دسته‌ها
اخبار

قالب بتن سقف قیمت قالب فلزی بتن امروز مرکزآهن

قالب بتن سقف قیمت قالب فلزی بتن امروز مرکزآهن

جدار قالب فلزی بتن بايد به موادی آغشته شود که بتن پس از گرفتن به آن نچسبد و هم قالب برداری براحتی انجام شود و هم سطح بتن پس از قالب برداری خراب sepanta نشود. قالب فلزی چیست – قالب فلزی بتن که در حقيقت ظروف موقتی با شکل و فرم خاص هستند که برای نگهداری میل گردها (آرماتور) و بتن خيس تازه به کار میروند. قالب بندی بتن قسمت عمده‌ای از مخارج ساخت و اجرای اسکلت‌های بتنی و اجزای بتنی ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد. هزينه مصالح، ساخت و اجرای قالب های بتنی بستگی به شکل قالب بتن و دشواری ساخت آن و نوع مصالح مصرفی دارد. در پاره‌ای از موارد ممکن است قالب بندی بتن تا بيش از 75 درصد هزينه يک عضو بتنی را به خود اختصاص دهد.

در صورت چسبیدن تکه‌های بزرگ بتن، نباید از ابزار فلزی برای جدا کردن آن‌ها استفاده کرد. در چنین مواقعی، استفاده از یک گوه چوبی نرم گزینه مناسبی خواهد بود. بعد از جدا کردن اجزا بزرگ از روی بتن و باز کردن قطعات، باید قالب را از محل کار جابجا کرد. اگر اجزا و قطعات قالب در همان جای قبلی باقی بمانند، امکان آسیب دیدن آن‌ها یا مسدود کردن مسیرها وجود خواهد داشت.

  • از میان ویژگی‌هایی که دقت یک قالب را میسنجد می‌توانیم به ثابت بودن اندازه مواد، ورق‌های تخته لایه و اجرای چارچوب اشاره کنیم.
  • باز نکردن قالب پس از عمل آمدن بتن، سرعت ساخت، مقاومت و قابلیت عایق بودن در برابر صدا و حرارت را در سازه بتنی افزایش می‌دهد.
  • پس از شکل‌گیری و محکم شدن بتن در داخل قالب‌ها، باید قالب بتن ستون را جدا کرد.
  • در صورت نگهداری و استفاده درست می‌توان این نوع قالب را در حدود 2000 چرخه بتن‌ریزی مورد استفاده قرار داد.

قالب پلاستیکی بتن یکی از انواع قالبهای مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است. انواع مختلفی از قالب های بتن وجود دارند که از جنس چوب، فلز، چدن و پلاستیک می باشند که هر کدام از این قالب ها دارای مزایا و معایب و همچنین کاربرد خاصی میباشند. بنابراین طریقه استفاده هر کدام از آنها منوط به شرایط خاصی است و قبل از به اجرای هر سازه نسبت به انتخاب قالب تصمیم گیری می شود. درباره انتخاب نوع قالب نیز بهتر است با مشاور امین و زبردست همفکری نمود. در این مقاله درباره قالب پلاستیکی و قالب بتن سقف صحبت خواهیم کرد. قالب بتن دیوار یکی از انواع قالب بتن است که معمولا در ساخت‌وسازهای سنگین مانند جاده‌ها، پل‌ها، پایه‌های عمیق و متحمل بار و دیوارهای نگه‌دارنده از آن استفاده می‌کنند.

قالب بندی بتن چیست؟

بويژه در ديوار يا ستون لازم است رطوبت مورد نياز را از فاصله قالب و بتن (با آزاد كردن قالب) به بتن رسانيد تا كيفيت سطحي بتن آسيب نبيند. اگر 70 درصد مقاومت مشخصه 28 روزه حاصل شده باشد، مي‌توان قالبهاي زيرين را باز نمود، اما باز كردن پايه‌هاي اطمينان مستلزم دستيابي به مقاومت مشخصه 28 روزه مي‌باشد. پايداري از مهمترين خصوصياتي است كه بايد درقالب‌بندي رعايت شود.

روش‌ های قالب بندی

قالب بندی پاگرد و دال مورب پله نیز به همین ترتیب انجام می‌گردد. سپس سیم نجاری را از این سوراخ رد شده و به لوله داربست بسته می‌شود. سقف های دال بتن با توجه به نقشه سازه مدل ها و اسم های متفاوتی دارد. بعد از زیر سازی تیرچه ها سفال ،بلوک ، یا یونولیت بین تیرچه قرار داده می شود.

قالب های بتنی در انواع مختلفی موجود می باشد که در این میان قالب های فلزی به دلیل استحکام بیشتر و قیمت مناسب تری که دارند محبوبیت بیشتری یافته اند. طراحی قالب های فلزی باید به گونه ای باشد که در حین کار دچار شکست نشوند از این رو معمولا به صورت بدون درز ساخته می شوند. به دلیل عملکرد حساس این قالب ها لازم است از نوع باکیفیت آن در ساخت و ساز استفاده شود. مرکزآهن یکی از تامین کنندگان انواع قالب بتنی در کشور بوده که شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت مجموعه از قیمت روز قالب بتن سقف اطلاع یابید.

یکی دیگر از معایب مهم قالب‌های پلاستیکی، عدم امکان استفاده‌ی طولانی مدت و چندباره از آن‌هاست. بر خلاف قالب‌های فلزی، قالب‌های پلاستیکی دوام کم‌تری دارند و معمولاً فقط برای یک پروژه قابلیت استفاده دارند. از این‌رو، در اغلب موارد مقداری گرد بر روی سطح داخلی، دوغاب سفت شده در لبه ورق‌های تخته لایه و بتن در بخش‌های مکانیکی تجهیزات وجود خواهد داشت. تمام این مواد را باید پیش از سخت شدن بیشتر از روی قطعات تمیز کرد. قالب انعطاف‌پذیر بر خلاف قالب‌های صلب،‌ مجموعه‌ای از قالب‌های سبک تشکیل شده از ورق‌های الیافی بسیار مقاوم است. این نوع قالب، با بهره گرفتن از ویژگی جریان‌پذیری بتن، امکان ساخت سازه‌های بهینه با معماری جالب را فراهم می‌کند.

به همين دليل بايد مجري و پيمانكار سازه‌هاي بتنيكاملاً در جريان امور مربوط به قالب‌بندي، از وسايل گرفته، تا مشخصات و رواداريهايابعاد و روشهاي اجرا قرار داشته باشند. باز كردن قالبها با توجه به زمان لازم براي عمل آوريبتن صورت گيرد. لذا لازم است قالبها تا حد امكان سريع‌تر و بدون اينكه خسارتي به بتنوارد آيد شل گردند و سپس آب در سطوح نمايان بالايي ريخته شده تا از سطوح جانبي بتنبه پايين سرازير گردد. بويژه در ديوار يا ستون لازم است رطوبت مورد نياز را از فاصلهقالب و بتن (با آزاد كردن قالب) به بتن رسانيد تا كيفيت سطحي بتن آسيب نبيند. در صورتي كه قطعه و يا سازه از اهميت خاصي برخوردار باشد، مي‌توان با تهيه نمونه‌هاي آگاهي و شكستن آنها در زمان مورد نظر، مقاومت فشاري بتن داخل قالب را به صورت تقريبي به دست آورد. اگر ۷۰ درصد مقاومت مشخصه ۲۸ روزه حاصل شده باشد، مي‌توان قالبهاي زيرين را باز نمود، اما باز كردن پايه‌هاي اطمينان مستلزم دستيابي به مقاومت مشخصه ۲۸ روزه مي‌باشد.