دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی

حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند. درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود. تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد.

  • حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید.
  • مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و…
  • معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم.
  • پس از آن دریافت لینک و لینک سازی خارجی که به سئو خارجی محتوا و سایت ما کمک میکند و در انتها افزایش محبویت مقاله است.

سئو محتوا چیست؟ اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال به‌تازگی فعالیتتان را شروع کرده باشید، احتمالاً با واژه‌ای به نام «سئو محتوا» بارها و بارها مواجه شده‌اید. ۲- در عنوان، تگ H2 و محتوا ، از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده نمایید. و صفحاتی که با کلمات کلیدی long tail بهینه شده اند در پایین هرم قرار می گیرند. یکی دیگر از موارد مهم برای سئو محتوا ساختار سایت شما است. در ادامه ما توضیح می دهیم چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که یک ساختار سایت ایده‌آل چگونه است.

ما در سئوی داخلی یک سری فاکتورهایی داریم که با محتوای سایت مان در ارتباط است. مثلا بخشی با عنوان تحقیق کلمات کلیدی داریم که در نهایت به محتوایی که بعدا قرار است برای صفحات سایت مان ایجاد کنیم مربوط می شود. نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس می‌شوند. یعنی با این سرعت بالای انتشار محتوا در ایران شما مجبور هستید محتوای سئو عالی و بروز تولید کنید. اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید.

حداکثر طول عنوان یک پست 70 کاراکتر است و این به دلیل آن است که گوگل، بینگ و یاهو هر کدام به ترتیب دارای یک عرض قابل مشاهده تا حداکثر 70، 71 و 71 کاراکتر هستند. البته شما می‌توانید عنوانی طولانی‌تر انتخاب کنید اما این عنوان در موتورهای جستجو به طور کامل نمایش داده نمی‌شود. عوامل بسیار زیادی بر رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو موثر هستند. برخی از این عوامل مربوط به داخل سایت ما (on-Page) هستند و برخی از آنها به عوامل خارج از سایت ما (off-Page) مربوط می شوند. يادتان باشد فرايند توليد و سئو محتوا با توجه به نوع آن، متفاوت است.

اهمیت محتوا در سئو

محتوای جامع تا سه برابر بیشتر از محتواهای کوتاه بازدید کسب می‌کند. برای لینک دادن هم از انکر تکست مناسب و توصیفی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پیوندهای شما مرتبط، طبیعی و برای خوانندگان مفید هستند. از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید). برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخش‌های مشخصی از پست خود استفاده کنید.

مقالات قدیمی را به روز رسانی کنید.

در واقع دو جنبه فنی و محتوایی در هر محتوا باید رعایت شود تا بتوان به موفقیت و رتبه مناسبی دست پیدا کرد. همه ما می دانیم تحقیق کلمات کلیدی در مرحله تدوین استراتژی سئو سایت انجام می شود. در این مقاله قصد دارم اصول سئو محتوا را به شما آموزش بدهم. پس اگر می خواهید مراحل نوشتن یک محتوای سئو شده را از صفر تا صد همرا با یک چک لیست یاد بگیرید پیشنهاد می کنم تا انتهای این آموزش سئو محتوا همراه من باشید. همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید.

کلیدواژه هدف یا کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول

منظور این است که اگر قالب آماده‌ای برای دکمه‌ها و برچسب‌های به اشتراک گذاری موجود نبود، از برچسب و عنوان درست استفاده کنید تا کاربر در اشتراک‌گذاری محتوا اشتباه نکند. حتما به زودی مطلبی در مورد ابزارهای سئو هم بلاگ اضافه می‌کنیم. بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد. این کار باعث می‌شود تا مخاطب سر خط مطالب را گم نکند و دچار سردرگمی نشود.