دسته‌ها
اخبار

تولید محتوای سئو شده نوشتن محتوای مناسب برای سئو مبتنی بر سئو فارس محتوا

در ادامه چند نمونه از این مدل اشتباهات فاحش را در سئوی محتوا برای شما مثال می زنم تا بهتر متوجه منظورم شوید. تاز مانی که آپدیت جدید صفحه رو گوگل ایندکس نکنه؛ تاریخ آپدیت جدید صفحه در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه. کاری که شما کردید و صفحه دسته‌بندی را noindex کردید درست است. به این علت که صفحه دسته‌بندی با وجود یک محصول ارزش ایندکس شدن ندارد و بودجه خزش سایت شما را هدر می‌دهد. معمولا شرکت‌ها و کسب و کارها، انواع تبلیغات را بررسی می‌کنند… اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید.

  • روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد همچنان که خود محتوا نیز از تنوع زیادی برخوردار است.
  • از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.
  • به طور خلاصه، فقط تمرکز کردن بر روی نرخ تبدیل، عموماً منجر به تجربه ی ضعیف تر می شود.
  • در عوض، از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که به خوانندگان این امکان را می دهد که دریابند هنگام کلیک روی یک لینک، چه چیزی پیدا می کنند، مانند راهنمای بهینه سازی موتور جستجو.

در این صفحه ابتدا ۳ ویدیو آموزش سئو محتوا را مشاهده می‌فرمایید و سپس به معرفی اجزای مختلف این مبحث پرداخته‌ایم. برای بازاریاب، عادی است که بپرسد طول محتوا چقدر باید باشد. بهترین پاسخ این است که «هر چقدر که لازم است.» به‌عنوان یک قانون کلی، باید مطمئن باشید محتوای شما آن‌قدر عمیق هست که موضوع را پوشش دهد.

پس به همین دلیل برای سئو کردن یک محتوا، مراحلی را باید طی کنیم که در ادامه قصد دارم به صفر تا صد بهینه سازی محتوا بپردازم. مثلا در تولید محتوای متنی اشتباهات املایی زیادی امکان داره وجود داشته باشد که شما باید در مرحله بهینه سازی اون‌ها رو برطرف کنید یا در محتوای ویدیویی باید قسمت‌های اضافی ویدیو را کات کنید. وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو شناسایی و نمایش داده شود.

محتوای همیشه سبز محتوایی است که دارای ترافیک دائمی و پایدار از سمت موتورهای جستجو است. محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف ندارد و همواره پاسخگوی نیاز کاربران است. اسم آن برگرفته از برگ درختانی است که همواره در طول سال دارای برگ‌های سبز هستند.

فقط مهمه که تو قسمت های مهم صفحه مثل عنوان و متن جایگزین تصویر و زیر عنوان‌ها بیاد. از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.

استفاده از تصاویر و عکس در محتوای سئو شده

اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود. توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن به‌شکل نقطه‌چین دیده می‌شود. درصورتى كه كلمه تان از اين ارزيابى سربلند بيرون آمد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید.

سه گام مهم در تولید محتوا براساس سئو

بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت. البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. می‌تونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. سعی کنید بخش های محتوای خود را با استفاده از تیترها و زیر تیترها کوتاه تر کنید.

علاوه بر این، توضیحات متا نیز باید جالب و مفصل در مورد موضوع محتوا باشد. از نظر مخاطب هر چه این عکس ها از جنبه سمبلیک بودن خارج شود و حاوی اطلاعات و مفاهیم مرتبط با محتوا باشد در جذب مخاطب تأثیر می­گذارد و از جدا شدن او جلوگیری می‌­کند. از دید تخصصی اصول سئو نرم افزارهای مختلفی برای تحلیل و آنالیز این کلیدواژه‌ها و میزان اهمیت و رقابت­ پذیری آنها وجود دارد که از جمله آنها شاید بتوان به گزینه های زیر اشاره کرد. با وجودی که در زمینه سئو مطالعات متعددی کرده ام و با مباحث کتاب آشنایی داشتم، مطالب مفید و ارزشمندی از آن آموختم.

۸. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید

این سوالی است که قبل از این اقدامات و در همان تحقیق کلمات کلیدی باید از خود بپرسیم. بهترین و مناسب ترین کلیدواژه‌ها و عبارات را انتخاب کنیم که مخاطب مورد نظر ما، با آن جستجو را انجام می‌دهد. یک محتوای سئو شده و مبتتی بر سئو، علاوه بر این که می‌تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد، نظر مثبت موتورهای جستجو را نیز به خود جلب می‌کند.