دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML سئو پونه مدیا

البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید. این موضوع از ایندکس صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند استفاده از این تگ برای صفحاتی که در سایت مهم هستند اما شما نمی خواهید گوگل آن ها را نشان دهد بسیار مفید است (ورود کاربر، ثبت نام و …). البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد.

  • در واقع مزیت اصلی وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس در این است که این ابزارها با اضافه شدن محتوای جدید بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروز می‌کنند.
  • داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید.
  • فقط برای دامنه اصلی سایت که با آن در دسترس است یعنی یکی از این ۴ حالت نقشه سایت معرفی کنید و کل فعالیت های شما از این به بعد در این فضا خواهد بود.
  • این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود.
  • سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست.

درصورتی‌ که قصد دارید برای سایت وردپرسی خود سایت مپ تهیه کنید می توانید از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت یک نقشه سایت حرفه ای بر روی سیستم وردپرس استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای تهیه نقشه سایت به‌صورت آنلاین وجود دارد که به‌جز تهیه نقشه سایت امکانات دیگری را نیز به کاربران خود می‌دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به سایت XML-sitemaps.com اشاره کرد که سایتی است که به‌صورت رایگان و با چند کلیک ساده ، نقشه سایت کاملی به شما ارائه می‌دهد. اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت، شما درحال ارسال پیام‌های متناقض و گمراه‌کننده به گوگل هستید.

اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. بلاگمهدی عراقی آکادمی دیجیتال مارکتینگبا هدف رشد توسعه افراد به صورت رایگان در زمینه های آموزش سئو وآموزش دیجیتال مارکتینگراه اندازی شده است. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم.

URL‌ های noindex را داخل نقشه سایت قرار ندهید.

هر دو نقشه‌های سایت XML و HTML به موتورهای جستجو برای بررسی سایت شما کمک می‌کنند. تفاوت اصلی این است که یک نقشه سایت HTML کمک به بازدیدکنندگان برای افزایش درک جامع از سایت شما می‌کند؛ در حالی که XML به طور خاص برای دیده شدن سایت توسط موتور جستجو است. زمانی که شما صفحات و محتوای جدید به سایت اضافه می‌کنید شما می‌توانید از نقشه‌های XML برای اطلاع به موتورهای جستجو استفاده کنید. حال شما درک تفاوت بین نقشه‌های سایت XML و HTML را پیدا کردید. داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید.

بیش از ۲ میلیون سایت مختلف در دنیا از این افزونه بهره می‌برند. تب آخر هم مربوط به عکس هاست و در آن مشخص می‌کنید که آیا عکس ها در سایت مپ حضور داشته باشند یا نه. این URLها در بیشتر اوقات نباید ایندکس شوند و ایندکس شدن آن ها می‌تواند برای سئوی سایت شما بد باشد. بنابراین بهتر است این گزینه را هم تیک نزنید، مگر این که از نتیجه آن مطمئن باشید. در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند. کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند. برای این منظور خطوط زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل

پس از آن به بخش ” SEO ” و گزینه عمومی ” General ” بروید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. بله علی جان افزونه یوست سئو به شما این امکان رو میده میتونید به صورت رایگان از این ویژگی استفاده کنید.