دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان

اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود. در خصوص تایتل و متادیسکریپشن بسیاری از اوقات خود گوگل عنوانی را انتخاب کرده یا بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متادیسکریپشن نمایش می‌دهد. دقت داشته باشید که در طیِ ماه‌های اخیر مجدداً گوگل با مشکل کاهش شدید سرعت ایندکس مواجه بوده و ممکن است صفحه شما هنوز توسط ربات‌ها مجدداً ایندکس نشده باشد. نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است. سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران .

  • این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی در سایت های دیگر است که این امکان را به افراد میدهد که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند.
  • قبلا تعریف های زیادی در مورد سئو خونده بودم ولی همه شون کلیشه ای و تکراری بودن.
  • اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم، تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید، ممکن است بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد.
  • در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است.
  • پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.
  • برای سهولت در مدیریت، صنعت سئو انواع مختلفی از آن را ارائه کرده است که هر نوع از آن برخی از قوانین سئو را پوشش می دهد.

چرا‌که سختی بیش‌تر یک کلمه، نشان دهنده این است که رقابت بر سر آن کلمه بیش‌تر است. برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد. سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد.

Above the Fold چیست و چرا اهمیت دارد؟

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. وقت بخیر تغییر قالب تا زمانیکه آدرس ها و محتویات صفحات عوض نشوند و از نظر سرعت و …

برای این که سئوی داخلی شما به درستی اجرا شود باید لینک نوشته های خود را برای گوگل بهینه نمایید. این مثال دقیقاً مانند سایتی است که در داخل بسیار بهینه شده ولی راه ارتباطی با موتور جستجو ندارد. و در مقابل سئوی خارجی قرار دارد که تمامیه موارد آن در اختیار ما نیست اما میتوانیم با تکنیک هایی بر آنها اثر خاصی بگذاریم تا به نتایج اول بیاییم. سئوی داخلی یا un page seo به مواردی گفته میشود که کاملاً در داخل سایت انجام میشود و دقیقاً به خود شما بستگی دارد.

سئو کلاه سفید:

محتوای به روز تولید کنید و فعال تا مطالبتان همیشه در صدر قرار بگیرد باشید. استفاده از سرفصل های دوره و نکاتی که در طول دوره کاربران آموزش خواهند دید. استفاده از ویدئوهای کوتاه جهت شناخت بیشتری کاربران با دوره های آموزشی.

در پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنیم که مطلب اهداف سئو را مطالعه فرمایید. درصد بازدیدکنندگانی که بدون هیچ اقدامی صفحه را ترک کردند (مثلاً بدون بازدید از صفحه ای دیگر). گوگل به هیچ وجه اجازه خرید لینک را نمی دهد (مگر اینکه لینک nofollow باشد). بله، ممکن است لینک ها مفهوم متن اطراف خود را در خود جای دهند.

۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل

ثانیا، بک لینک ها باید به شما کمک کنند تا به گوگل ثابت کنید که یک برند قابل اعتماد هستید و در این راستا بک لینک از سایت‌های معمولی ​​به شما اجازه نمی‌دهند به این موقعیت برسید. اکثر کارشناسان سئو پیشنهاد می کنند که خرید بک لینک ارزش ریسک ندارد. بک لینک با انکر تکست مرتبط با صفحه لینک شده از لینکی که دارای انکر تکست نامربوط یا عمومی است، ارزشمندتر است. همانطور که قبلا در بخش PageRank توضیح دادیم، صفحاتی که بک لینک های باکیفیتی دارند، link equity بیشتری را به صفحه گیرنده لینک شده ارسال می کنند. این موضوع بدان معناست که صفحه لینک دهنده باید در مورد موضوعی مشابه با صفحه لینک داده شده باشد. Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید.