دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین-seroundtable | سئو

میتونین این فایل رو روی سایت خودتون به سادگی آپلود نمایین. ساخت نقشه سایت با استفاده از کدهای XML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر است. زیرا موتورهای جستجوی گوگل نقشه سایتی که با کدهای XML نوشته شده رو سریع تر Crowl میکنن. در سایت های بزرگ مثل سایت های فروشگاهی که آدرس صفحات بسیار زیاد است، نقشه سایتی که بر اساس کدهای XML نوشته شده مناسب تر است. زیرا به این ترتیب موتورهای جستجو راحت تر و سریع تر متوجه ارتباط بین صفحات میشن و اون ها رو Crowl میکنن. افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده.

  • نقشه سایت موبایل فقط برای وب سایت هایی مناسب است که قصد دارید وب سایت شما فقط در موبایل نمایش داده شود و برنامه های موبایل فقط برای صفحه نمایش موبایل طراحی شده است.
  • هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید.
  • اما در حال حاضر با سئوی امروزی امکان ایندکس تصاویر به همراه محتوای صفحه وجود دارد و نیازی به این فایل نیست.
  • اما توجه داشته باشید نباید فایل­ های نقشه سایت را تودرتو تهیه کنید.

ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود.

بخش‌های مختلف یک سایت مپ XML

شما همچنین می توانید ویدئوها را در طراحی نقشه سایت خود به کار ببرید. ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر سایت های وردپرسی، نقشه سایتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند. این حالت یک URL پیش فرض برای نقشه های سایتی است که توسط افزونه سئو Yoast تولید شده اند.

سئو سایت هتل

اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد. تلاش برای فریب گوگل در زمان بروزرسانی وب سایت تاثیر مثبتی نداشته و حتی ممکن است که منجر به پنالتی گوگل شود. آقای جان مولر در توییتر خود اعلام نموده که گوگل از از تگ lastmod در فهم زمان تغییر محتوا استفاده می کند و از این طریق پایش صفحات را اولویت بندی می کند. البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است. فایل­ نقشه سایت را در صورتی حجم آن زیاد شد حتما حجم آن را کم کنید.

این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است. در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید.

چرا به سایت مپ یا نقشه سایت نیاز داریم؟

این نوع سایت مپ تنها برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران قادر به مشاهده آن نیستند. همچنین crawler های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل برای پیدا کردن صفحات سایت نیازی به دنبال کردن لینک های داخلی سایت ندارند. نقشه سایت یا سایت مپ، فایلی است در آن تمام صفحات مهم سایت لیست شده اند.