دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو-seroundtable | سئو

دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست. شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. مشکل نقشه سایت XML استاتیک این است که به محض ایجاد یا حذف یک صفحه در وب سایت یا تغییری در محتوا مقاله نقشه سایت شما دیگر بروز نیست و قدیمی است و تگ lastmod در نقشه سایت به بروز نمی شود. جان مولر ادعا کرده که گوگل زمانی از این تگ استفاده می کند که بفهمد فایل نقشه سایت و همچنین محتوای صفحات چه زمانی تغییر کرده است و چه زمانی گوگل باید نقشه سایت را مجدد توسط خزنده هاش کرال کند.

  • هرگونه به روز رسانی در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود.
  • HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید.
  • گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند.
  • تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند.

برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند.

سایت مپ چیست؟ [3 روش ساده ساخت Sitemap]

از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. امّا به یاد داشته باشید گوگل از طریق نقشه سایت شما می تواند سریع تر صفحات شما را توسط ربات هایش کرال کند و ایندکس کند. نقشه سایت به شما می­ کند که خزنده ­های گوگل به طور بهینه و در سریع ترین زمان وب‌سایت شما را کرال کنند. از ابزارها و وب سایت های تولید نقشه­ های سایت داینامیک استفاده کنید. مگر اینکه URL منحصر به فردی داشته باشید که به طور خاص فقط برای تلفن­ های همراه طراحی شده ­اند، وگرنه نقشه سایت موبایل هیچ مزیتی بر سایر نقشه های سایت ندارد. اگر دوست دارید مقالات وب سایت شما تا سقف 1000 آدرس در روز در گوگل ایندکس شود از این قابلیت استفاده کنید.

اهمیت نقشه سایت در سئو چیست؟

ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch. مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم. در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند.

فرمت متن یا TXT

علت این است که بیشتر پلتفرم ها یک نقشه سایت پیش فرض دارند که به صورت خودکار ایجاد شده است. آن ها با فرمت XML تحویل داده می شوند و معمولا در مسیر نسبی /sitemap.xml یافت می شوند. گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند. بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند. موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند.