دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

حتماً برای شما هم این سؤال پیش‌آمده است که بعد از سئو چه‌کار کنیم؟ باید بدانید که سئو و تبلیغات گوگل و سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همچنین دو جز اصلی در بازاریابی موتورهای جستجو می‌باشند. اما آن‌ها شباهت‌های خیلی زیادی باهم دارند و شما می‌توانید هرکدام از آن‌ها را برای کاری جداگانه سبب بهتر شدن کسب‌وکار خود و بازاریابی خود به‌کار بگیرید. درکل تبلیغات و سئو دوتا از ملزومات رشد در اینترنت به‌حساب می‌آیند.

  • اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند.
  • برای بالا بردن میزان ماندگاری کاربر در سایت یا Avg Time On Page می‌توانید با استفاده از ویدیو و صوت کاری کنید که کاربران مشتاق شوند زمان بیشتری را درون سایت شما سپری کنند.
  • علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبه‌‌ها نیز کمک می‌‌‌کند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار می‌‌‌گیرد.

شامل کلیه تکنیک ها و روشهای استانداردی است که با توجه به آپدیت و اطلاعیه های گوگل موجب جریمه نمی شوند. به احتمال زیاد قبلا بارها بارها در جایی با این اصطلاح روبرو شده اید. ‌اما سئو چیست؟ سئو چه مواردی را در بر می‌گیرد؟ در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سئو چیست و از کجا باید شروع کنید.

آیا نمایش صحیح سایت در موبایل موجب ارتقا سئو می گردد؟

برای اینکه با انواع روش‌های لینک‌سازی سایت آشنا شوید مقالۀ دیگر وبلاگ نوین را با عنوان «بک لینک نخرید، بک‌لینک بسازید! » بخوانید یا از «سری آموزشی لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی» استفاده کنید. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید. کاربرانی که از طریق گوگل وارد سایت شما می‌شوند مشتریان و کاربران واقعی شما هستند زیرا با کلمه کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان وارد سایت شما شده‌اند.

یک شرکت سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

در واقع موتورهای جستجو یک اصولی را برای سایت‌ها و محتواها در نظر می‌گیرند و ابزارهای بسیاری نیز به سایت‌ها برای هماهنگ شدن با موتور جستجو کمک می‌کنند که در نهایت باعث می‌شود در میزان ارزشمندی محتواها یک رقابت ایجاد شود. سایتی که به بهترین شکل در طراحی بهینه شده باشد و محتوای ارزشمند داشته باشد، توسط موتورهای جستجو در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرند و در اصل کار موتور جستجو این است که این موارد را شناسایی کند. از ابزارهای دنبال کننده رتبه کلمات کلیدی مثل Jaaxy استفاده کنید. دقت داشته باش که اغلب ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی رتبه سایت شما رو در صورتی در 15 تا 20 صفحه اول گوگل نباشید، نشون نمیدن. در این شرایط کمی صبور باشید، بعد از اینکه شما در صفحات نتایج جستجو قرار گرفتید، این ابزارها شروع به دنبال کردن رتبه سایت در اون کلمات کلیدی می کنند.

این مقاله دست کمی از یک دوره سئو نداشت واقعآ لذت بردم یه جاهایی از مقاله رو نوت برداری کردم عالیییی بود! و برای اینکه افراد بیشتری با جادوی سئو آشنا بشن تصمیم گرفتم این دوره بمب رو جزء بهترین دوره سئو ایران در سایت های کانتنت منتشر کنم. در گذشته تمرکز گوگل بر این بود که کلمه کلیدی چند بار در متن تکرار شده. اسپایدر گوگل داشتن تگ عنوان، alt عکس، url، H1 و تگ توضیح را چک می‌کرد. 99.58 درصد snippetها مربوط به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی‌ در صفحه اول جای دارند.