دسته‌ها
اخبار

آموزش تولید محتوای سئو شده نکات مهم سئو در تولید محتوا

در ادامه چند نمونه از این مدل اشتباهات فاحش را در سئوی محتوا برای شما مثال می زنم تا بهتر متوجه منظورم شوید. تاز مانی که آپدیت جدید صفحه رو گوگل ایندکس نکنه؛ تاریخ آپدیت جدید صفحه در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه. کاری که شما کردید و صفحه دسته‌بندی را noindex کردید درست است. به این علت که صفحه دسته‌بندی با وجود یک محصول ارزش ایندکس شدن ندارد و بودجه خزش سایت شما را هدر می‌دهد. معمولا شرکت‌ها و کسب و کارها، انواع تبلیغات را بررسی می‌کنند… اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید.

در این صفحه ابتدا ۳ ویدیو آموزش سئو محتوا را مشاهده می‌فرمایید و سپس به معرفی اجزای مختلف این مبحث پرداخته‌ایم. برای بازاریاب، عادی است که بپرسد طول محتوا چقدر باید باشد. بهترین پاسخ این است که «هر چقدر که لازم است.» به‌عنوان یک قانون کلی، باید مطمئن باشید محتوای شما آن‌قدر عمیق هست که موضوع را پوشش دهد.

  • شما در ویکی دمی میتوانید صاحب تخصص شوید و وارد بازار کار شوید.
  • شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم.
  • پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است.
  • دیگه تمرکز روی کلمه کلیدی معنی نداره و باید روی مفهوم کلیدی کار کرد.

در آموزش سئو داخلی سایت؛ توضیح داده شد که سئو محتوا به ۳ بخش تقسیم می‌شود. بازار رقابت تولید محتوای بهینه این روزها بسیار داغ است؛ کسب‌و‌کارها به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و از به‌صرفه‌ترین… موتورهای جستجو از الگوریتم هایی مثل tf-idf و bm25 برای بدست اوردن چگالی مناسب کلمه استفاده میکنن و چگالی یک عبارت را نسبت به کل صفحات ایندکس شده مشابه بررسی میکنند. مهم این است که تکرار کلمه کلیدی در متن طبیعی باشه، میزان طبیعی بودن با توجه به کلمه و نوع محتوا متفاوت است. مثلا عبارت ‘با’ ممکنه در یک صفحه زیاد تکرار بشه اما طبیعی هست. سرعت صفحه درحال‌حاضر عامل رتبه‌بندی جست‌وجو در تلفن همراه است.

۷. کلیدواژه هدف در پاراگراف اول

علاوه بر این، توضیحات متا نیز باید جالب و مفصل در مورد موضوع محتوا باشد. از نظر مخاطب هر چه این عکس ها از جنبه سمبلیک بودن خارج شود و حاوی اطلاعات و مفاهیم مرتبط با محتوا باشد در جذب مخاطب تأثیر می­گذارد و از جدا شدن او جلوگیری می‌­کند. از دید تخصصی اصول سئو نرم افزارهای مختلفی برای تحلیل و آنالیز این کلیدواژه‌ها و میزان اهمیت و رقابت­ پذیری آنها وجود دارد که از جمله آنها شاید بتوان به گزینه های زیر اشاره کرد. با وجودی که در زمینه سئو مطالعات متعددی کرده ام و با مباحث کتاب آشنایی داشتم، مطالب مفید و ارزشمندی از آن آموختم.

۳. بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)

پاسخ دقیقی برای طولانی بودن محتوا به عنوان یک مزیت برای سئو وجود ندارد ، اما باید به تمام سوالات مربوط به کاربر در مورد درخواست جستجوی خاص پاسخ دهد. با محتوای طولانی تر ، مطمئناً شانس بیشتری دارید که همه سوالات را پوشش دهید. نکته اصلی دقیقاً در شناسایی درست این کلید واژه­‌ها، عبارت­‌های کلیدی و… ✅ برای سئو محتوای متنی سایت ما باید ابتدا کلمات کلیدی هر صفحه را مشخص کنیم. سپس باید آن کلمات را به‌اندازه مناسب در بخش‌های مختلف صفحه مانند عنوان سئو، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ، داخل محتوا، در متن جایگزین تصاویر و بخش‌های دیگر تکرار کنیم. آیا نوشتن یک محتوای باکیفیت و کاربردی برای موفقیت در تولید محتوا کفایت می‌کند؟ به‌ هیچ‌ وجه!

بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت. البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. می‌تونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. سعی کنید بخش های محتوای خود را با استفاده از تیترها و زیر تیترها کوتاه تر کنید.

پس به همین دلیل برای سئو کردن یک محتوا، مراحلی را باید طی کنیم که در ادامه قصد دارم به صفر تا صد بهینه سازی محتوا بپردازم. مثلا در تولید محتوای متنی اشتباهات املایی زیادی امکان داره وجود داشته باشد که شما باید در مرحله بهینه سازی اون‌ها رو برطرف کنید یا در محتوای ویدیویی باید قسمت‌های اضافی ویدیو را کات کنید. وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو شناسایی و نمایش داده شود.

این سوالی است که قبل از این اقدامات و در همان تحقیق کلمات کلیدی باید از خود بپرسیم. بهترین و مناسب ترین کلیدواژه‌ها و عبارات را انتخاب کنیم که مخاطب مورد نظر ما، با آن جستجو را انجام می‌دهد. یک محتوای سئو شده و مبتتی بر سئو، علاوه بر این که می‌تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد، نظر مثبت موتورهای جستجو را نیز به خود جلب می‌کند.

فقط مهمه که تو قسمت های مهم صفحه مثل عنوان و متن جایگزین تصویر و زیر عنوان‌ها بیاد. از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.

۶- همیشه در محتوا از انکر تکست ها استفاده کنید ( لینک سازی داخلی)

اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود. توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن به‌شکل نقطه‌چین دیده می‌شود. درصورتى كه كلمه تان از اين ارزيابى سربلند بيرون آمد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید.