دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

پس خیلی مهم است که محتوای خودمان را برای کاربران هم بهینه سازی کنیم. گوگل معیارهای بسیار زیادی را در نظر می‌گیرد تا به این نتیجه برسد کدام سایت را در رتبه اول نمایش دهد و رفتار کاربران، یکی از معیارهای بسیار تاثیرگذار است. محتواهای جامع اگر به اندازه و واقعا کامل باشند، قطعا کاربر پسندتر هستند. پس محتواهای جامع را صرفا برای نوشتن موضوعاتی که گنجایش دارند در نظر بگیرید.

  • اقیانوس آبی معمولا در حوزه کسب و کار اینترنتی به کار میرود.
  • زیرا مخاطبان امروزی اصلاً حوصله خواندن مقالات طولانی را ندارند و یک ویدیو با کیفیت به ‌سادگی می‌تواند نیاز آنان را برطرف کند.
  • حتی موتور های جستجو هم به سختی می‌توانند محتوای سایت را رمز گشایی کنند زیرا برخی از المان هایی که به نظر ما انسان ها خیلی واضح می‌آیند، برای ربات های جستجوگر بی معنی هستند.
  • پاسخ دقیقی برای طولانی بودن محتوا به عنوان یک مزیت برای سئو وجود ندارد ، اما باید به تمام سوالات مربوط به کاربر در مورد درخواست جستجوی خاص پاسخ دهد.
  • یعنی وقتی فردی یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، محتوای ما باید تمام موارد مرتبط به آن کلمه کلیدی را پوشش دهد؛ به‌ طوری‌ که کاربر بعد از خواندن محتوای ما، به هیچ محتوای دیگری نیاز نداشته باشد.
  • نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد.

عوامل بسیار بیشتری نسبت به محتوا در سرعت صفحه نقش دارند. بااین‌حال باید روش‌هایی را بررسی کنید که در آن این عامل بتواند بر سرعت کلی تأثیر بگذارد. در ابتدا از دیدگاه محتوا، تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند؛ بنابراین برای بهینه‌سازی آنها وقت بگذارید. از ابزاری مانند PageSpeed گوگل و GTmetrix برای مشاهده سرعت صفحه‌تان و فرصت‌های بهبود آنها بهره بگیرید. کلید موفقیت برای رتبه‌بندی محتوا، نشان‌دادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است.

منظور از تولید محتوای سئو شده چیست؟

جای دیگری که باید کلمه کلیدی تکرار شود، زیر تیترها یا به اصطلاح H2 است. بهتر است کلمه کلیدی و مفاهیم هم معنی آن در تگ‌های H2 یا همان زیر تیترها تکرار شوند. برای مثال در همین مقاله تیتر” پیش‌نیازهای سئو محتوا چیست؟” کلمه کلیدی تکرار شده و در تیترهای دیگر هم این اتفاق صورت گرفته است. سومین و آخرین جنبه یک استراتژی موفقیت‌آمیز SEO در زمینه محتوا، نوشتن متن است.

چاشنی سئو رو به محتوات اضافه کن تا جون بگیره!

دو تا نکته از این سایت برمی‌داری، سه تا ویدیو تو اینستا می‌بینی، دو تا وبینارم شرکت می‌کنی، 5 تا مقاله‌ام می‌خونی تا به جواب سوالت برسی… دمت گرم ترکیبی خوبی زدی! پس یادتان باشد ما نباید صرفا محتوای خود را برای رضایت گوگل بهینه کنیم. اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. در مرحله بهینه سازی محتوا شما نقاط ضعف محتوا رو برطرف می‌کنید و یک ارزش به محتوا اضافه می‌کنید. اما پیشنهاد من این است که در حداقل ۲ تا از تگ‌های هدینگ صفحتون کلمه کلیدی صفحه رو بکار ببرید. در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آورده‌ام و به صفحه مربوطه لینک داده‌ام.

سپس به این فکر کنید که با توجه به شخصیت‌هایی که به وب‌سایت ما مراجعه می‌کنند، کدام‌یک از انواع محتوا برای آنان مناسب خواهد بود. تأثیر ویدیوها روی مخاطبان کاملاً بستگی به صنعتی که شما روی آن فعالیت می‌کنید دارد، اما بااین‌حال یکی از بهترین راه‌ها برای رفع نیازهای مخاطبان است. به‌عنوان‌مثال در طی کمپین‌های سئو که برگزار می‌کنید گوگل بسیار سخت‌گیرتر از قبل شما را زیر نظر می­گیرد و کوچک‌ترین حرکت اشتباهی می‌تواند باعث جریمه دوباره شما گردد. اگر اقداماتی که انجام داده‌اید باعث رشد شما شود، که تبریک می‌گویم! اما اگر باعث پسرفت یا درجا زدن شما شود، دیگر هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید!

قبل از شروع نوشتن، بهتر است محتوای رقبا را به طور کامل تحلیل کنید. بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند. ساختار خوب به Google کمک می‌کند تا سایت شما را پیدا و درک کند. سرانجام صفحات فرود را برای همه این کلمات کلیدی ایجاد کنید. نحوه کار با ابزار های آنلاین جستجوی کلمات و عبارات کلیدی همچون KWFider و Keyword Planner را به خوبی می‎داند. علاوه بر آن میتوانید با استفاده از اشتراک گذاری ویدیو خود در شبکه های اجتماعی مختلف، باعث محبوبیت محتوای خود بشوید.

روش های مختلف بسیار زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، هدف اصلی، قرار گرفتن در بین برترین نتایج موتورهای جستجو، همواره ثابت باقی می ماند. در زیر نحوه بهينه سازي محتوای يك صفحه از سایتتان را به طور کامل شرح خواهم داد. اما اولين چيزي كه در آموزش سئو محتوا بايد به یاد داشته باشید، اين است كه مهم نيست چقدر يك صفحه را بهينه و سئو می كنيد، اگر محتوايتان بد باشد، این بهينه سازي مفت نمی ارزد!