دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-seroundtable | سئو

در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند.

  • نقشه‌های سایت مفیدند اگر شما دارای سایتی با محتوای پویا هستید، همچنین دارای سایتی جدید و اینکه زیاد به آن لینک نشده و یا حاوی مقدار زیادی محتوای آرشیو شده است که به خوبی لینک نشده است.
  • اگر دوست دارید مقالات وب سایت شما تا سقف 1000 آدرس در روز در گوگل ایندکس شود از این قابلیت استفاده کنید.
  • وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید.
  • شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند. حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است.

نقشه سایت XML موبایل، برای اکثر وب­ سایت­ ها مورد نیاز است. چرا؟

با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند. به عنوان مثال صفحاتی که توسط منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند توسط موتورهای جستجو در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند.

دسته بندی ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به افضلی وردپرس است. در سایت‌های بزرگ که محتوای طولانی دارند، موجب بهبود ایندکس گذاری می‌شود. با استفاده از آن گوگل می‌تواند متوجه محتوای سایت شما بشود. اگر وب‌سایت ورد پرسی دارید می توانید از افزونه­ های مربوط به سئو مانند Yoast , Rank Math استفاده کنید. گوگل توصیه می­ کند برای تصاویر کوچک شده thumbnail مقالات خود از اسکیماهای تصاویر از schema.org در وب‌سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد.

علاوه بر آن میتوانید با ابزار های معرفی شده در مقاله مذکور، از معتبر بودن سایت مپِ وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. نقشه سایت یا سایت مپ گوگل فایلی شامل صفحات مهم وب سایت شما است. با ثبت نقشه سایت، در واقع به گوگل اطلاع می دهید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و به این ترتیب گوگل راحت تر و سریعتر آن صفحات را در اینترنت پیدا می کند. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل با پسوند XML است که تمام محتواهای مهم روی یک سایت را فهرست می‌کند و نحوه ارتباط صفحات مختلف را نمایش می‌دهد.