دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

در مرحله اول برای نوشتن محتوا باید هدف خود را مشخص کنید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نرخ کلیک سایت را افزایش دهد افزودن کال تو اکشن به قسمت توضیحات متا می‌باشد. در نوشتن محتوا ,نوشتن عنوان محتوا باید بسیار دقت کرد چون یکی از پارامتر های گوگل برای سئو کردن سایت عنوان مناسب میباشد. براساس تجربه کاربری همکاران کلماتی مانند معرفی جامع اموزش کامل میتواند تو رنکیگ سایت مذکور تاثیر گذار باشد. عموم محتواهای سئو شده از این اصول و چارچوب پیروی کرده و به این موارد دقت می‌کنند. شما همین با رعایت آن‌ها می‌توانید سئو محتوای خود را انجام دهید.

  • مثلا در موضوعی که قصد دارید تولید محتوا کنید 10 سایت اول در نتایج جست و جو را ببینید.
  • یکی از مهم ترین اصول و موارد سئو نوشتن محتوا یا تولید محتوای متنی تصویری و ویدئویی است.
  • جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است.
  • این کار خوانایی محتوا را برای کاربران تلفن همراه آسان تر می کند.
  • اگر سند استراتژی تولید محتوا بر اساس سئو را از قبل تدوین کرده باشیم، انتخاب موضوع به‌ کار ساده‌ای تبدیل می‌شود.

البته توجه داشته باشید گذاشتن چنین محدودیت‌هایی می‌تواند باعث کاهش ترافیکی شود که شما می‌توانید از طریق موتورهای جستجو به دست آورید. شما می‌توانید یک‌راهنما را به‌صورت کامل و با جزئیات در وب‌سایتتان قرار دهید یا به‌صورت مختصر و کوتاه؛ اینان هردو به هدفی که شما از تولید آن مقاله دارید بستگی دارد. راهنماها معمولاً به چند صفحه وب تقسیم می‌شوند و نویسنده‌ها ترجیح می‌دهند که آنان را بخش‌بندی کنند، با اینکه بهترین راه همان تولید راهنمای یک صفحه‌ای است که دسترسی به آن را راحت-تر از قبل می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید بازاریابی خودتان را تنها بر اساس موتورهای جستجو بنا کنید، باید صبر ایوب و تحمل زیادی داشته باشید.

همیشه محتوای دست اول و یونیک بنویسید و محتوای کپی شده مانند زامبی سایت شما را نابود می کند. کلمه هدف کلمه ای هست که می خواهیم با جست و جوی آن کلمه سایت ما در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شود . این نوع لینک ها فقط خوانندگان را از بین می برند و می تواند منجر شوند که موتورهای جستجو وب سایت شما را جریمه کنند. هر صفحه از وب که به شما لینک می دهد یک”رای” سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد.

چک لیست سئو محتوا

البته باید به حجم فایل ها نیز توجه کرد، زیرا هر فایلی که حجم بالایی داشته باشد، ممکن است تاثیر منفی بر روی سرعت بارگذاری سایت بگذارد. کاهش سرعت بارگذاری سایت خودش یکی از عوامل کاهش رتبه سئو سایت به شمار میرود. اگه هم صاحب کسب‌وکار باشی، می‌تونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار می‌کنه، چه محتوایی به دردت می‌خوره و فروشت رو بیشتر می‌کنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمی‌ریزی و درست و به جا هزینه می‌کنی.

چگونه تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه از اين واژه ها در عنوانتان استفاده كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه Google Trends ابزاری است مكمل براى سنجش كيفيت كلمات كليدى. پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد. “اطلاعات مفید و با کیفیت بالا، که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند.

سایر خدمات فارس محتوا

می‌بینید که دومین آدرس صفحه چقدر عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد. آیا شما حاضرید چنین آدرس صفحه‌ای را برای دیگران بفرستید؟ این مسئله کوچک و ساده می‌تواند در اشتراک‌گذاری مقاله‌های ما تاثیر زیادی داشته باشد. پس مهم است که آدرس صفحه را به‌گونه‌ای بنویسیم که هم کاربر و هم موتورهای جستجو آن را راحت بخوانند و موضوع آن را تشخیص دهند. در آدرس صفحات می‌توانیم به‌ صورت هدفمند از کلمه کلیدی هم استفاده کنیم که تاثیر مثبتی در سئوی محتوای متنی هم دارد.

کلیدواژه هدف یا کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول

از طریق گوگل آنالیتیکس هم می‌توانیم میزان بازدیدی که آن مقاله از طریق گوگل جذب کرده است را ببینیم. این را هم به یاد داشته باشیم که فرایندهای بهینه سازی محتوا زمان‌بر هستند. اگر فرایند گفته‌ شده را کاملاً دقیق هم اجرا کنید، بازهم 2 الی 3 ماه طول می‌کشد تا نتایج آن را ببینید.

این ترافیک از رتبه‌های سایت در کلمات کلیدی مختلف موجود در نتایج سرچ کسب می‌شود. حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد. توضیح متا یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه اضافه کنید.