دسته‌ها
اخبار

آموزش تولید محتوای سئو شده نکات مهم سئو در تولید محتوا

در این مثال، «فروش در شبکه‌های اجتماعی» یک موضوع بنیادی است یا فرعی؟ پاسخ درست این است که بستگی دارد! اگر سایت مورد نظر در حوزه روش‌ها و ابزارهای فروش در فضای مجازی فعالیت می‌کند، بدون شک این موضوع به یک صفحه بنیادی نیاز دارد. اما اگر سایت در حوزه فروش (به صورت کلی) فعالیت می‌کند، آنگاه این موضوع به یک محتوای فرعی تبدیل خواهد شد. وقتی شما از لینک های داخلی در نوشتن محتوا استفاده میکنید کاربر را به صفحات دیگر سایت مذکور هدایت میکنید . برای مثال در این مقاله کلمه کلیدی به دو عبارت مختلف (محتوای سئو شده، سئو محتوا) در عنوان اصلی تکرار شده است. نحوه ساختار سایت شما به Google سرنخ‌های قابل توجهی در مورد یافتن مهم‌ترین مطالب می‌دهد.

  • مطابقت با واقعیت یعنی اگر فردی آماری در اختیارتان قرار داد تا زمانی که منبع او را پیدا نکرده‌اید گفتهٔ او را نپذیرید.
  • سلام بله محتوای سئو شده در سایت های محتوا محور خیلی قضیه مهم و حیاتی است.
  • بهترین و مناسب ترین کلیدواژه‌ها و عبارات را انتخاب کنیم که مخاطب مورد نظر ما، با آن جستجو را انجام می‌دهد.
  • برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی فردی که در زمینه تولید محتوا توانایی لازم را داشته باشد اما با مفاهیم سئو آشنایی نداشته باشد، نمی تواند محتوای کامل و با کیفیتی را تولید نماید.

در این روش مثلا شما یک مقاله سه هزار کلمه ای و خیلی جامع با تمام اصول سئوی محتوا نوشته اید. به جای اینکه از همان اول، کل آن را منتشر کنید فقط هزار کلمه اول را منتشر می کنید. سپس بعد از 2 ماه هزار کلمه دیگر و بعد از یک ماه دیگر بقیه آن را منتشر می کنید. ما یک کلمه کلیدی اصلی داریم و حالا باید یک سری از عبارات طولانی تر و چند بخشی که مرتبط به کلمه کلیدی اصلی مان است را هم پیدا کنیم.

نکات کلیدی در سئوی محتوا

او بعد از یک روز کاری پر مشغله پشت سیستم عبارت آخرین تغییرات الگوریتم موش کور گوگلرا سرچ می‌کند. البته نمی‌توانیم برای تمام قالب‌های محتوایی بالا، سئو محتوا را انجام دهیم. به همین خاطر، تمرکز خود را بر روی فرمت‌هایی از محتوا قرار دادیم که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم که قابل سئو کردن نیز هستند. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است. با این حال، ارائه نظر (حرفه ای) خود در مورد یک موضوع خاص نیز به عنوان محتوای اصلی به حساب می آید.

به هر قیمتی محتوای سئو شده تولید نکنید!

بسته به اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم، فضایی که در آن محتوای خودمان را تبلیغ می‌کنیم هم تغییر می‌کند. مثلاً اگر در مورد آشپزی تولید محتوا می‌کنیم، تبلیغ محتوا در اینستاگرام احتمالاً بهترین گزینه است. اما اگر در مورد بازاریابی تولید محتوا بر اساس سئو می‌کنیم، شاید استفاده از توییتر برای ترویج محتوا مناسب‌تر باشد. در این مطلب به بررسی چگونگی بهینه‌سازی محتوا و پست های سایت در راستای کلمات کلیدی مد نظر شما می‌پردازیم و در کنار آن تاکتیک‌های بهینه‌سازی دیگری را نیز ارائه می‌کنیم.

جمع بندی مقاله میتواند در زیرِ عنوانِ “کلام آخر” و در آخرین پاراگراف صفحه قرار بگیرد. وظیفه جمع بندی، رساندن یک خلاصه کوتاه از کل محتوا به مخاطب است. خیلی از مخاطبان علاقه ای به خواند و صرف زمان برای یک مقاله را ندارند و صرفا یک نگاه کوتاه به تصاویر، عناوین و پاراگراف آخر مقاله میکنند. برای نوشتن لید جهت سئو محتوا باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید.

دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمه‌ای در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. در نتیجه‌گیری هم علاوه بر تکرار کلمه کلیدی و جمع بندی کلی موضوع، بهتر است اقدام به فراخوان و درخواست از کاربر داشته باشد و پیشنهاد مطالعه مقاله بعدی نیز داده شود. این کار علاوه بر تقویت لینک‌سازی داخلی، امکان درج کامنت و تعامل کاربر را بیشتر می‌کند.