دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چگونه محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بگیرد؟

تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. علاوه بر اینکه شما باید موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (تا با دادن رتبه های بالا به شما پاداش دهند)، باید هدف مهم تری در ذهن داشته باشید و آن، راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و مشتریان سایتتان است. استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه و پاراگراف اول، امری ناگزیر است.

  • همه ما می دانیم تحقیق کلمات کلیدی در مرحله تدوین استراتژی سئو سایت انجام می شود.
  • این عامل نیز یکی از فاکتورهای موتورهای جستجو در اولویت‌بندی است تا تضمین نماید که شما می‌توانید به آنچه بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند پاسخ دهید.
  • یا متن های عمومی مانند “لپ تاپ های ارزان دارای رتبه برتر” یا “اینجا کلیک کنید” خودداری کنید.
  • به لحن محتوای خود خیلی توجه داشته باشید و از قبل در نظر بگیرید که با چه نوع مخاطبی طرف هستید.
  • این کار به شدت روی گرفتن رتبه صفحه شما در عبارات چند بخشی و سرچ های عامیانه مردم تاثیر گذار است.

به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید. محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد . پس تولید محتوای جامع به ما کمک می‌کند که سریع‌تر به اهداف خودمان (کسب رتبه و بازدید بیشتر) برسیم. مثلاً فردی به دنبال قیمت روز بیت کوین است، مقاله 3000 کلمه‌ای ما در این مورد را نمی‌خواند. در این حالت، باید در دو خط نیاز کاربر را رفع کنیم و نیازی به نوشتن مقاله جامع نیست.

محتوا عامل اساسی در رتبه‌بندی گوگل است

توضیحات متا فقط برای بیان خلاصه‌ای از محتوا نیست و مثلاً برای صفحه محصولات، می‌توانیم قیمت یا ویژگی و جزئیات محصول را هم درج کنیم. توجه داشته باشید که بهتر است کلمه یا کلمات کلیدی در عنوان محتوای صفحه شما باشد. این کار سبب کسب رتبه بهتر و افزایش شانس بیشتر در این راستا انجام می‌شود. به ‌جز موارد خاص، ما بیشترین بازدیدهای سایت را از طریق موتورهای جستجو کسب می‌کنیم. موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه می‌کنند، به مِتادیتای سایت هم توجه می‌کنند.

برای تولید محتوای سئو شده چیکار کنم؟ پیشنهاد بهتری داری؟

تقریباً هر کسی می‌داند که از کلمات کلیدی اصلی باید در عنوان و تگ‌های هدینگ و به‌خصوص H1 استفاده کرد. در مرحله بعدی کلمه کلیدی شما حتماً باید در پاراگراف اول مقاله‌تان وجود داشته باشد و در پاراگراف‌های بعدی نیز به‌صورت طبیعی و اصولی تکرار شود. در واقع این مقاله یک‌راهنمای بسیار سریع برای دستیابی به مهارت سئو محتوا است تا با استفاده از آن، خیلی سریع بتوانید محتواهایی که می‌نویسید را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. محتوای طولانی تر به اطلاعات بیشتر گوگل درباره موضوع آن صفحه وب کمک می کند. در نتیجه این باعث اطمینان بیشتر گوگل می شود که صفحه شما نتیجه مرتبطی برای آن کلمه کلیدی است. سئو مجموعه فعالیت هایی است که به طور خاص با موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می کند تا به آن ها بگوید که پست شما شایستگی قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج موتور جستجو را دارد .

محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود. در این مطلب قصد داریم به 13 راهکار و ترفندی اشاره کنیم که به تسلط یافتن شما در نوشتن محتوایی با پتانسیل دست یابی به رتبه بالا، کمک کند. یکی از کاربردهای مهم تگ‌های هدینگ، بخش‌ بندی محتوا و آسان کردن دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف محتوا است. همچنین مقالاتی که دارای تگ‌های هدینگ هستند، عملکرد بهتری نسبت به سایر مقالات دارند.

آموزش سئو محتوا برای سایت در 15 قدم (content SEO)

یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است.