دسته‌ها
اخبار

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

ما باید محتوای خودمان را تبلیغ کنیم و سعی کنیم برای آن لینک کسب کنیم تا در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده شود. لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو است. این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما می شود. گوگل نیز مانند بازدیدکنندگان، متن وب سایت شما را می خواند و اسکن می کند. الگوریتم گوگل رتبه بندی سایت شما را تا حد زیادی بر اساس محتوایی که منتشر می کنید تعیین می کند.

  • البته لینک دادن به خارج سایت معمولا در مقالات سایت اتفاق می افتد.
  • اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد.
  • منظور از محتوای بصری تصاویر و ویدیوها هستند که استفاده از آن ها در صفحه به شدت به جذاب تر کردن محتوا و افزایش ماندگاری مخاطبان در سایت تان کمک می کند.
  • لینک های خروجی به سایت های مرتبط و معتبر، اثر مثبت بر SEO دارد و می تواند رتبه شما در نتایج جستجو را ارتقا دهد.

عنوان شما مانند درب ورودی مقاله شماست که هرچه بهتر انتخاب شود عامل جذب کننده خیلی بهتری برای مخاطب شما خواهد بود. البته باید توجه کنید که این عنوان هم باید مخاطب را کنجکاو کند و هم تا حدودی از محتویات درون صفحه مطلع شود. به علاوه این­که خیلی طولانی و مبهم هم نباشد چرا که قرار نیست برای یک کنفرانس علمی عنوان انتخاب کنیم. و این را هم هیچ وقت فراموش نکنید که هر چقدر بتوانید آن را در قالب ترکیب­ های مختلف کلمات قرار­دهید احتمال پیدا شدن متن خودتان را بین جستجو کاربران بیشتر می­‌کنید. در این شرایط ما به شما می‌گوییم که بنا به کسب و کاری که دارید چه محتواهایی مناسب شماست و در چه شرایطی بهترین نتیجه را خواهید گرفت. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم.

چاشنی سئو رو به محتوات اضافه کن تا جون بگیره!

یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث تولید محتوای سئو شده چیست میتوان به آن پرداخت، سرعت بارگذاری سایت است. هر چه سرعت بارگذاری یک سایت کمتر باشد، از نظر سئو رتبه بهتری دریافت خواهد کرد. در واقع کاربران از سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند، استقبال بیشتری میکنند. یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است.

هدف ما از تولید محتوای سئو شده، کسب جایگاه بالا در گوگل است. برای اینکه محتوای ما بتواند جایگاه بالایی در نتایج جستجو کسب کند، نه تنها باید کیفیت بالایی داشته باشد، بلکه باید جامع هم نوشته شود به طوری که نیاز کاربران را پاسخ دهد. در واقع محتوای ما باید بهترین نتیجه، برای هر جستجو باشد. یعنی وقتی فردی یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، محتوای ما باید تمام موارد مرتبط به آن کلمه کلیدی را پوشش دهد؛ به‌ طوری‌ که کاربر بعد از خواندن محتوای ما، به هیچ محتوای دیگری نیاز نداشته باشد.

ضمن این که فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی جملات و تفکر در مورد آن‌ها خواهد داشت. در حالی که ظاهر تیترها می‌تواند بسته به موضوع متفاوت باشد، گوگل بدون در نظر گرفتن رنگ یا اندازه قلم، آن‌ها را در رده مشخصی قرار می‌دهد. همه پست‌ها لزوماً نیازمند تصویر نیستند، با این حال بهتر است شما از تصاویر در پست خود استفاده کنید. اگر عکسی که متعلق به خودتان باشد در اختیار ندارید می‌توانید یک عکس از سایت‌هایی که عکس برای فروش می‌گذارند خریداری کنید که قیمت آن معمولاً کمتر از یک دلار است. به یاد داشته باشید محتوایی که شما می نویسید، فقط به منظور نمایش یا به رخ کشیدن دانش و اطلاعات شما نیست.

وجود کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه الزامی است

آره درست حدس زدی، حتی خود منم الان که دارم این محتوا رو می‌نویسم، دارم سعی می‌کنم لابه لای نوشته‌هام از یه سری عبارات استفاده کنم… . اما سعی کنید الکی تعداد لینک های داخلی در صفحه را زیاد نکنید و فقط برای دسترسی بهتر و ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات ازش استفاده کنید. همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. به طور کلی از کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی مشابه و مرتبط باید در قسمت های مختلف محتوا استفاده کنیم.

به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است. محتوایی است کاربر را تشویق می‌کند که ادامهٔ محتوا را بخواند. زمانی که با خوانندهٔ خود و نحوهٔ خرید او آشنا باشید محتوایتان می‌تواند چیزی از بیش از نیاز مخاطبتان را برآورده کند. مطلبتون بسیار جامع و کامل بود و ممنونم از طراحی زیبا و راحت سایتون و همچنین محتوای مناسب. توصیه ما این است که در هر مطلب خود به حداقل ۲ سایت معتبر لینک بدهید. اما برای اینکه مخاطبتان سایت شما را ترک نکند، ترفند خوبی که می‌توانید به کار بگیرید این است که در تنظیمات لینک، گزینه‌ی باز شدن در پنجره جدید را بزنید.

به طور کلی لینک سازی خارجی با هدف کمک به کاربران برای درک بهتر موضوع و افزایش اعتبار مقاله خودتان انجام می شود. یکی دیگر از بخش هایی که بهتر است کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد آدرس صفحه یا همان URL است. اما سعی کنید حتما کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید.

تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. سئو محتوا یکی از کارهایی است که نیاز به تخصص زیادی برای انجام موفقیت آمیزش دارد و درصورتی‌که به‌صورت صحیح انجام نشود، نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت. مثلاً اگر مقاله شما راجع به سئو داخلی باشد و قبلاً یک مقاله راجع به سئو خارجی داشته باشید، لینک دادن به آن کار بسیار خوب و مفیدی است.

یکی از سایت‌هایی که در زمینه تولید محتوای سئو شده فعالیت می‌کند، canseo.ir است. نوشتن محتوای مناسب برای سئو صرفاً به معنای به کار بردن کلمه کلیدی در متن نیست. بلکه شما باید هدف کاربر از جستجویی که انجام داده را درک کنید و سعی کنید مطابق با آن، نیاز او را برآورده کنید. یکی از اصول سئو در نویسندگی این است که محتوای شما پاسخ‌گوی مسائل و مشکلات کاربر باشد.