دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content SEO ️ محتوای سئو شده چیست؟ + ویدیو آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین

استفاده از جملات کوتاه و واضح و پاراگراف‌های کوتاه به قابلیت خوانش محتوا کمک شایانی می‌کند. کاربران معمولا پاراگراف‌ها را برای رسیدن به سوال خود اسکن می‌کنند. سعی کنید اطلاعات کلیدی و اساسی را در ابتدای پاراگراف در اختیار کاربر قراردهید.

هنگامی‌که گوگل هدف جستجوی کاربر را مشخص کرد، آن‌ها محتوای رتبه‌بندی صفحات وب را بررسی می‌کنند تا بفهمند کدام یک از این‌ها مهم‌تر است. بنابراین این بخش اصلی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در وب سایت باید با درک گوگل از سؤالی که یک کاربر پرسیده است مطابقت داشته باشد. بنابراین برای رتبه گرفتن از گوگل مهم است که به درستی به سوال‌های کاربران پاسخ دهید.

  • به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم.
  • سپس باید آن کلمات را به‌اندازه مناسب در بخش‌های مختلف صفحه مانند عنوان سئو، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ، داخل محتوا، در متن جایگزین تصاویر و بخش‌های دیگر تکرار کنیم.
  • محتوا می‌تواند اشکال مختلفی مانند متن، تصویر، ویدیو، صوت و یا ترکیبی از این موارد داشته باشد که همانطور که گفتیم عمدتا با محتوای متنی سروکار داریم.

این امر به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را بهتر دسته بندی و شناسایی کنند. بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ برای کلیدواژگان به معنای آن نیست که تا جای ممکن بتوان در پست از کلیدواژگان استفاده کرد. سپس می توانید از این کلمات کلیدی برای برنامه ریزی استراتژی محتوا استفاده کنید. این تکنیک به شما این اطمینان را می دهد درباره موضوعاتی که افراد در جستجوی آن هستند، می نویسید و هم چنین یک راه عالی پیدا کردن ایده های جدید برای وبلاگ نویسی است. توصیه می کنیم از ابزارهای جستجو کلید واژه مانند SEMRush ،Ahrefs یا GoogleTrends استفاده کنید. این ابزار ها اطلاعات بسیار زیادی راجع به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آن ها برای رقابت، ردیابی موقعیت جغرافیایی کلمه کلیدی و ویژگی های مفید دیگر ارائه می دهند.

اهداف محتوای سئو شده

نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی و همینطور از شماره‌ گذاری و لیست بندی ها تا جای ممکن در آن استفاده شده باشد، تا به کمک آن بتوانید محتوای خود را برجسته و قوی نشان دهید. در انتخاب این عنوان مناسب بهتر است تا از یک الی دو تا از کلید واژه های تان استفاده کنید و آن را هم در ابتدای عنوان خودتان جا دهید. چون همانطور که گفتم عنوان شما اولین چیزی است که توسط هر دو هدف شما یعنی مخاطب و گوگل دیده و بررسی خواهد شد. در انتخاب این کلمات کلیدی باید دقت کنید که نه خیلی عمومی باشد و نه خیلی تخصصی.

همینطور وجود کلمه کلیدی اصلی و مشابه آن در توضیحات یا دسکریپشن صفحه الزامی است. در عنوان صفحه می توانید از کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی دوم که در بسیاری از مواقع سرچ بالایی هم خواهد داشت استفاده کنید. مثلا عنوان “افزایش بازدید سایت؛ 8 روش برای افزایش ترافیک سایت در سال جدید” دارای دو کلمه کلیدی اصلی یعنی “افزایش بازدید سایت” و “افزایش ترافیک سایت” است. در قسمت پایین،‌ ویدیوهای آموزش سئو محتوا قرار دارد که مربوط به دوره رایگان سئو است. در صورتی که تمایل ندارید از ویدیوها استفاده نمایید، در ادامه صفحه، متن آموزش را مطالعه نمایید.

سئو مانند هر دانشی دیگری نیاز به تجربه، مطالعه و تمرین دارد. شاید شما مایل نباشید که بر سئو تمرکز کنید و بخواهید که بر سایر جنبه‌های کسب و کار خود متمرکز باشید. مشکلی نیست، شما می‌توانید که تولید محتوا سایت خود را به یک سایت سفارش تولید محتوا (کنسئو canseo.ir) بسپارید. برون‌سپاری محتوا یکی از راه‌های مناسب تولید محتوا سئو بیس شده است. در برون‌سپاری محتوا نیازی نیست که از اول اصول تولید محتوا و سئو را بیاموزید. بلکه با خیالی آسوده تولید محتوا سایت خود را به افراد کاربلد می‌سپارید.

آموزش بهینه سازی و سئو کردن مقاله (content SEO)

میخاستم ۵ ستاره بدم دستم خورد و یک ستاره شد و بابت این موضوع متاسفم و هر چی تلاش کردم نتونستم برگردونمش. البته مشکلی که بود واقعا نمیشه فهمید کدوم سمت ستاره ها باید کلیلک کرد که این اشتباه پیش نیاد یا حداقل راهی برای درست کردنش باشه. آنچه در ادامه خواهیم گفت، لیستی از رایج‌ترین اقدامات و تکنیک‌هایی است که باید در هنگام انتشار آنلاین یک مطلب در نظر گرفته شوند.

با یک ضرب و تقسیم حدودی به این نتیجه میرسیم که کاربران ایرانی در هر روز حدود ۱۷۵۵۰۰ پست جدید منتشر می‌کنند. من آرمان صفایی با کمک تیم خوب یکتانت در این بلاگ سعی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بازاریابی و تبلیغات آنلاین را بهتر بشناسید و بتوانید در مسیر رشد کسب‌وکارتان بهتر از آن استفاده کنید. بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید. با فرض اینکه می‌دانید چرا باید از محتوا به‌عنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده کنیم، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از بهینه‌سازی کامل محتوا اطمینان حاصل کنید. اگر در حال نوشتن پستی در مورد جنگل‌های ایران هستید، بدیهی است که مطلب شما شامل مجموعه‌ای از عکس‌های درختان و گیاهان می‌شود، اما همه آن‌ها یکسان نیستند.

برای این کار نیز می‌توان از کمک ابزارهای موجود بهره‌مند شد. باید به کمک این ابزارها، موضوعات پوشش داده شده توسط رقبایتان را بررسی کنید تا اگر چیزی را از قلم انداخته‌اید، هرچه زودتر آن موضوع را نیز به محتوایتان اضافه کنید. این پروسه می‌تواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکاف‌های موجود، صفحات و نوشته‌های جدید ایجاد شود. با انتشار یک راهنمای طولانی در سایت، نباید انتظار افزایش فالوور در اینستاگرام را داشته باشید. یک ویدیوی جذاب و آموزشی قطعا بر افزایش تعداد دنبال کنندگانتان در اینستاگرام تاثیر بیشتری می‌گذارد. استفاده از تصاویر در نوشتن محتوا سیگنالی برای خزنده های گوگل ارسال میکند و از با کیفیت بودن محتوای شما به گوگل اطلاع رسانی می کند.

هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود.