دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است. عملکرد سریع موتورهای جستجو برای پردازش و نمایش اطلاعات، در دو اصطلاح پیمایش و فهرست‌بندی خلاصه می‌شود. گوگل، در مرحله اول، صفحات جدید آنلاین را شناسایی و پیمایش می‌کند و سپس آن را فهرست‌بندی و ایندکس می‌کند. در مرحله بعد، با توجه به آنالیز روی محتوای صفحه و سایر پارامترهای داخلی آن صفحه و نیز در مقایسه با صفحات مشابه در سایر سایتها، آن صفحه را در فهرست نتایج خود، رتبه‌بندی می‌کند.

اگر رتبه محتوای شما بد نیست، اما بک لینکی برای اون ندارید، خوبه که در این کار کمی وقت بگذارید. برای چک کردن بک لینک ها می تونید از ابزارهایی مثل ahref یا semrush استفاده کنید. ممنون از زحماتتون که این همه آموزش درباره سئو رو به رایگان در اختیار ما گذاشتین. همچنین از اینکه با حوصله به سوالاتم در کامنت ها پاسخ دادین ممنونم.

  • با نصب افزونۀ MozBar روی مرورگر کروم یا فایرفاکس به هر سایتی که وارد شوید می‌توانید اطلاعاتی راجع به اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی را مشاهده کنید.
  • زمان مشاهده نتایج در سئو بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد.
  • برای توصیف همه ویژگی‌ها و گزارش‌هایی که Google Analytics ارائه می‌کند، به یک راهنمای کامل جداگانه نیاز داریم.
  • با این حال با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبدیل شدن به یک برند قوی، از نتایج این امر در حوزه سئو به صورت غیر مستقیم بهره ببرید.

پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. اگر تصمیم گرفتید از روش دوم استفاده کنید، یعنی خودتان سئو را یاد بگیرید باید در یک دوره آموزشی مطمئن شرکت کنید، زیرا معمولا قیمت دوره‌های سئو حرفه‌ای که با شرکت در آنها تبدیل به یک سئوکار واقعی شوید ارزان نیست.

برای پیاده‌سازی هر یک از مفاهیم و حتی تکنیک‌های سئو، روش‌های مختلفی وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که برخی از این راه‌ها، می‌تواند به ضرر سایت شما تمام شود. در اینجاست که مفهوم سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید. اکنون که با اهمیت سئو آشنا شدید، حتماً می‌خواهید از آن استفاده کنید! برای استفاده از استراتژی سئو، اول باید ببینید که سئو چگونه کار می‌کند؟ در واقع باید عملکرد سئو را بشناسید و سپس برای آن اقدام کنید. سئوی سایت به این معنی است که رتبه صفحات سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی هر صفحه به رتبه‌های اول برسانید. گوگل فاکتورهای مختلفی دارد و بر اساس آن، سایت‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کند.

«سئو کلاه سفید» چیست؟

درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است. نکته مهم در اینجا اینست که در سئو بر خلاف سایر روش هایی که قابل ارزیابی هستند، نمی توان نتایج را به طور قطعی از قبل پیش بینی کرد، چرا که ساز و کار این سبک از بازاریابی متفاوت از آنهاست. آیا من اشکالی نداره کل روز رو مشغول بک لینک گذاشتن باشم؟ آخه شنیدم اگه بیشتر از یه ساعت در روز لینک سازی کنم، به سئو آسیب میرسه. به فعالیت خودتون در حوزه سئو و تولید محتوا ادامه بدید تا نتایج رو آرام آرام مشاهده کنید. توجه همه جانبه به این سه بخش می تواند پتانسیل سئو سایت را به بالاترین حد ممکن برساند.

منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر).

اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره. که البته اینم بگم که برای سایت زیر دامنه اپ موبایل متصل شده و برای سایت اصلی اسکریپت VIP دانلود نصب دارم.

یک شرکت SEO می تواند به بهبود کیفیت ترافیک وب سایت شما کمک کند.

اگر سایت شما بر بستر وردپرس قرار گرفته است میتوانید از افزونه هایی مانند Yoast SEO برای ساخت این فایل استفاده کنید. همچنین در فایل Robot.txt میتوانید تعیین کنید که ربات های گوگل برای ایندکس کردن صفحات، به وبسایت شما وارد شوند یا نه. اگر از مرحله طراحی سایت گذشته اید حتما این تنظیمات را به درستی انجام دهید. نکته قابل توجه اینجاست که نتایج SEO به هیچ عنوان به سرعت قابل مشاهده نیست اما به مرور زمان تاثیرات خود را بر رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان خواهد گذاشت و کارفرما نسبت به آن ابراز رضایت خواهد کرد. و سئوی کلاه خاکستری مطرح می‌شود تا با دانستن آن‌ها بتوانید روش‌های بهتری را برای پیاده‌سازی سئوی سایتتان انتخاب کنید. این سه بخش جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند.

در این تست، معمولا صفحه اصلی و نسخه تغییر یافته آن با یکدیگر مقایسه می‌شوند. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود.

اگر هاست شما زمان پاسخگویی خوبی ندارد، کار خاصی حتی با بهینه سازی بیشتر نمی توانید انجام دهید. کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است. بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست. لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود.