دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است. حالا كه همه ي تكنيك ها و استراتژي هاي لازم براي نوشتن يك محتواي مناسب برای سئو را در اختیار دارید، وقتش است كه محتوا را توليد كنيد. هميشه از خودتان بپرسيد كه چطور می توانید با توجه به منابع و زمانی که در اختیار دارید، محتوایی تولید کنید که از رقبایتان بهتر باشد. حتماً این جمله از Bill Gates را شنیده اید که “محتوا پادشاه است”. جالب است بدانید که بیل گیتس این صحبت را حتی قبل از پیدایش گوگل، بیان نمود و امروزه این موضوع واقعاً صحت پیدا کرده است؛ حالا اگر محتوای شما، سئو هم شود که چه بهتر. سوالی که دارم اینه که توی یکی از ویدئو گفته بودید که جهت کاهش بانس ریت بهتره از انواع محتوا مثل عکس و فیلم و صوت و جدول استفاده کنیم.

فکر کردن در مورد محتوای خود به این روش به کاربر کمک می کند تا آن محتوا را در زمان نیاز، به زبان و قالب مورد نیاز خود دریافت کند. طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید. بعلاوه اینکه بروزرسانی و تغییر برخی از موفق‌ترین محتواهای شما طول آن‌ها را بیشتر می‌کند و می‌توانند طی مدت زمان بیشتری، بهترین نتایج را کسب کنند (مخصوصاً اگر محتوایی همیشگی باشند). آنها به خوانندگان شما کمک می کنند تا در عین تمرکز روی موضوع اصلی، موضوع را با عمق بیشتری بررسی کنند.

  • یعنی همان ویدیویی که زیر تگ H2 یا H3 قرار می دهید حکم عنوان را برای ویدیوهای تان دارد.
  • عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیش‌نویس، آن را بیابید.
  • ضمن اینکه در فرایند تولید محتوا بر اساس سئو، هدف ما نباید فقط کسب رتبه بالاتر در گوگل باشد.
  • لیستی که در بالا خدمتتان ارائه کردم تعدادی از انواع محتوا است که در استراتژی‌های تولید محتوای خودتان می­توانید استفاده کنید.
  • در واقع دو جنبه فنی و محتوایی در هر محتوا باید رعایت شود تا بتوان به موفقیت و رتبه مناسبی دست پیدا کرد.

الگوریتم فرشنس گوگل دقیقا برای این آمده تا محتواهای تازه را بالاتر از بقیه در نتایج جست و جو نمایش دهد. از لیست کشویی و لینک های لنگری برای تیترهای داخل مقاله استفاده کنید. با اینکار می توانید مخاطب را دقیقا به همان قسمتی از محتوا که نیاز دارد ارجاع می دهید. با کلیک روی عنوان آن مستقیما به همان بخش از صفحه ارجاع داده می شود.

سئو محتوا (SEO Content) چیست؟

اینکه یک محتوا با رعایت کلیه نکات و قوانین سئو داشته باشید، نیازمند یک متخصص حرفه ای در این زمینه می باشد و خودتان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم نکات و اصول سئو نویسی را به‌ صورت کامل بیان کنیم. باهم دیدیم که برای سئو متن محتوا باید هم به موتورهای جستجو توجه کنیم و هم به نیازهای کاربران. فراموش نکنید که تحقیق کلمه کلیدی بخش مهمی از فرایند سئو و تولید محتوا است.

سئو سایت دندانپزشکی

يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد. هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید. بنابراین فقط به فکر تولید محتواهای کوتاه با هدف گرفتن رتبه و کلیک نباشید ، چرا که این محتواهای کوتاه، عاری از هرگونه اطلاعات مفید و کارامد برای کاربران هستند.

لیستی که در بالا خدمتتان ارائه کردم تعدادی از انواع محتوا است که در استراتژی‌های تولید محتوای خودتان می­توانید استفاده کنید. نکته مهم این است که شما تنها به محتواهای بالا محدود نیستید و می‌توانید هر خلاقیتی از خودتان به خرج بدهید. با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمی‌خواهم هر چیزی که برای بهینه‌سازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم. اگر از محتوای ویدیویی استفاده می کنید حتما از نوشته در توضیحات استفاده کنید . توضیحات می تواند خلاصه ای کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد و یا هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند هست و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید شده است .

به این فکر کنید که متن محتوا مفید باشد و به آن سوالی که مخاطب با آن به پست شما رسیده است پاسخ دهد. بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است. موتورهای جستجو عاشق مقالاتی هستند که موضوع را با جزئیات عالی پوشش می دهند.