دسته‌ها
اخبار

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. همون طور که تو اموزش گفتید ادرس سایت مپ رو میزنم به جای این که نقشه سایت برام لیست بشه صفحه اصلی سایت لود میشه و از افزونه yoast seo استفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل را رفع کنم. خوشحالیم که محتوای مقالات وبسیما برای شما مفید بوده است. صفحاتی که با جستجوی کاربران تولید میشوند ممکن است تعداد زیادی داشته باشند و محتوای آنها ارزش بالایی نداشته باشد به همین دلیل این صفحات نیازی به ایندکس شدن به عنوان یک صفحه مجزا ندارند.

  • به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد.
  • وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود.
  • بطور مثال اگر بخش مقالات تکنولوژی از مقالات بازی و سرگرمی برای شما مهمتر است، میتوانید این تفاوت را بوسیله نقشه سایت به وبمستر خود معرفی کنید.
  • به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید.
  • موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند.

همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد.

نقشه سایت در وردپرس

Sitemap فرم مناسبی برای مدیریت و نگهداری URL است، به‌ویژه هنگامی‌که ده‌ها هزار URL را اداره می‌کنید، مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیک آنلاین با هزاران محصول. وقتی یک وب‌سایت هزاران صفحه دارد، مهم است که مشخص کنید Google ابتدا چه صفحاتی را باید خزش کند. این بدان دلیل است که Google هر بار که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند فقط تعداد مشخصی صفحه را خزش می‌کند. در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید.

آدرس yoursite.com/sitemap.xml در مرورگز برای من قابل نمایش نیست و حتما باید پسوندش عوض بشه تا بتونم نقشه رو تو مرورگر ببینم و به این شکل تغییر میدم تا قابل نمایش بشه youesite.com/sitmap.html. من سایتم https هست در گوگل هر 4 حالت با http/https و با www و بدونwww ثبت کردم. دو سوال از خدمت شما داشتم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید. اگر از وردپرس استفاده میکنید خودش این کار رو انجام میده و فقط کافیه که نقشه سایت رو دوباره به روزرسانی کنید.

تأثیر نقشه سایت در سئو !! آیا نبود سایت مپ به سئو سایت ضربه میزند؟

اومدم قالب را به قالب اصلی وردپرس تغییر دادم اما بازم همین ارور را میده. منظورتون اینه که لیست همه سایت هایی که به وبسیما بک لینک دادن رو بنویسم براتون؟! ما هیچ بک لینکی خریداری نکردیم همه رو سایت ها به دلایل مختلف خودشون لینک دادن. لازم به ذکر منابعی خیلی کمی و به صورت دست و پا شکسته اشاره کردن به این مطالب.