دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند. وقتی یک تصویر لینک داده می‌شود، گوگل از تگ Alt تصویر بعنوان Anchor Text آن استفاده می‌کند. مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  • اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد.
  • اما در ابتدای کار برای افزایش بازدید وبسایت خود بهتر است در صورت توان مالی، از تبلیغات پولی استفاده نمائید.
  • در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند.
  • بهترین مقاله را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، چیزی بنویسید که حتی بهتر از آن است (به تکنیک محتوا نویسی ده برابر بهتر مراجعه کنید).
  • به جای اینکه یک الگوریتم ثابت و مکانیکی برای جستجوی اطلاعات وجود داشته باشد، آنها پس از نمایش نتایج جستجو، به رضایت کاربران توجه می‌کنند و بر این اساس، فهرست‌های خود را اصلاح می‌کنند.

قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایده‌آل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط ​​13000 جستجوی ماهانه). اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه).

برای مثال فرد با قراردادن محتوای دانلود رایگان یک نرم‌افزار از موتورهای جستجو ورودی می‌گیرد و اگر شما به آن سایت وارد شوید، هیچ لینک دانلودی را مشاهده نخواهید کرد! رتبه بندی سایت در گوگل شرکت شما یعنی جایگاه سایت شما در SERP گوگل. بهبود بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به شما کمک می کند که رتبه بندی خودتان را تقویت کرده و میزان نمایش سایت خودتان به کاربران موتورهای جستجو افزایش دهید. هر چه رتبه بندی شما در SERP برای کلمات و عبارات کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند. Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود.

چگونه گوگل به سئو سایت اعتماد می‌کند؟

ما توصیه می‌کنیم به دنبال روش‌های سئو کلاه سفید برای بهینه‌سازی عملکرد و رتبه‌بندی وب‌سایت خود باشید. درست است که این تکنیک یک راه طولانی است اما مطمئن باشید شما مزد طی کردن این راه طولانی را خواهید گرفت. سئوی کلاه سیاه تکنیکی است که در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. در این مدل، به قوانین وضع شده توسط موتورهای جستجو هیچ توجهی نمی‌شود و سئوکار یا وبمستر سعی می‌کند با فریب موتورهای جستجو و دور زدن قواعد تعیین شده در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه برسد. استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در متن (تراکم بیش از حد بالا)، بهره بردن از تگ‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از مطالب کپی و امثال آن از جمله تکنیک‌های رایج در سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شود. هنگامی که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، یک لیست از نتایج در صفحات مختلف به شما نمایش داده می‌شود.

سئو کلاه سفید

اگر میخواهید تکنیک های بیشتری از سئو کلاه سیاه از انواع سئو را آموزش ببینید میتوانید به صفحه سئو کلاه سفید سیاه مراجعه کنید و مقاله جامع ما را مطالعه کنید. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند. مهمترین کاربرد های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند. گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند.

در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید. اگر مطلب خوبی نوشته باشید، این مطلب پتانسیل کسب بک لینک رو در زمان خواهد داشت.

هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.