دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. برعکس صفحات وب، که معمولا با اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند، صفحات فرود تنها با یک هدف بوجود می‌آیند. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود.

بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد. Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی فرآیند ارزیابی و سنجش سختی و دشواری رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو برای یک عبارت خاص است. هر‌چه نمره سختی کلمات بیش‌تر باشد، رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو سخت‌تر خواهد بود.

هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت کسب و کار شما در بازار بهتر خواهد بود. مثل دسترسی خزنده گوگل به سایت، تجربه کاربری و سرعت سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا مدت زمانی طول می کشد تا یک موتور جستجو، نتایج وب سایت شما را نشان دهد. از کسب و کارهایی که به روش های سنتی و حضوری فعالیت می‌کنند با مشکلات زیادی روبرو شدند. شما با ایجاد بستری مناسب و کسب بازدید های سایت می توانید رتبه سایت خود را به مقدار زیادی افزایش دهید . فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می شوند ممکن است در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند.

وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود. مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه. اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

  • آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر می‌کند و مهم است دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید حتما بروز شده باشد.
  • در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد.
  • اگر میخواهید خودتان سایت را در مدتی کوتاه به رتبه های برتر گوگل برسانید میتوانید در صفحه آموزش سئو تکنیک هایی که شما را به این هدف میرساند یاد بگیرید.
  • در یک دامنه جدید وردپرس رو از صفر نصب کنید و با انتخاب یک قالب مناسب مطالبتونو بارگذاری کنید.

با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید. این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد.

ابزارهای سئو داخلی چیست

یک محتوای عمیق، محتوایی است که به کاربر هر چه احتیاج دارد را می‌دهد. بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جست‌وجوی ارگانیک را بعد از جعبه‌های پاسخ، گوگل ادز و … یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش صفر تا صد سئو رایگان مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید. در آپدیت‌های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصاً برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده. این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به‌ روز رسانی را برای صفحات خاص نشان می‌دهد. بر مبنای مطالعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می‌شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

مقالات مرتبط با سئو

وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت می‌شود. Unique Visitor یک بروزر است که در طول یک مدت زمان خاص، چندین بار از یک وبسایت بازدید کند. در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود. بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود.

بهینه سازی سایت برای موبایل

پس به جای اسکن صفحات به دنبال کلمات کلیدی، گوگل به دنبال موضوعاتی می‌گردد که آن کلمات کلیدی را پوشش می‌دهد. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند. اگر بخواهیم بهای موفقیت کسب و کار دیجیتالمان را با پول نپردازیم، ناگزیر مجبور به صرف منابع دیگری خواهیم بود؛ یعنی انرژی و زمان.