دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان-seroundtable | سئو

اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد. اگر این مورد در مورد وب سایت شما باشد، به چندین نقشه سایت و یک فایل فهرست نقشه سایت نیاز خواهید داشت. به‌طورکلی افزونه یواست نقشه‌های لازم را برای محتواها، صفحات و دسته‌ها را می‌سازد.

  • استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.
  • آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود.
  • اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود.
  • برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم.

در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست | چگونه sitemap بسازیم؟

بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. با کلیک بر مشاهده نقشه سایت، می توانید لیست صفحات را مشاهده کنید. در صورتیکه سایت شما استاتیک است می توانید از ابزارهای آنلاین جهت ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. هر وب سایتی چه گوچک باشد و یا بزرگ نیاز دارد که گوگل صفحات مهم آن را پیدا کند و از آخرین به روزرسانی های آن مطلع شود.

فعال کردن sitemap یا نقشه سایت در افزونه یواست وردپرس

این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. هر مکانی آدرس مخصوص خود را دارد، صفحات سایت شما هم همینطور هستند. نقشه سایت در حقیقت گوگل را در پیدا کردن صفحات سایت راهنمایی می‌کند. ربات‌های گوگل برای اینکه بتوانند یک سایت را ارزش گذاری کنند، باید آدرس صفحات سایت را به درستی تشخیص دهند. داشتن سایت مپ یکی از کارهای مهمی است که شما باید برای بهینه‌سازی سایت و به دست آوردن رتبه در گوگل انجام دهید. در نهایت در وب سایتتان می ­توانید چندین فایل نقشه سایت را در یک فایل نقشه سایت قرار هید که اغلب نام نقشه فایل اصلی sitemap-index.xml قرار داده می شود.

چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد. جالب است که بدانید نقشه سایت از روزهای ابتدایی پیدایش سئو، همراه با آن مطرح بوده است. از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم.

این اطلاعات داخل این فایل می‌تواند شامل گزینه‌های منو اصلی سایت و همچنین لینک‌های موجود در صفحات باشند. پس به طور کلی نقشه سایت تاثیر بسزایی در نحوه دیدن ربات‌های گوگل، آنالیز صفحات مختلف و در نتیجه ایندکس آن‌ها در جستجوی گوگل دارد. می‌توانیم بگوییم که هر سایتی برای پیشرفت و ارتقاء رتبه خود در گوگل به این فایل نیاز خواهد داشت و این مورد تقریبا الزامی است. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد. در واقع با استفاده از این فایل می‌توان خزندگان گوگل را بهتر راهنمایی کرد تا به صورت اصولی و کامل بتوانند صفحات را آنالیز و بررسی کنند.

اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. سایت مپ XML لیستی از صفحات مهم وب سایت را برای موتورهای جستجو آماده می کند. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است. برای فعالسازی این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید. همچنین نحوه معرفی نقشه سایت به گوگل وب مستر تولز را مطرح می کنیم …