دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده Seo Content رشدانا

این کتاب توانست درهای مفاهیم جدید و تکمیلی را به روی من بگشاید و مهمتر اینکه اطلاعات این کتاب به صورت جامع و کامل می باشند. لینک دادن به وب‌سایت‌های باکیفیت دیگر که به موضوع کاری ما مرتبط هستند، کمک بسیار زیادی به افزایش رتبه و کیفیت وب‌سایت ما می‌کند. اگر به‌صورت مستمر اقدام به تولید محتواهای باکیفیت می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که درنهایت بعضی از آنان به رتبه‌هایی در موتورهای جستجو دست یابند. در عوض، از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که به خوانندگان این امکان را می دهد که دریابند هنگام کلیک روی یک لینک، چه چیزی پیدا می کنند، مانند راهنمای بهینه سازی موتور جستجو. که می توانید با استفاده از آنها رضایت کاربران و موتورهای جستجو را جلب کنید.

موتورهای جستجو این داده ها را خوانده و از آنها در نمایش نتایج جستجو بهره می برند. داده ساختار یافته موتور های جستجو را قادر می سازد علاوه بر اینکه بتوانند در میان سایت شما بخزند بتوانند محتوای آن را نیز درک کنند. حتی موتور های جستجو هم به سختی می‌توانند محتوای سایت را رمز گشایی کنند زیرا برخی از المان هایی که به نظر ما انسان ها خیلی واضح می‌آیند، برای ربات های جستجوگر بی معنی هستند. این همان نقطه ای است که داده ساختار یافته اهمیت پیدا می کند.

  • محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد .
  • حال محتوای سئو شده محتوایی است که تمامی المان‌های آن اعم از عنوان، سرتیتر، پاراگراف بندی و … مبتنی بر اصول سئو باشند.
  • فراموش نکنیم که استفاده زیاد از کلمه کلیدی در هدینگ‌ها می‌تواند باعث جریمه ما توسط گوگل شود.
  • جدا از المان هایی که باعث جذابیت محتوا می شود، موضوع و روایت گری شما در محتوا نیز مهم است.
  • اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید.
  • بنابراین فقط به فکر تولید محتواهای کوتاه با هدف گرفتن رتبه و کلیک نباشید ، چرا که این محتواهای کوتاه، عاری از هرگونه اطلاعات مفید و کارامد برای کاربران هستند.

در سئو کردن محتوا خود یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و از آن چند بار استفاده کنید. پاراگراف در نوشتن محتوا نقش بسیاری دارد و پاراگراف باید به قدی شفاف باشد که مخاطب بتواند چیزی که در نظر دارد را به دست بیارد یعنی برداشت کامل و جامعی داشته باشد . به زبان ساده پارگراف‌های طولانی، استفاده کم یا زیاد از افعال و عدم تطابق فعل و فاعل باعث می‌شود خوانایی محتوا کاهش پیدا کند.

برای اینکه بدانید منظور از تولید محتوای سئو شده چیست، ابتدا باید مفهوم سئو و اصول آن در نویسندگی را بدانید. SEO به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد. حال محتوای سئو شده محتوایی است که تمامی المان‌های آن اعم از عنوان، سرتیتر، پاراگراف بندی و … مبتنی بر اصول سئو باشند. سئو وبسایت فقط به سئو قالب و یا لینک سازی خلاصه نمی شود . سئو شاخه های زیادی دارد که یکی از این شاخه های مهم محتوا هست . هر وبلاگی می تواند محتوا تولید کند ولی نوشتن محتوای سئو شده کار هر وبلاگی نیست و محتوایی به صفحه اول گوگل می رسد نکات سئو را مورد توجه قرار داده باشد و یونیک (اختصاصی) باشد .

همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد. این بدان معناست که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سوالات افراد پاسخ می دهند. محتوای شما باید بهترین نتیجه برای یک جستجو انجام شده باشد … اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه خوبی بگیرد، باید عالی باشد.

مرحله ۱: استراتژی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

توانایی گوگل در تمایز قائل شدن بین کلمات جستجو شده را جستجوی معنایی می‌نامند. این توانایی با انتشار بروزرسانی‌های رنک برین و مرغ مگس‌خوار در الگوریتم گوگل انعکاس بیشتری پیدا کرد. در هردو بروزرسانی گوگل با استفاده تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی سعی در تشخیص بهتر نیت کاربر از جستجو دارد.

بهینه سازی عنوان یا تیتر محتوا

در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید. هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست. این کار کمی زمان‌بر ممکن است باشد اما محتوای خوبی را برای شما به همراه می‌آورد. خوانندگان مطالب شما ممکن است پست یا مطالبی را مرتبط با موضوع شما بنویسند (و حتی آن را به پست شما لینک بدهند).

البته برای این منظور باید حواستون باشه که خیلی تابلو این کار را نکنید تا گوگل به شما شک کند. این کار به شدت روی گرفتن رتبه صفحه شما در عبارات چند بخشی و سرچ های عامیانه مردم تاثیر گذار است. حتی اگر مقاله هم نباشد و فقط یک صفحه توضیح خدمات داشته باشیم باز هم ما در آن صفحه به سوالات متداول موجود در ذهن مشتری پاسخ می دهیم. مثلا اگر خدماتی ارائه می کنیم مسلما باید درباره جنس آن، کیفیت، قیمت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، نحوه استفاده از آن و … به مشتری توضیح بدهیم. اول اینکه کیفیت ویدیوها باید بالا باشد و در عین حال حجم آن ها را تا حد امکان پایین بیاورید. برای کاهش حجم ویدیوها بدون افت کیفیت نرم افزار Handbrake بهترین گزینه است.

همچنین این کار تجربه خوبی را هم برای خواننده به همراه ندارد. این عامل نیز یکی از فاکتورهای موتورهای جستجو در اولویت‌بندی است تا تضمین نماید که شما می‌توانید به آنچه بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند پاسخ دهید. بنابراین به صورتی از کلیدواژگان در محتوای خود استفاده کنید که غیرطبیعی و از روی اجبار به نظر نرسد. هنگامی که وبلاگ نویسی می کنید، با استفاده از لینک داخلی، می توانید بازدیدکنندگان را برای چک کردن پست های مرتبط قدیمی تر خود هدایت کنید. لینک داخلی یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است. همچنین این امکان را می دهد تا ارزش لینک مربوطه را به مقالات قدیمی تر خود انتقال دهید.

با استفاده از کلمات کلیدی در هدینگ‌ها، ما به درک بهتر گوگل از محتوای خودمان کمک می‌کنیم. فراموش نکنیم که استفاده زیاد از کلمه کلیدی در هدینگ‌ها می‌تواند باعث جریمه ما توسط گوگل شود. برای اینکه از هدینگ‌ها به نحو احسن استفاده کنیم، می‌توانیم سؤالات کاربران که دارای کلمه کلیدی هستند را در هدینگ‌ها بیاوریم. منظور ما از محتوا، هرگونه اطلاعات یا تجاربی است که روی سایت قرار می‌گیرد و از این طریق به مخاطبان ارائه می‌شود. عمده محتواهای وب فرمت متنی دارد و به واسطه آنها می‌توان در کلمات کلیدی مختلف رتبه گرفت. مطالب وبلاگ نباید صرفاً متن باشند بلکه باید تصاویری را در آن‌ها قرار داد تا به توضیح دادن کمک کنند و بیانگر محتوای شما باشند.