دسته‌ها
اخبار

دلایل اهمیت سئو چیست؟ Educational Content

این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. درست است که سئو سایت یک پروسه زمان بر است؛ اما، استفاده از بهترین روش ها و تلاش برای ایجاد کردن محتوای با کیفیت و مفید، قطعا در انتها سود زیادی را برای شما ایجاد می کند. لینک به محتوای اسپم؛ در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند. اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم، تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید، ممکن است بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد. Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد.

  • پیشنهاد میکنم مطالعات بیشتری در این حوزه داشته باشید و از کارگاه ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید.
  • برای این که معنای این کلمه جادویی را قدم به قدم و به راحتی متوجه شویم بهتر است قبل از اینکه به سراغ معنای کلی آن برویم، کارمان را با یک مثال شروع کنیم.
  • ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه.
  • مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد.
  • نرخ پرش یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که روند موفقیت سئو سایت شما را نمایش می‌دهد.

لازمه موفقیت فرآیند تحقیق کلمات کلیدی درک کامل از کسب و کار و حوزه کاری است. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد.

اصطلاحات سئو (SEO)

و عملیات لینک سازی توسط وب سایت‌های دیگر به صورت کاملاً طبیعی انجام می‌شوند. مواردی چون بهبود سرعت سایت، رفع ارورهای رایج همچون Not Found، رفع مشکل Keyword Cannibalization، طراحی جذاب سایت، رفع مشکل پیوندهای یکتای سایت و … در این دسته قرار می‌گیرند. کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یا نمایش نتایج گوگل می‌باشد، همان‌طور که از نام آن پیداست هر آنچه شما بعد از جستجو درون گوگل می‌بینید را اصطلاحا SERP می‌نامند. حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای اینترنتی، سئو و بازاریابی محتوا را مهم‌ترین روش بازاریابی می‌دانند.

در نهایت اگر این ارتباط صمیمانه ادامه پیدا کند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر و بیشتر و آشنایی سایت شما با گوگل به رفاقتی پایدار تبدیل خواهد شد. حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود. فراموش نکنید اگر این تعریف و تمجیدها ساختگی باشند، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اعتماد بین این دو را از بین ببرد. اونجا یک علامت یا پرچم رو بذاریم برای همیشه ( کسب جایگاه و تثبیت اون ) ممکنه وقتی برگشتیم پایین برای همیشه به خودمون قول بدیم که دیگه کوه نریم چون سخته و همین یک دفعه بسه. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. فقط من بخوام تمام این دوره های پیشنهای شمارو اموزش ببینم و همزمان بخوام روی پیج خودم هم کار کنم .البته پیج گل و گیاه هست.

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید.

اگر علاقه دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مقاله نرخ پرش یا بانس ریت را مطالعه کنید. این دقیقا همان دلیلی است که در بخش آموزش سئو داخلی گفتیم لینک های داخلی روی سئو سایت شما تاثیر دارند. در اصل این لینک ها با افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت، باعث بهبود رتبه هایتان میشوند. SEO از واژه های search engine optimization برداشت شده و به معنای “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است.

فاکتورهای سئو برون سایتی یا سئو خارجی (Off-Site SEO)

یعنی روی کلمه سخت و پر رقابتی مثل طراحی سایت گاها مدیر سایت باید به ازای هر کلیک تا 15 هزار تومان هم هزینه پرداخت کند! در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید. دقیقا با همان دیدگاهی که در بخش قبلی گفته شد، گوگل علاقه دارد از سایت شما به عنوان یک وب سایت معتبر در شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیاها هم صحبت شود.

۵- ساختار اطلاعاتی وبسایت و لینک‌های داخلی در سئو

ما هم در این مقاله برای اینکه اهمیت این بخش از سئو را به خوبی درک کنید، آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده‌ایم. سئو در واقع تعریفی از این سه مرحله است که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم. فرض کنید دو سایت در یک حوزه فعالیت می‌کنند که در این صورت رقیب سئوی یکدیگر هستند. سایت A دارای سرعت بارگذاری بسیار بالا، تجربه کاربری عالی و محتوای مناسب است؛ کاربر در چنین سایتی به راحتی به بخش‌های مختلف دسترسی دارد. سایت B سرعت بارگذاری پایین، قالب غیر ریسپانسیو و محتوای غیر ارزشمند دارد. در این صورت، گوگل این دو سایت را با هم مقایسه می‌کند و احتمالاً سایت A را بالاتر نشان می‌دهد اما چرا احتمالاً؟ چون سئو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و تنها این موارد برای رتبه‌بندی سایت‌ها کافی نیستند.