دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

بدین صورت علاوه بر افزایش زمان ماندگاری در سایت شما می‌توانید نرخ خروج از سایت یا Bounce Rate را هم به حد چشمگیری کاهش دهید. اگر شما از پلاگین سئو yoast استفاده می‌کنید می‌توانید این مورد را در این پلاگین مشاهده نمایید و از ارزش آن باخبر شوید. در هر روز ۳٫۵ میلیارد و تقریباً در هر ثانیه حدود ۴۰۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می‌شود. در ادامه مقالاتی را به شما ارائه داده ایم تا بیشتر با seo آشنا شوید. به این ترتیب شما میتوانید با دانلود سئو چیست pdf مطالب را مرور کنید و به سطح حرفه ای برسید.

  • شاید جالب باشد بدانید که 60 درصد وبسایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند، دارای قدمتی بیشتر از 3 سال دارند.
  • این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد.
  • ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده می‌کنند.
  • در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید.
  • برای آنکه به موضوعی مسلط شویم، لازم است تا ابتدا درک درستی از آن داشته باشیم.
  • شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد.

منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. اصطلاح «سئو کلاه سیاه» یا Black hat SEO به رویکردهایی از سئو اشاره دارد که در تلاش هستند موتورهای جستجو را فریب‌دهند و برای کسب رتبه گوگل، میانبر بزنند.

اگر قصد داشتید که از سایتی لینک بگیرید، حتماً به میزان پیج آتوریتی سایت توجه کنید و در صورتی که سایت امتیاز خوبی نداشت به هیچ وجه از آن سایت بک لینک نگیرید. چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است. در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند. امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد.

هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند.

عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارجی

اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه‌ مورد نظر را از فهرست شدن توسط ربات‌‌های موتورهای جستجو منع کرده‌اید. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است. با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد رتبه‌‌های ۱ تا ۳ اختلاف شدیدی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارند.

صفحات استاتیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت مثل HTML، JavaScript و CSS نوشته می‌شوند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد. اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند. از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت. در‌نتیجه، محتوای این صفحات برای افراد مختلف، متفاوت نمایش داده خواهد شد.

الگوریتم موبایل فرست چیست؟ دلیل اهمیت Mobile First در گوگل

به عنوان مثال متا تگ keywords منسوخ شده و استفاده از آن در سئو تاثیری ندارد. متا تگ robots همچنان توسط گوگل پذیرش شده و گوگل به مقدار noindex آن احترام میگذارد. محتوای این متا تگ ها در نتایج جستجو دیده شده و از این رو نباید نادیده گرفته شوند. این موارد خلاصه ای از نکاتی بود که در هنگام بررسی بک لینک ها بایستی به آن توجه داشته باشید. در صورتی که بک لینک های سایت دارای ویژگی های گفته شده نباشند، به احتمال زیاد درحال آسیب رسانی به وب سایت شما هستند.

پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند. آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. دقیقاً مثل Domain authority اعتبار صفحه هم توسط شرکت moz ساخته شده و هر قدر به 100 نزدیک تر باشد قابل قبول تر است.

معایب این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیب‌تان شود یا نه و رتبه‌ خوبی بگیرید را باید قبول کنید. در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت می‌کنید و کار را واگذار می‌کنید، معمولا اکثر مسئولیت‌ها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژه‌ها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما می‌گذارند. سرمایه‌‌‌گذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگ‌‌‌ها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد.