دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

شرکت سئو علاوه بر تجزیه و تحلیل وب سایت شما، نگاهی به تجارت و صنعت شما نیز خواهد داشت. آنها قبل از ایجاد یک طرح سئو با مخاطبان هدف و اهداف کلی کسب و کار شما آشنا می شوند. با شناخت کسب و کار و مخاطبان خود، شرکت سئو بهتر می تواند تصمیم بگیرد که از کدام تاکتیک ها برای بهبود سئوی وب سایت شما استفاده کند. براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از 80 درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود. به این معنی که سئو کار می خواهد با استفاده از روش هایی که مطابق استاندارد های گوگل نیستند، ولی به سادگی توسط ربات های گوگل هم قابل شناسایی نیستند، به بهبود رتبه سایت کمک کند.

  • از جمله این روش ها می توان به ایجاد ابزارک هایی برای درج لینک های فراوان در صفحات، استفاده افراطی از کلمات کلیدی و ساخت PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) با هدف ایجاد بک لینک اشاره کرد.
  • با این حال بسیاری از متخصصین سئو بر این عقیده هستند که لینک های نوفالو موجب طبیعی تر به نظر رسیدن مجموعه بک لینک های یک وب سایت می گردند، از این رو بایستی جزیی از استراتژی سئو محسوب گردند.
  • این مقاله دست کمی از یک دوره سئو نداشت واقعآ لذت بردم یه جاهایی از مقاله رو نوت برداری کردم عالیییی بود!
  • یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آن‌ها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است.
  • هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل (

از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا صفحات دینامیک در مقایسه با صفحات استاتیک بارگذاری شوند. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد.

دقت داشته باشید که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست؛ زیرا گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند. اما هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم های گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند.

انکر تکست باید مرتبط با موضوع صفحۀ لینک شده باشد.

به این امر که سایر سایت ها لینک صفحات سایت شما را در صفحات خود قرار دهند، اصطلاحا بک لینک گفته می شود. مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟».

هر وبسایت، به سایت یا سایت‌هایی که بخواهد لینک می‌دهد تا رتبه‌های بهتری در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بگیرند. این یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که مشکلات بزرگی را بین شما و موتور‌های جستجو بوجود می‌آورد. همانطور که گفته شد، یکی از معیار‌های بهینه سازی موتور‌های جستجو ، تعداد بک لینک‌های یک وبسایت است.

اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ درباره قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه ساز» یا «اسپرسو» بسیار عالی هستند. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند.