دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص-seroundtable | سئو

از‌طریق یک همکاری گسترده، مشارکت کنندگان می‌توانند منبع و مرجعی ایجاد کنند که برتر و جامع‌تر از هر چیزی باشد که ما به تنهایی می‌توانستیم آن را بوجود بیاوریم. نمونه بارز یک سایت ویکی، Wikipedia است که به زبان‌های متعددی نوشته شده و هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است.

  • هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند.
  • چطوری؟ ما دردوره پایه سئو تمام اصول و مقدمات سئو را و اینکه گوگل چطور کار می‌کند، آموزش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای درک کامل و تسلط روی مفاهیم و کارکرد سئو، حتما در آن شرکت کنید.
  • چه چیزی اسلش انتهایی است و آیا اسلش انتهایی برای سئو اهمیت دارد را با جزئیات بیشتری بحث …
  • منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.
  • شما باید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر گرفته اید را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید.

سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک صفحه استفاده می شود باید به درستی بهینه شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر موجود در سایت را درک کنند. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل، اندازه و حجم فایل و متن جایگزین برای سئو ی تصاویر بسیار مهم است. سئوی فنی یا تکنیکال دارای پارامترهای تکنیکی است که بر نمایش یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می‌شناسید و هم می‌توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید.

اما چرا سئو تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار است؟ تصور کنید که شما محتواهای بسیار خوبی در سایت خود انتشار می‌دهید، اما نکات فنی را بررسی نمی‌کنید. لینک فالو یا همان دوفالو، لینکی است که با آن اعتبار سایت مبدا به سایت مقصد منتقل می‌شود. این انتقال اعتبار به بهبود جایگاه کلمه کلیدی و همچنین سایت کمک می‌کند. به طور معمول تمامی لینک‌ها فالو هستند، و برای نوفالو کردن لینک‌ها می‌بایست تگ نوفالو به لینک اضافه گردد. موارد زیادی هستند که سبب ارزشمند شدن یک لینک خواهند شد؛ در این قسمت به چند مورد از آنها اشاره کردیم؛ در ادامه آموزش سئو سایت، به موارد دیگر نیز اشاره خواهیم داشت که رعایت آنها به ارزشمند بودن لینک‌ها می‌افزاید.

همانطور که در قسمت بالا بیان شد، به کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که از یک صفحه به سایت یا صفحه دیگر لینک می‌دهید، انکر‌تکست می‌گویند. در صورتی که شما این تگ را به صفحه ایندکس شده اضافه کنید، این صفحه از نتایج جستجو حذف خواهد شد. امکان نوایندکس کردن در افزونه‌های یوست، رنک مث و سایر افزونه‌های بهبود سئو داخلی قرار گرفته و شما با انتخاب گزینه مربوط، تمامی محتوای صفحه را از دید ربات‌ها مخفی خواهید کرد. وجود کلمات کلیدی در عنوان یک صفحه، یکی از قدرتمندترین سیگنال‌های رتبه‌بندی در موتورهای جستجو محسوب می‌گردد.

Meta Keyword چیست و چه تفاوتی با Keyword دارد؟

گوگل از هوش مصنوعی برای به روز رسانی خودکار برخی از اطلاعات کسب و کار استفاده می کند. به خصوص در زمان حاضر که گوگل از هوش مصنوعی و روشهای بسیار سخت برای رتبه دادن به سایت ها استفاده می کند اصلا کار آسانی نیست و نمی توان به راحتی در پروژه ای به موفقیت رسید. شرکت کنید تا بتوانید دانش سئو خود را تکمیل کنید و تکنیک های کاربردی بیشتری را بیاموزید. به ‌نظر می ‌رسد که به ‌روزرسانی Google Medic به‌ طور نامتناسبی بر وب‌ سایت‌های پزشکی و همچنین سایر وب ‌سایت‌هایی که با تصمیمات بالقوه تغییر زندگی (مالی، حقوق، آموزش) مرتبط هستند، تأثیر می‌گذارد.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

به عنوان مثال؛ اگر محصول آیفون12 ناموجود شد، به جای ارجاع به صفحه اصلی، به صفحه مرتبط مثل آیفون13 منتقل کنیم تا از این طریق شانس خرید کاربر افزایش یابد. آدرس نقشه سایت خود را باید در بخش Sitemap سرچ‌کنسول بارگذاری نمایید که در آموزش سرچ کنسول به معرفی این بخش خواهیم پرداخت. تمامی صفحات می‌بایست تنها چند کلیک بایکدیگر فاصله داشته باشند. ✅ لینک سازی در واقع پلی است که کاربر را از صفحه‌ای به صفحه دیگر منتقل می‌کنیم.

بک لینک های با کیفیت دریافت کنید و از ایندکس شدن بکلینک های خود اطمینان حاصل فرمایید. از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید. بنابراین اگر تاکنون این کار را نکرده اید، وب سایت خود را به Google Search Console متصل کنید.

ابزارهای رایگان سئو می تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را بدون مراجعه به کیف پول خود ارتقا دهید. شما باید تلاش بیشتری برای استفاده از این ابزارها و بهینه سازی سایت خود انجام دهید. به روز رسانی مداوم و نبرد با رقبای خود به این معنی است که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد، ناگفته نماند که هنوز می توانید کارهایی را که قبلا انجام داده اید بهبود بخشید.

✅ دیسکریپشن، توضیحاتی را راجع به صفحه برای موتورهای جستجو و کاربران بیان می کند. با اینکه این تگ جزو فاکتورهای رتبه‌بندی نیست اما استفاده اصولی سبب افزایش CTR خواهد شد. متاتگ چیست و مهم ترین متا تگ ها کدام هستند؟ این سوالی است که توسط دانشجویان زیادی از ما پرسیده می‌شود. برای اینکه یک آموزش سئو رایگان و جامعی را داشته باشیم، تصمیم گرفتیم که به این مورد نیز بپردازیم و به تعریف متاتگ‌ها بپردازیم و به مهم‌ترین متا تگ‌هایی که برای سئو اهمیت دارند بپردازیم. بهینه‌سازی حجم تصاویر یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که باید صورت گیرد تا سرعت صفحه افزایش یابد. علاوه بر این زیاد بودن حجم تصاویر، سبب می‌گردد که تصویر برای کاربر بارگذاری نشود و تجربه کاربری نامناسبی برای کاربر برجای بماند.