گوگل بررسی می‌شود.

همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است. به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”.

اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.

درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند. پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را می‌بینید و دوماً دیگر کسی نمی‌تواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد. چطوری؟ ما دردوره پایه سئو تمام اصول و مقدمات سئو را و اینکه گوگل چطور کار می‌کند، آموزش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای درک کامل و تسلط روی مفاهیم و کارکرد سئو، حتما در آن شرکت کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سئو خارجی

راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی هم می‌گویند. چون سئوکار خوب کم هست و کسی که بتونه به تمامی تکنیک ها تسلط داشته باشه، هم میتونه کسب و کار خودش رو رونق بده و هم میتونه با گرفتن پروژه های سئو به درآمد بسیار عالی برسه. نظرات این دوستان را در قالب یک کتاب الکترونیکی نیز جمع آوری کرده ایم که در بخش کتاب های سئو به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد. مرحله اول آشنایی و پیش نیاز برقراری ارتباط، رسیدن به یک زبان مشترک است. اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم. در مورد CDN می خواستم کمی بیشتر مطالعه کنم که با سرچی که زدم محتوایی در این رابطه وجود نداشت، فکر کنم پیشنهاد بدی نباشه که با این موضوع هم مقاله ایی تولید بکنید.

وبلاگ MOZ

در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم. پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. منبع معتبری برای استانداردهای سئو وجود داره؟ که خود گوگل منتشر کرده باشه؟ کجا میتونم دسترسی داشته باشم؟ قطعا الگوریتم های گوگل یک داکیومنتی چیزی باید داشته باشه که کل دنیا رو درگیر خودش کرده. فید یا خوراک در واقع نسخه ای متنی و قابل فهم از لیست یا محتوای اخبار و مقالات یک سایت برای خبر خوان ها هست که بدون مراجعه به سایت میتونن مطالب سایت را پیگیری کنند.

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

گوگل از سال 2017 به بعد، تمرکز خود را بیشتر به سئوی معنایی معطوف کرده است، به این معنا که اگر شما محتوایی بنویسید و آن محتوا برای یک مخاطب واقعی بهینه باشد، برای موتورهای جستجویی چون گوگل هم بهینه خواهد بود. گوگل بدون شک و تردید، بهترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است و با این که موتورهای جستجوی زیاد دیگری هم وجود دارد، به دلیل امکانات و هوشمندی فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. یعنی اینکه کاربران اینترنت به پست‌هایی که حاوی عکس‌های مرتبط و زیبا هستند علاقۀ بیشتری نشون می‌دن. در پی این علاقه صفحه سایت شما دیرتر بسته می‌شه و کاربر مدت زمان بیشتری رو صرف خواندن سایتتون می‌کنه که خب این نشان‌دهندۀ رضایت کاربران از سایت شماست.

شما میتوانید یک ایمیل با نام برند خود ساخته و سوالات کاربران را در همین نقشه پاسخ دهید. اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند.

البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. سئو شامل 3 نوع مختلف است که به ترتیب به سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه معروف است. ما در مقاله ” انواع سئو و بهینه سازی سایت ” به طور مفصل درباره هریک توضیحات ویژه ای را بیان کرده ایم. گرچه هر موتور جستجو، استانداردهای خاص خود را دارد اما اگر گوگل را مبنا قرار دهیم، در سایر موتورهای جستجو هم رتبه خواهیم‌داشت.

کاملاً مشخص است که شما نیز باید سئو سایت خود را برای گوگل انجام داده تا به ازای کلمات کلیدی ارزشمند شانس دیده شدن داشته باشید. آیا می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید؟ این 23 استراتژی می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. بله، به عنوان یک کسب و کار، بهتر است یک آژانس SEO به شما کمک کند. برای برآورده کردن این نیازها، بهتر است یک شرکت حرفه ای SEO به شما کمک کند.