دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا صفر تا صد نوشتن محتوای سئو شده

اگر محتوای متنی تولید می کنید بهتر است از همین نکاتی که در این مقاله برای شما عنوان کردم استفاده کنید. یادتان باشد محتوایی که به منظور جذب ترافیک تولید شده باشد و نتواند در گوگل رتبه بگیرد هیچ سودی برای شما ندارد! فرقی نمی کند، هر محتوایی که در صفحات سایت تان وجود داشته باشد احتمالا پتانسیل رتبه گرفتن در گوگل را دارد.

  • علیرضا یک دفتر دیجیتال مارکتینگ در تهران دارد که ۲۰ نیرو را مدیریت می‌کند از این رو استفاده بهینه از زمان را جدی می‌گیرد.
  • منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم).
  • ولی از نظر گوگل عکس ها به تنهایی مفهومی ندارند و چیزی از آن نمی­‌فهمند و به همین علت باید با alt texکه توضیحاتی به جایگزینی عکس ها هستند مفهوم آن را به گوگل هم منتقل کنیم.
  • این کار باعث می شود تا اهمیت و ارزش صفحات را برای گوگل مشخص شود.
  • علاوه بر اضافه کردن کلیدواژه اصلی، عنوان را طوری انتخاب کنید که برای کاربر جذاب باشد و منجر به کلیک شود.
  • پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری.

هدف ما از تولید محتوا سئو چیست؟ ما به قصد بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو، محتوای مورد نظر را به صورت سئو شده تولید می‌کنیم. شخصی که این کار را انجام می‌دهد، حتما باید از تخصص کافی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است نه تنها باعث رشد رتبه های شما نشود بلکه باعث افت آن شود. پس رعایت اصول سئو در محتوا باید حتماً توسط شخص متخصص در این زمینه انجام گیرد.

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟

مشخص کردن کلمه کلیدی کار آسانی نیست و شما باید بررسی کنید و میزان جست و جوی کلمه هدف و همچنین سختی رقابت کلمه هدف رو مورد بررسی قرار بدید . علاوه بر آن کلمات کلیدی LSI کمک می کند نه فقط برای کلمات کلیدی مورد نظر خود… بلکه برای کلمات کلیدی مرتبط نیز رتبه بگیرید. وقتی لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کردید، وقت آن است که یک پست وبلاگ متمرکز بر یکی از این کلمات کلیدی بنویسید.

پاسخ درستی به نیت اصلی کاربران داده و آن ها را از ابتدا راضی نگه دارید

تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. علاوه بر اینکه شما باید موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (تا با دادن رتبه های بالا به شما پاداش دهند)، باید هدف مهم تری در ذهن داشته باشید و آن، راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و مشتریان سایتتان است. استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه و پاراگراف اول، امری ناگزیر است.

بهینه سازی سر تیتر یا زیرعنوان ها تگ های H2، H3  و …

از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند. بنابراین باید پست های وبلاگ شما حاوی تصاویر بین پاراگراف ها باشد تا رتبه بهتری دریافت کند. البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید. بسیاری از مبتدیان فقط از حدس های خود برای نوشتن درباره موضوعاتی که احساس می کنند کاربرانشان علاقه مند هستند استفاده کنند. شما نباید به حدس های کور متکی باشید، به ویژه هنگامی که می توانید با ابزار های مختلف بهترین کلمه کلیدی را برای نوشته خود پیدا کنید.

تقریباً هر کسی می‌داند که از کلمات کلیدی اصلی باید در عنوان و تگ‌های هدینگ و به‌خصوص H1 استفاده کرد. در مرحله بعدی کلمه کلیدی شما حتماً باید در پاراگراف اول مقاله‌تان وجود داشته باشد و در پاراگراف‌های بعدی نیز به‌صورت طبیعی و اصولی تکرار شود. در واقع این مقاله یک‌راهنمای بسیار سریع برای دستیابی به مهارت سئو محتوا است تا با استفاده از آن، خیلی سریع بتوانید محتواهایی که می‌نویسید را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. محتوای طولانی تر به اطلاعات بیشتر گوگل درباره موضوع آن صفحه وب کمک می کند. در نتیجه این باعث اطمینان بیشتر گوگل می شود که صفحه شما نتیجه مرتبطی برای آن کلمه کلیدی است. سئو مجموعه فعالیت هایی است که به طور خاص با موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می کند تا به آن ها بگوید که پست شما شایستگی قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج موتور جستجو را دارد .

بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند. در کنار سئو محتوا وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد. پس از آنکه تحقیقات روی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و چندین ایده کلیدی را کشف کردید، باید کلید واژه ای را انتخاب کنید که دارای بالاترین رتبه جستجو و مشکلات رقابت کمتری است. به عبارت دیگر، این کلید واژه ای است که کاربران در مرورگر خود سرچ می کنند تا نتایجی نزدیک به محتوای مقاله شما را بازدید کنند. ساده ترین راه برای پیدا کردن آنها این است که به سادگی کلمات کلیدی اصلی خود را در جستجوی Google وارد کنید و مانند تصویر به پایین صفحه نتایج جستجو بروید.