دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو ، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است. با بکار بردن تکنیک‌های سئو‌ی خارجی می‌توان رتبه صفحات سایت را بالا برد. اما چیزی که در یادگیری این تکنیک‌ها پیش‌نیاز محسوب می‌شود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آن‌ها است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی می‌پردازیم.

  • در عوض میتوانید از عبارت “بالا رفتن مرد از کوه” هم استفاده کنید.
  • بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است.
  • بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند.
  • متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد.
  • معایب این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیب‌تان شود یا نه و رتبه‌ خوبی بگیرید را باید قبول کنید.

بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است.

سئو منفی Negative SEO

نرخ تبدیل به مشتری بالا و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود. پس با توجه این مورد در صورتی که تغییر در لینک ها بوجود نیاد خطری ندارد.

چرا موتور جستجوی گوگل بهترین موتور جستجو است؟

سئو در برنامه نویسی به این معنی است که شما باید اصول سئو سایت را از ابتدای طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی سایت ریسپانسیو و لینک گذاری های داخلی و تبلیغات در ساید بار ها رعایت کنید. الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و از همان زمان تا الان تاثیرات غیرقابل‌انکاری روی نتایج جستجو داشته است. هدف الگوریتم هلیتاپ گوگل چه بود؟ هدف این الگوریتم شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبری بود که به سایت‌های کوچک دیگر لینک داشتند. فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. سئو یک روش بازاریابی عالی برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود اما یک عیب بزرگ دارد! سئو دیربازده است و بستگی به سختی کلمات کلیدی، ممکن است بین یک تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند. متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند.