دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد.

  • راستی ما در همیار آکادمی برای حفظ و حمایت از کسب‌و‌کارهای اینترنتی، یک راهکار فوق‌العاده برای مدت محدود داریم که هم سایت شما رو راه اندازی میکنیم و هم یادمیگیرید چگونه سایت‌تون رو مدیریت کنید.
  • از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است.
  • این تغییرات بیشتر در زمینه برندینگ و لینک سازی خارجی است که باید انجام دهید.
  • اگر شرایط محصول شما مناسب بوده و کاربر هم نیازمند آن محصول یا خدمات باشد، آن را خریداری می‌کند.
  • توجه داشته باشید که این اصطلاح از نظر فنی نادرست است و تکنیکی معیوب محسوب می شود، زیرا استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی را ترویج می دهد.

هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد. اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. CSS مخفف عبارت و زبانی برای ایجاد تغییرات در اسنادی است که به زبان‌های نشانه گذاری (مثل HTML) نوشته شده اند.

چرا نباید به سئو به عنوان یک راه حل کوتاه مدت نگاه کنیم؟

این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند. وقتی خوب کار کردی و خوب نفوذ کردی میبینی که سئو همینه، سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی. تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه. مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است.

پیشنهادهای گوگل در مورد جستجوی کاربراندر وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های اول گوگل هستند، بگردید و محتوا و ساختارشان را آنالیز کنید تا بفهمید از چه روش‌هایی استفاده‌کردند و چه نقاط قوتی دارند. اگر از روش‌های کلاه سفید استفاده کنید و محتوای مرتبط و باکیفیت در وب­سایت‌تان منتشر کنید، رتبه شما در گوگل بالا خواهدرفت و باعث می‌شود نزد مخاطبان خودتان هم اعتبار کسب‌کنید. قبل‌از آنکه هر یک از این کارها را انجام‌دهید، ابتدا باید بدانید که اهداف شما برای اجرای استراتژی سئو کدام هستند. سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاهبرای سئوکاران حرفه‌ای، سئوی کلاه خاکستری هم وجود دارد که چیزی بین تاکتیک‌های کلاه سفید و کلاه سیاه است؛ یعنی نه کاملاً بر طبق قوانین گوگل است و نه کاملاً بر خلاف آن. اجرای استراتژی‌های کلاه خاکستری به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد و اگر به‌درستی انجام‌شود، تاثیر مثبت زیادی خواهدداشت اما هر اشتباه، ممکن است باعث لو رفتن کار شما شده و گوگل، شما را جریمه کند. هرچه سایت خودتان را بیشتر بهینه‌سازی کنید، می‌توانید اطلاعات بهتری به موتورهای جستجو در مورد سایت و صفحاتتان ارائه دهید (سایت خود را برای گوگل، قابل هضم‌تر می‌کنید).

ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن

اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود. Keyword یا کلمه کلیدی ایده و موضوعی است که مشخص می‌کند محتوا‌ی شما درباره چیست. در اصطلاح سئو، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که جستجو‌گران در موتور‌های جستجو وارد می‌کنند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید. اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد.

اجرای بهینه سازی

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری راجب به سئو خارجی به دست آورید میتوانید مقاله سئو خارجی چیست را مطالعه کنید. سئو انواع مختلفی دارد که هر نوع از سئو با رعایت اصول و تکنیک هایی خاص شناخته میشود و باید بهترین نوع سئو را برای بهبود سئو سایت استفاده کرد. زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید. در صنایع دیگر ، مانند املاک یا بیمه ، ارزش ترافیک موتورهای جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است. اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات یز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند.

برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود. Search Engine Optimization یا SEO Marketing ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین محسوب میشود. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند. Content explorer ابزار Moz برای یافتن منشن های بدون لینک کارایی خوبی دارد و SEMrush نیز برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی بسیار عالیست. هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید.

قبل از هر توافقی برای مشتری خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد. تکنیک های خود را برای مشتری شرح دهید و مشخص کنید که برای پیاده سازی آنها چقدر زمان و دانش هزینه میکنید. ما یک سری مقالات داریم با عنوا ۲۰ نکته کلیدی در سئو سایت که فکر میکنم اونها خیلی به خواسته شما نزدیک باشند. اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید. پاسخ گویی در این مورد نیازمند بررسی دقیق سایت و وضعیت آماری آن از طریق سرچ کنسول و ابزارهای جانبی سئو است. برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید.