دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چگونه محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بگیرد؟

اینجاست که کانتنت مارکتینگ و سئو با هم ارتباط پیدا می‌کنند و هردو به یکدیگر نیاز دارند. بازاریابی محتوا در صورتی موفق خواهد بود که از سئو بهره‌مند باشد. محتوا همچنان یکی از قوی‍ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در صفحات جستجو است.

  • شما با مطالعه این مقاله ۹۰ درصد از نکات سئو محتوا را فراگرفته‌اید.
  • نکته دیگری که آموزش سئو محتوا باید به آن توجه کرد، این است که پس ازپس از آماده شدن محتوایتان بايد عنوان را آزمايش، اصلاح و بهينه كنيد.
  • در سند استراتژی محتوا، تعیین می‌کنیم که برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار و تأمین نیازهای مشتری، باید از چه محتواهایی و چطور استفاده کنیم.
  • این کار کمی زمان‌بر ممکن است باشد اما محتوای خوبی را برای شما به همراه می‌آورد.

داده های ساختار یافته اطلاعات افزوده ای هستند که شما در کنار یک وب سایت و توضیحات متای آن می‌بینید. سئو محتوای شما باید به گونه‌ای انجام شود که هر دو مخاطب، یعنی هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را به خود جذب کند. نویسندگان ما حتی زمانی که از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، سعی دارند مخاطبان را درگیر کنند، تعامل را افزایش و بانس ریت را کاهش دهند. اگر بعد از باز کردن یک سایت، با متنی بلند و یکپارچه روبرو شوید، چکار می‌کنید؟ به‌ احتمال بسیار زیاد آن را نمی‌خوانید و خارج می‌شوید.

اهمیت تولید محتوا

شما با رعایت اصولی که باعث فهم بهتر گوگل می­شود باعث می­شوید تا بتواند محتوای شما را نمایش دهد و همچنین با رعایت و به کارگیری قواعد کیفی مناسب نظر مخاطب را هم جلب می­­کنید. بهترین موتور جستجو برای سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک چیه… در این مقاله از بلاگ مهدی عراقی سعی کردیم بگوییم سئو محتوا چیست و در ادامه نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا را خدمتتان شرح دادیم. احتمالاً تابه‌حال بارها در نتایج جستجو سایت‌هایی را دیده‌اید که دارای ستاره هستند و بقیه نیستند. این‌یک نوع از کدهای نشانه‌گذاری اسکیما است که به درک گوگل از محتوای شما کمک زیادی می‌کند. معیارهای خوب موفقیت در استراتژی تولید محتوا می­توانند شامل بازدید صفحه، بک لینک‌های دریافتی، کامنت‌ها، فاکتورهای شبکه‌های اجتماعی و نرخ تبدیل باشند.

شناسایی پرسونای مخاطبان در جهت لحن و سختی محتوا

در محتوای خود از عناوین فریبنده و عملی استفاده کنید که در آن از کلمات کلیدی بصورت طبیعی و استراتژیک استفاده شده باشد. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید می‌توانید از CoSchedule که یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان خوب است استفاده کنید. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یه رویکرد استراتژیک است که هدف ان انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است. هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت اقدام مطلوب ( خرید، سفارش، تماس تلفنی و … ) است. تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است. به صفحه های دیگه خودتون که کلمه آموزش یا محتوای سئو شده رو داره لینک بدین به یک سایت معتبر خارجی هم میتونین لینک بدین بهترینش ویکی پدیا هست.

موتورهای جستجو با کمک لینک‌های داخلی، محتواهای مرتبط سایت ما را پیدا می‌کنند. لینک‌های داخلی همچنین باعث می‌شوند که اعتبار صفحات بالاتر برود و در نتیجه صفحات ما رتبه بالاتری در گوگل کسب کنند. زمانی که کاربر عبارت مدل مانتو را سرچ می‌کند دنبال خواندن یک مقاله بلند و بالا از نکات مهم هنگام خرید نیست! به همین ترتیب برخی از کلمات باید ویدیو یا پادکست داشته باشد تا بتواند رتبه خوبی در گوگل کسب کند. در زمان تهیه و سئو محتوا باید تمرکز اصلی خود را بر این موضوع معطوف کنید که چه جیزی برای مخاطب شما مهم است، نه اینکه دفعات تکرار کلیدواژه یا عبارت کلیدواژه شما چند بار باشد.

از سویی دیگر هم اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد. این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند. باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند.

به نظرم آینده سئوی محتوا نوشتن برای مخاطب است و بیشتر باید مفهومی نوشتن و استفاده از عبارات و جملات عامیانه را به کار گرفت. چون گوگل دیگه یه ربات معمولی نیست و الان خیلی هوشمند شده. خدایی من تو یه دوره پولی تولید محتوا شرکت کرده بودم اما ارزشش کمتر از این مقاله رایگان بود.