دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.

  • موتورهای جستجو به آسانی می توانند نقشه سایت را پیدا کنند.
  • در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.
  • در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند.
  • وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد و بسیاری از کاربران با نصب این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند.
  • در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید.
  • تصاویر زمینه رو لازم نیست کاری بکنید همین که سایز اونها مناسب وب باشه کافیه.

داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره. بطور کلی بنظرم سایت های دانلود نمیتونن مطالب اختصاصی داشته باشن! توضیحات هم از جاهای مشخصی دریافت میشه که همه بهش دسترسی دارن. مشخصا خطایی در کدنویسی شما وجود دارد که نقشه سایت بدرستی عمل نمیکند.

نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد. در نتیجه بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می پذیرد. شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد.

سایت مپ یا نقشه سایت چیست

باید بهترین و بهینه‌ترین را از نظر زمان و مسافت پیدا کنید. از طرفی نمیدونم مشکل از قالبه یا نه؛ یا مشکل از ارور ها هستش. در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم.

نیاز به مشاوره دارید؟

تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران گمان خواهند کرد که آن صفحات و یا دسته بندی ها اصلا در سایت شما وجود ندارند. یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.

توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود. نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار تا URL را قبول می‌کنند). پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید.

در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار آپدیت می شود (نقشه سایت پویا). آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید.

با کلیک بر روی علامت سوال کنار این گزینه، می‌توانید آدرس ذخیره شدن سایت مپ سایت خود را ببینید. افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد. در این مقاله آموزشی از پایگاه خبری – آموزشی سئوف متوجه شدیم Sitemap چیست و چه کاربردی دارد.