دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

سئو محتوا چیست؟ اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال به‌تازگی فعالیتتان را شروع کرده باشید، احتمالاً با واژه‌ای به نام «سئو محتوا» بارها و بارها مواجه شده‌اید. ۲- در عنوان، تگ H2 و محتوا ، از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده نمایید. و صفحاتی که با کلمات کلیدی long tail بهینه شده اند در پایین هرم قرار می گیرند. یکی دیگر از موارد مهم برای سئو محتوا ساختار سایت شما است. در ادامه ما توضیح می دهیم چرا ساختار سایت مهم است، سپس به شما نشان خواهم داد که یک ساختار سایت ایده‌آل چگونه است.

  • محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است.
  • شما نباید به حدس های کور متکی باشید، به ویژه هنگامی که می توانید با ابزار های مختلف بهترین کلمه کلیدی را برای نوشته خود پیدا کنید.
  • من کنارتم تا همه تجربیاتم رو در اختیارت بذارم و توی کل این مسیر پر پیچ و خم ولی جذاب، کنارتم.

حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند. درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود. تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد.

۱۴. سرعت صفحه

محتوای جامع تا سه برابر بیشتر از محتواهای کوتاه بازدید کسب می‌کند. برای لینک دادن هم از انکر تکست مناسب و توصیفی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پیوندهای شما مرتبط، طبیعی و برای خوانندگان مفید هستند. از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید). برای بهبود سئو محتوا از کلید واژه ها در بخش‌های مشخصی از پست خود استفاده کنید.

چجوری تولید محتوای سئو شده انجام بدم؟

ما در سئوی داخلی یک سری فاکتورهایی داریم که با محتوای سایت مان در ارتباط است. مثلا بخشی با عنوان تحقیق کلمات کلیدی داریم که در نهایت به محتوایی که بعدا قرار است برای صفحات سایت مان ایجاد کنیم مربوط می شود. نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس می‌شوند. یعنی با این سرعت بالای انتشار محتوا در ایران شما مجبور هستید محتوای سئو عالی و بروز تولید کنید. اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید.

منظور این است که اگر قالب آماده‌ای برای دکمه‌ها و برچسب‌های به اشتراک گذاری موجود نبود، از برچسب و عنوان درست استفاده کنید تا کاربر در اشتراک‌گذاری محتوا اشتباه نکند. حتما به زودی مطلبی در مورد ابزارهای سئو هم بلاگ اضافه می‌کنیم. بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد. این کار باعث می‌شود تا مخاطب سر خط مطالب را گم نکند و دچار سردرگمی نشود.

در اصل در این مقاله علاوه بر آموزش سئو کردن محتوا، به آموزش بهنیه سازی محتوا برای کاربر نیز میپردازیم. زمانی که یک نوشته در قالب مقاله، کتاب و … نوشته میشود، بر این باور هستیم که مخاطب قرار است آن را مطالعه کند. بنابراین به طور حتم یکی از پارامترهایی که میتواند یک مخاطب را از خواندن یک مطلب راضی نگه دارد، علاوه بر محتوا، خوانایی آن متن خواهد بود. الگوریتم های گوگل شباهت زیادی به رفتار کاربران واقعی دارد و در تلاش اند یک متن را مثل یک انسان بخوانند. کاربران وقتی می‌خواهند یک متن را بخوانند معمولا اول سراغ عنوان ها و زیر عنوان ها و جملات اول پاراگراف ها می‌روند تا با یک نگاه متوجه مضمون کلی متن شوند. گوگل سعی کرده است این رفتار کاربران را تقلید کرده و الگوریتم‌های خود را بر اساس آن طراحی کند.

بهینه سازی محتوا برای کاربران را در اولویت قرار می‌ دهیم

شما باید بر اساس اهمیت زیرعنوان‌های خود، هدینگ‌ها را از ۲ تا ۶ مشخص کنید. البته معمولا هدینگ ها ۲ تا ۴ هستند و به هدینگ‌های دیگر نیاز نخواهید داشت. این ابزار تمام پارامترهای کلیدی را ارزیابی می کند و نکات قابل اجرا در مورد چگونگی رفع مشکلات در صورت لزوم را ارائه می دهد. محتوای موجود خود را تغییر دهید و بروزرسانی کنید و محتوای قدیمی را نیز حذف کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید. این بدان معنا نیست که هر جمله باید از یک خط جدید شروع شود، اما پاراگراف ها باید به طور منطقی مرتب شوند و ایده خاص خود را داشته باشند.