دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ 12 ویژگی یک محتوای سئو شده دی ام روم

اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید، باید یک نمای کلی از کلیدواژه‌هایی که مردم استفاده می‌کنند را داشته باشید. این نمای کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما عمل خواهد کرد. پس از انتشار محتوا در سایت، نوبت به انتشار آن در سطح وب است. اولین دلیل برای انتشار و اشتراک گذاری محتوا، جذب مخاطب برای آن است. پس از آن دریافت لینک و لینک سازی خارجی که به سئو خارجی محتوا و سایت ما کمک میکند و در انتها افزایش محبویت مقاله است.

البته توجه داشته باشید گذاشتن چنین محدودیت‌هایی می‌تواند باعث کاهش ترافیکی شود که شما می‌توانید از طریق موتورهای جستجو به دست آورید. شما می‌توانید یک‌راهنما را به‌صورت کامل و با جزئیات در وب‌سایتتان قرار دهید یا به‌صورت مختصر و کوتاه؛ اینان هردو به هدفی که شما از تولید آن مقاله دارید بستگی دارد. راهنماها معمولاً به چند صفحه وب تقسیم می‌شوند و نویسنده‌ها ترجیح می‌دهند که آنان را بخش‌بندی کنند، با اینکه بهترین راه همان تولید راهنمای یک صفحه‌ای است که دسترسی به آن را راحت-تر از قبل می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید بازاریابی خودتان را تنها بر اساس موتورهای جستجو بنا کنید، باید صبر ایوب و تحمل زیادی داشته باشید.

  • البته کیفیت لینک هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما نباید تعداد زیادی لینک بی کیفیت را به صفحه مورد نظر بدهید.
  • از نظر فنی متن آلت یک مشخصه است که می‌توان آن را در HTML به برچسب تصویر اضافه نمود.
  • ولی ما نیاز داریم که عنوان رو علاوه بر اصول سئو جذاب هم کنیم .

یعنی اگر می‌خواهید تصاویر شما تأثیر مثبتی بر سئوی وبلاگ شما داشته باشند باید حتماً متن آلت تصاویر را وارد کنید. توضیحات متای شما قرار است اطلاعاتی را درباره محتوای مطلب وبلاگ به موتورهای جستجو و خواننده‌ها ارائه کند. یعنی شما باید در آن از کلیدواژه چند کلمه‌ای استفاده کنید تا گوگل و مخاطب کاملاً از محتوای آن مطلب آگاه باشند.

لینک داخلی در محتوای سئو شده

چگونه تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه از اين واژه ها در عنوانتان استفاده كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه Google Trends ابزاری است مكمل براى سنجش كيفيت كلمات كليدى. پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد. “اطلاعات مفید و با کیفیت بالا، که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند.

شما علاوه بر نوشتن محتوای مبتی بر سئو، نیازمند به عوامل خارجی برای بهبود رتبه سایتتان هستید. در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایت‌ها به حساب می‌آید. یکی از بخشهای بحث برانگیز در حوزه تجارت الکترونیک به دست آوردن رتبه ی مناسب الکسا و قرار گرفتن در صفحه ی اول وگل است که سئو می تواند یکی از اثربخشترین قسمتها باشد. در همین راستا نسخه انگلیسی کتاب الکترونیکی که در پیش رو دارید را خریداری کردم و مطالعه کردم.

15_ انتشار و اشتراک گذاری محتوا

وقتی صحبت از سئو محتوا می‌شود، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آن‌ها اهمیت می‌دهند، نه لزوماً موضوعاتی که فقط شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید. به‌عنوان‌مثال، شما به‌عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود، بسیار فراتر از یک مبتدی هستید. اما اگر بخشی از مخاطبان شما را افراد مبتدی تشکیل می‌دهند، همچنان باید آن موضوعات سطح ابتدایی را پوشش دهید.

می‌بینید که دومین آدرس صفحه چقدر عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد. آیا شما حاضرید چنین آدرس صفحه‌ای را برای دیگران بفرستید؟ این مسئله کوچک و ساده می‌تواند در اشتراک‌گذاری مقاله‌های ما تاثیر زیادی داشته باشد. پس مهم است که آدرس صفحه را به‌گونه‌ای بنویسیم که هم کاربر و هم موتورهای جستجو آن را راحت بخوانند و موضوع آن را تشخیص دهند. در آدرس صفحات می‌توانیم به‌ صورت هدفمند از کلمه کلیدی هم استفاده کنیم که تاثیر مثبتی در سئوی محتوای متنی هم دارد.

حالا اگر با پروژه ای که شروع کرده اید آشنایی کافی ندارید چطور می توانید مطابق آن داستانی بسازید؟ نگران نباش؛ داستان، داستانه! می توانید از داستان هایی استفاده کنید که دوستان یا مشتریان یا حتی رقبا و دیگران به شما گفته اند. هر داستان مرتبطی می تواند محتوای شما را جذاب و خواندنی کند. پس فراموش نکنید محتوایی تولید کنید که نه برای گوگل، فقط و فقط برای مخاطبان تان باشد. طولانی تر بودن محتوا یکی از فاکتورهایی است که گوگل از طریق آن می تواند به کامل تر بودن محتوای شما نسبت به رقبای ‌تان پی ببرد.

این ترافیک از رتبه‌های سایت در کلمات کلیدی مختلف موجود در نتایج سرچ کسب می‌شود. حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد. توضیح متا یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه اضافه کنید.

ما باید حس کنجکاوی کاربر نسبت به محتوا را برانگیخته کنیم؛ برای این کار می‌توانیم از اعداد و همچنین عباراتی مانند «چطور»، «چرا» و «چیست» در عنوان‌های خودمان استفاده کنیم. از طرفی وجود سوشال سیگنال یا ترافیک مستقیم از شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود تا شما نزد گوگل معتبرتر شناخته شوید و به این واسطه صفحه شما رتبه بهتری را کسب خواهد کرد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم محتواهای خود را برای بازدهی بهتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. علیرضا یک دفتر دیجیتال مارکتینگ در تهران دارد که ۲۰ نیرو را مدیریت می‌کند از این رو استفاده بهینه از زمان را جدی می‌گیرد.