دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آن‌ها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد می‌شود. یعنی به همه سوألات و نیازهای مخاطب پاسخ داده و در عین حال به سمت زیاده‌گویی و حشو حرکت کند. با مفهوم CTA آشنایی دارد و در جهت بهبود محتوای سایت خود از آن استفاده می‌کند.

  • از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند.
  • البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید.
  • علاوه بر اینکه شما باید موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (تا با دادن رتبه های بالا به شما پاداش دهند)، باید هدف مهم تری در ذهن داشته باشید و آن، راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و مشتریان سایتتان است.
  • وجود عکس های زیبا و گرافیکی میتواند باعث ایجاد علاقه در مخاطبان برای مطالعه آن شود.

بعد از تولید محتوای سئو شده و ارزشمند،‌ ما هم سعی می‌کنیم از سایت‌های دیگر لینک بگیریم. عنوان متا باید حاوی کلمه کلیدی باشد تا موتورهای جستجو موضوع صفحه ما را بهتر متوجه شوند و سئوی محتوایی بهتری داشته باشیم. برای یک پست وبلاگ معمولی، 300 تا 500 کلمه باید حداقل تعداد کلمات باشد. این به این دلیل است که گوگل محتوای طولانی‌تر را می‌پسندد؛ زیرا تمایل دارد لایک‌ها و منشن‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی دریافت کند. بنابراین، پست های طولانی تر معمولا شانس خوبی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو دارند.

آموزش اضافه کردن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

برچسب‌های موضوعی می‌توانند در سازماندهی محتوای وبلاگ کمک کننده باشند اما اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده کنید ممکن است اثر منفی داشته باشند. اگر برچسب‌های مشابه زیادی داشته باشید ممکن است موتورهای جستجو شما را به عنوان وبسایتی با محتوای دوگانه مشخص کنند. موتورهای جستجو آدرس اینترنتی مطلب را نیز بررسی می‌کنند تا از محتوای مطلب آگاه شوند و این مورد یکی از اولین چیزهایی است که زیر ذره‌بین موتورهای جستجوی قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب

در چنین شرایطی هزینه و مهم‌تر از آن، «وقت» خودتان را ازدست‌داده‌اید. بالای هرم صفحه اصلی شما و در صفحه اصلی پیوندهایی به برخی دیگر از صفحات (مانند صفحات دسته) وجود دارد. مولتی مدیا یا چندرسانه ای ها شاید خیلی به سئو محتوا ارتباطی نداشته باشد. این یک چیز است که کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان و URL خود ببینید. در ابتدا، کلمات LSI به گوگل کمک می کنند تا مفاهیم و موضوع صفحه شما را به طور کامل بفهمد.

آموزش سئو محتوا: چک لیست کامل سئو محتوا

منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود.

عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیش‌نویس، آن را بیابید. عنوان محتوای شما را راهنمایی می‌کند و شما به طور مداوم به آن مراجعه می‌کنید تا مطمئن شوید که در موضوع باقی می‌مانید و آنچه وعده داده‌اید را انجام می‌دهید. قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت. بدون هدف مستقیم فروش بنویسید چرا که شما قرار است یک مشاور خوب باشید نه یک بازاریاب. شما تصمیم به آموزش دارید نه تبلیغات و بدانید که فروش خوب حاصل محتوای آموزشی متناسب شما خواهد بود. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده ­روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید.

تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. مثلا بارها دیده ایم که در محتوای مورد نظر الکی کلمه کلیدی اصلی تکرار شده است. به عنوان مثال در هر پاراگراف کلمه کلیدی اصلی بی خود و بی جهت تکرار و بولد شده است. در صورتی که تکرار کلمه کلیدی منسوخ شده است و به جای آن باید روی مفهوم کلیدی تمرکز کنیم.

همچنین به مخاطبان شما کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر از اطلاعات بشناسند. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید. برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد.

برای این کار بیشتر سعی کنید از نقطه و ویرگول استفاده کنید. شما باشید روی کدام‌یک کلیک می‌کنید؟ به علت URL بهتر و مربوط‌تر به محتوا انگیزه‌ها برای کلیک روی اولی بیشتر است. تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. در صورت عدم رضایت شما، تمام مبالغ دریافت شده، با کمال احترام تقدیم خواهد شد. سلام یه روز زیبای بهاری وقتی داشتم به حیاط کوچیک خونمون نگاه میکردم با خودم گفتم که چی می شد می تونستم این لحظه رو جوری ثبت کنم که همیشه توی یاد و خاطرم بمونه و… استفاده از این تیتر در بدنه متن کار غیرمعمولی به شمار می‌رود.