دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی

از پاراگراف‌ها، ضمیمه‌های کوتاه، متن‌های دارای خط درشت، از نقاط تاکید مناسب، لیست‌های شماره دار و نقل قول استفاده کنید و محتوایی باشد که از نظر چشمی براحتی قابل خواندن باشد و براحتی قابل هضم باشد. با قراردادن لینک از یک محتوا به یک صفحه دیگر داخل سایت خودتان و یا یک منبع خارجی در واقع شما به فلسفه گوگل پایبند مانده‌اید. مطمئن شوید که صفحه بنیادی و صفحات فرعی مرتبط با آن، همگی در جاهای مناسب به یکدیگر لینک شده باشند. اگر به توضیحات بیشتی نیاز دارید مقاله ” آموزش نوشتن محتوا برای سایت ” را مطالعه فرمائید. همانطور که می‌بینید استفاده از کلمات جذاب، منحصربه‌فرد و همچنین جملاتی مانند مثال‌های واقعی برای آموزش سئو می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک داشته باشد.

  • از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است.
  • این موضوع هنوز در ایران به خوبی جا نیوفتاده اما باید بدانید که لینک سازی در محتوا صرفا لینک دادن به صفحات دیگر مقاله نیست.
  • اين همان چيزي است كه آناليز كلمات برايتان فراهم ساخته است.
  • اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.

بسیاری از موارد مطرح شده درباره سئو محتوا با بسیاری از جنبه‌های دیگر سئو همپوشانی دارد. بعنوان مثال بحث انتخاب لینکهای داخلی از موارد سئو تکنیکال است. سئو محتوا یکی از آسانترین جنبه‌های سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شما با مطالعه این مقاله ۹۰ درصد از نکات سئو محتوا را فراگرفته‌اید. در صورتی که نیاز به آموزش کاربران در مورد برند، صنعت یا حوزه تخصصی خود دارید بهتر است به توضیح معنا و مفهوم عبارات تخصصی بپردازید و توضیح شفاف، ساده و قابل فهمی از موضوع ارائه دهید. طبق مطالعه‌ای که توسط SEMRUSH انجام شده ۳۶ درصد از مقالاتی که دارای h2 , h3 هستند دارای عملکرد بهتری از نظر ترافیک، میزان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بک لینک دارند.

اهمیت تولید محتوا

استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰٪ بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. این واقعیتی است که اغلب ما از محتوای بصری بهتر یاد می‌گیریم. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد. این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود. به ویژه برای زمانی به کار می‌رود که قصد دارید به یک دامنه دیگر لینک بدهید.

نکات مهم در تولید محتوای سئو شده

✅ استراتژی محتوا سندی است که ما در آن برای تولید، توزیع و مدیریت محتوای سایتمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این برنامه‌ریزی به‌ منظور رسیدن به اهداف کسب‌وکار و رفع نیاز کاربر تنظیم شده است. در این مرحله توجه داشته باشید که انتخاب موضوع و عنوان جذاب اهمیت بسیار زیادی داشته و یک هدینگ ۱ جذاب تاثیر مستقیمی بر کاربران دارد و سبب افزایش ورودی صفحات می‌شود.

از نظر طول، باید توضیحات متا را بین 150 تا 160 کاراکتر نیز نگه دارید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، استفاده از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math به شما یک تعداد کاراکتر و نمره در گنجاندن کلمه کلیدی برای این موارد می‌دهد. شروع خوب قطعا می تواند کلید بعدی موفقیت شما در کنار عنوان مناسب باشد و فرد را سر اصل مطلب بیاورد. مخاطب اگر در همان ابتدا به ارتباطی که می‌خواهد دست پیدا نکند از ادامه دادن محتوا جدا می‌­شود. این را هم در کنار سئو کردن محتوای خود در نظر داشته باشید که سریع سر اصل مطلب بروید و وقت را صرف زمینه چینی نکنید چرا که مخاطب آنلاین شما کشش این وقت تلف کردن را ندارد.

مرحله 9# : استفاده از کلمات و عبارات مرتبط (LSI)

همانطور كه گفتم، با فراهم نمودن ارزش بیشتر از آنچه رقبایتان برای کاربران در محتوایشان فراهم می کنند، ميتوانيد به اين مولفه برسيد. هدف شما بايد اين باشد كه محتواهایی تولید کنید که ارزش آنها 10 برابر بیشتر از ارزش محتواهای رقبایتان باشد. يكي از تکنیک های مورد علاقه من در آموزش سئو محتوا ، استراتژي H&W است. حرف H مخفف how to و به معنای “چگونه، چطور ” است و حرف W مخفف تمامی افعالی است که با Wh شروح می شوند. مانند What، Why، When، Where یا Who که به ترتیب به معنای چه، چرا، کی، کجا و چه کسی می باشد.