دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی، پیشنهادات گوگل و جستجوهای مرتبط گوگل است. کافی است موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن تولید محتوا کنیم را در گوگل بنویسیم تا گوگل کلمه‌های کلیدی مرتبط را به ما نشان دهد. آخرین مرحله این است که عملکرد محتوای خودمان را اندازه‌گیری کنیم. برای این کار می‌توانیم رتبه صفحه در نتایج گوگل را بررسی کنیم.

محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

  • ساختار خوب به Google کمک می‌کند تا سایت شما را پیدا و درک کند.
  • این کار باعث می‌شود تا مخاطب سر خط مطالب را گم نکند و دچار سردرگمی نشود.
  • بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است.
  • لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو است.

بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید. لینک دهی داخلی باعث بهبود ساختار محتوای شما شده و اعتبار صفحات شما از نظر گوگل را افزایش می دهد.

آموزش نحوه نوشتن محتوای سئو شده

در گذشته استاندارد چگالی کلمه کلیدی چیزی بین 1 تا 3 درصد بود اما با تازگی گوگل به آپدیت الگوریتم خود، این موضوع را عنوان کرد که از ارزش چگالی کلمه کلیدی نسبت به گذشته به شدت کاسته شده. در گذشته استاندارد نوشتن یک مقاله، بین 300 تا 500 کلمه بود اما امروزه این تعداد کلمه از نظر گوگل، یک محتوای زرد و حتی یک خبر به حساب می آید. بهتر است نسبت به تعداد کلمات لید، کلمه کلیدی یک تا چند بار در آن تکرار بشود. وظیفه یک لید خوب در مقاله، جذب مخاطب به مطالعه مقاله است. در صورتی که لید نتواند به خوبی وظیفه خود را اجرا کند و مخاطب صفحه سایت را ترک کند، این برای شما یک بانس ریت یا نرخ پرش محسوب میشود و در صورت تکرار باعث کاهش رتبه شما میشود. تعداد انگشت شماری از بهترین شیوه‌های آزمایش شده و واقعی وجود دارد که باید هنگام یادگیری نحوه سئو محتوا رعایت کنید.

برای مثال به طور کلی ما قصد داریم با کلمه کلیدی “سئو” در گوگل رتبه بگیریم. کلمه کلیدی همان عبارتی هست که قصد داریم سایت خود را براساس آن سئو کنیم. خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. دقت کنید متنی بنویسید که نه خیلی ساده و نه خیلی پر از اصطلاحات تخصصی باشد.

چگونگی نوشتن محتوای سئو شده (مرحله به مرحله)

این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند. به یاد داشته باشید که یک صفحه بنیادی خوب باید دارای یک موضوع اساسی باشد که ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت کسب و کار شما داشته باشد. رعایت اصول تگ و بهینه کردن متن تاثیر بسیاری در SEO سایت دارد. در مقدمه محتوا علاوه بر تکرار کلمه کلیدی، بهتر است محتوا جذاب باشد و روند کلی محتوا را تشریح کند، نباید محتوا کلی یا خیلی جزئی باشد، ترجیحاً از سایت یا اسم برند صحبت شود.

همچنین در داخل متن از آمارها، جداول و اینفوگرافیک‌ها تا حد امکان استفاده کنید. تمام محتوا با محوریت کلمه کلیدی نوشته می‌شود و هدف فرآیندهای سئو آن است که در نتایج جستجو کلمه کلیدی هدف، محتوای مورد نظر در صدر قرار گیرد. کلمه کلیدی مفهومی است که توسط کاربر جستجو شده، دارای معنی و مفهوم خاصی است و در حجم مشخص و قابل ارزشی توسط کاربران در گوگل جستجو می‌شود.

تصاویر و فیلم به پست های خود اضافه کنید.

تحقیق کلمات کلیدی از مهمترین و با اولویت ترین قسمت ها در فرآیند سئو محتوا است و روش ها و ابزارهای متفاوتی دارد . توجه داشته باشید همیشه نباید تلاش کنید تا به هر طریقی کلمات کلیدی را در بخش‌های مختلف محتوا قرار دهید. شما باید به اندازه و به صورت اصولی و طبیعی این کار را انجام دهید تا هم کاربر از محتوا زده نشود و هم گوگل این حرکت شما را به عنوان تخلف و سئو کلاه سیاه شناسایی کند. از شما انتظار نداریم که هر یک از این استراتژی‌های عالی را درست از همین الان در محتوای خود پیاده‌سازی کنید.